Meet Gizmo.
Sinds een anderhalf jaar hebben wij een kat in huis gehaald die al enkele weken in onze tuin zat rond te zwerven. Ze had duidelijk geen huis meer, want ze was mager en zat onder de klitten. Wij zijn toen naar de dierenarts gegaan, hebben de klitten eruit gehaald en ze was weer gezond. Een schat van een kat.
Aangezien niemand wist van wie ze was - nergens hingen berichtjes over een vermiste kat die ook maar iets op Gizmo leek, hebben wij ze een aantal maanden binnen gehouden tot ze gesteriliseerd werd. Dat was tijdens de winter en dus werd haar vacht ook niet dik.
Nu ze deze winter wel naar buiten mag, is haar vacht dus wel enorm dik geworden. En dat brengt de nodige klitten met zich mee. Nu ik sinds oktober op kot (kamers) zit, kan ik haar niet meer kammen tenzij in het weekend. Ze wordt niet graag gekamd, dus mijn ouders hebben die taak niet overgenomen, aangezien ze niet zo'n goede band hebben met Gizmo als mij.
En vandaag zat ze te jammeren van de pijn, omdat er blijkbaar een ontsteking is veroorzaakt door één van de klitten. Ze is nu bij de dierenarts om morgen geschoren te worden.
Maar ik ben de komende vijf jaar nog altijd door de week niet thuis. Ik kan dus niet voor haar vacht zorgen. Ze laat het kammen niet toe op haar buik, dus mijn ouders kunnen haar daar niet kammen. (ik mag daar trouwens ook niet aankomen)
Ik weet dat jullie geen professionele dierenartsen zijn en dat Google altijd meer weet, maar ik wou toch wel eens graag ervaringen en tips horen van jullie. Ik ben een beetje wanhopig, want ik vond het echt zielig hoe ze erbij liep.
En ja, mijn ouders zouden haar moeten kammen, maar ik vrees dat ze dat niet gaan doen omdat ze allebei zo druk zijn met hun leven.
Let the Night embrace you