• Ik ben een uitsteller en ik weet het, dus ik moest gisteren nog 46 landen, hoofdsteden en hun ligging blokken, al wist ik het al twee weken. En ik ben er niet trots op. Dus vertel me: Wat is het nut ervan? Niets. Of tja, wereldkennis, maar om eerlijk te zijn ben ik die volgend jaar toch weer vergeten, dus echt veel heb ik er niet aan. Heel Azië vanbuiten moeten blokken tegen vandaag - en nuttig als het is, weet ik nu dat Sri Jayewardenapura Kotte de hoofdstad van Sri Lanka is, Astana van Kazachstan en ik kan al die 46 landen mooi aanduiden op een kaart. Maar oké, liever dat blokken dan biologie of fysica, want daar heb ik nog een grotere bloedhekel aan.
    However, ik heb dus niets anders kunnen doen gisteren dan die landen blokken, maar ik had het ervoor over. Maar, er was uiteraard weer iets dat me verhinderde voor goede punten. Ons leerkracht was er niet en we hadden studie, geen taak en, drie keer raden, geen test! Normaal ben ik daar blij om, maar nu heb ik 46 landen vanbuiten zitten blokken voor niets (want die vergeet ik toch weer tegen september volgend jaar, anders had het misschien een beetje nut gehad)! En weet je wat dan nog het beste is? Ik heb helemaal niets kunnen leren voor informatica. Kon tijdens studie AK wat doen, maar niet veel. Lijkt misschien maar goed, anders had ik niet kunnen doen, hoor ik in de klas dat ze eigenlijk vergeten was dat het test was, maar dat ze "iemand" met bladeren informatica had gezien in de studie. Drie keer raden wie.
    Die informaticatest is denk ik vrij goed gelukt, wat überhaupt een wonder is, maar daar ben ik nu niet erg zeker van. Well, we'll see. Ik blijf pist-off.

    Dus tja, ik ben nukkig. Ik geloof trouwens dat ik niet de enige ben die dit meemaakt, meermaals, maar dat verandert m'n humeur niet. Wie heeft dit nog gehad?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Jup. Al die woordjes stampen, namen leren, ik snapte echt niet waarom dat nuttig was. Daarom ben ik ook maar natuurkunde en scheikunde gaan doen: ook niet zo nuttig, maar dat is in ieder geval meer inzicht dan stampen.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik heb het gehad, en ik was er meer dan blij mee. Met topografie kon ik tenminste nog mijn punt voor aardrijkskunde ophalen én mocht ik leuke ezelsbruggetjes verzinnen. :Y)


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Je wilde niet weten hoe blij is was aan het eind van de derde klas op het middelbaar: toen kon ik ein-de-lijk aardrijkskunde laten vallen (ik kreeg het helaas nog wel één jaar in de vorm van Algemene Natuurwetenschappen , maar dat viel al veel meer mee).
    Ik deed ook echt geen drol voor aardrijkskunde en ik heb alleen in de eerste en en de tweede een voldoende gehaald voor die topografische toets. In de derde had ik er de motivatie niet meer voor en omdat hij toch maar weinig meetelde in vergelijking met de rest van mijn punten (ik ben niet het beste voorbeeld voor iemand die naar de middelbare school gaat, haha). Ik had toen een 1,5 gehaald en ik was er nog best trots op :Y)
    Maar wat ik me van dat soort toetsen kan herinneren: de meeste gingen door en daar haalde ik drieën voor. Mocht het dan eens niet doorgaan, was ik blij omdat ik dan nog kon leren (uiteindelijk deed ik nog steeds niks).

    Maar ik kan me best voorstellen dat het best wel lullig is. Lijkt me bijna hetzelfde als een toets maken, die vervolgens nietig verklaard wordt en je de hele toets opnieuw moet maken. Denk maar zo: als je voor het moment van de toets nog een keer moet leren, hoef je het nu alleen nog maar te herhalen.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik vind het ook best nutteloos dat je alle landen van Azië met de hoofdsteden erbij vanbuiten moest leren. Was het nu van Europa geweest, kan ik nog begrijpen. (Maar dan nog vind ik het een beetje overdreven om alles te kunnen opnoemen daarvan.) Ik weet niet hoe je test er zou uitzien, maar ik zou het beter vinden als het in de vorm van meerkeuzevragen zou zijn. Dat je een beetje weet waar alles ligt, of welke hoofdstad bij welk land hoort, maar niet klakkeloos moet kunnen opnoemen, want zoals je zegt, na een tijdje ben je het toch vergeten.

    Maar ik ken je gevoel, dat je heel hard (al dan niet op het laatste moment) hebt zitten blokken en ineens de toets wordt uitgesteld. Dit kwam vaak door m'n klasgenoten die begonnen te zagen om uitstel (omdat ze niet hadden geleerd natuurlijk). Dan mag je nog eens 'opnieuw' blokken voor de week erna, want het is echt niet zo dat als je het 1 dag kent, de week erna nog foutloos zou kunnen.
    Maar daardoor begon ik zelf ook altijd leren uit te stellen omdat ik het gevoel kreeg de toets weer uitgesteld kon worden.. "Bedankt", oude klasgenoten. :Y)

    [ bericht aangepast op 30 jan 2015 - 13:20 ]


    Ik wil een tuin vol egels

    Doe je toerisme dan?


    Life is hard and then we die

    Bedankt voor de reacties allemaal, door jullie hekel eraan ben ik ook wat minder nukkig. :Y)
    @PUKKELxDING: Nee, ik doe Wetenschappen, maar iedereen moest het leren, ook de Latijnse, dus tja. ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    PUKKELxDING schreef:
    Doe je toerisme dan?


    I am a tourist!^^
    (Ik doe dus toerisme.:Y))

    En tja, opzich heeft het wel zijn nut hoor. Alleen is het gewoon teveel in een keer.
    En dat nut is trouwens zodat je beter mee kunt waar er dingen gebeuren in de wereld.;)

    [ bericht aangepast op 30 jan 2015 - 16:48 ]


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Debbaut schreef:
    (...)

    I am a tourist!^^
    (Ik doe dus toerisme.:Y))

    En tja, opzich heeft het wel zijn nut hoor. Alleen is het gewoon teveel in een keer.
    En dat nut is trouwens zodat je beter mee kunt waar er dingen gebeuren in de wereld.;)


    In mijn geval is dat inderdaad wel handig, laatst verkeerde ik in de veronderstelling dat Tunesië in zuid-oost Azië lag, dus ik was lichtelijk verward toen ik hoorde dat Carthago in Tunesië lag. :'D Had het verward met Vietnam of zo, wellicht. ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Hmm, bij mij was Aardrijkskunde dus aanzienlijk minder stampen qua topografie. We moesten echter wel precies weten op welk werelddeel welk klimaat zat. Ik vond het zelf wel ontzettend interessant en leuk, maar smaken verschillen daarin ^^


    26 - 02 - '16

    Kalon schreef:
    Hmm, bij mij was Aardrijkskunde dus aanzienlijk minder stampen qua topografie. We moesten echter wel precies weten op welk werelddeel welk klimaat zat. Ik vond het zelf wel ontzettend interessant en leuk, maar smaken verschillen daarin ^^


    Nu ja, ik heb een blokhoofd en geen begrijphoofd, dus op die manier is het wel handig, maar langs de andere kant betekent dat nog niet dat ik het graag doe, haha. Maar het is goed om te weten dat sommigen dat wel graag doen, heeft het toch nog enig nut; ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    DeDDDG3maaleenS schreef:
    (...)

    Nu ja, ik heb een blokhoofd en geen begrijphoofd, dus op die manier is het wel handig, maar langs de andere kant betekent dat nog niet dat ik het graag doe, haha. Maar het is goed om te weten dat sommigen dat wel graag doen, heeft het toch nog enig nut; ^^


    Ik ben meer een begrijphoofd. Ik kan voor geen meter blokken (lees: wil)
    Als ik ga blokken krijg ik koppijn en op de eerste beste toets een black-out, dus ja.. Dan ben ik het wel een beetje zat om er mijn best voor te blijven doen. Ik heb bijvoorbeeld tijdenlang geprobeerd om te blokken voor Scheikunde, daarbij begreep ik het ook niet fantastisch, dus werd het gewoon niets. Voor drie uur bijles per week, samen met stapels huiswerk voor dat vak, haalde ik alsnog een 3,5. :/
    Ben blij dat ik nu niet meer op een middelbare school zit en gewoon kan doen waar ik goed in ben ^^


    26 - 02 - '16