Nope, vanzelf zal het idd niet weggaan. Ik heb ondervonden dat dit soort dingen pas veranderen, wanneer jij ze zelf verandert. Mijn tips zijn dan ook: ga actief opzoek naar de positieve dingen (en ja, die zijn er). Probeer ze iedere avond op te sommen. In het begin zal het misschien moeilijk gaan, maar hoe vaker je het probeert en oefent, hoe makkelijker het zal gaan. Ik heb geen idee wat verder je hobby's zijn, de meeste mensen hier doen wel iets aan schrijven, tekenen, lezen of iets dergelijks. Je kan die dingen gebruiken om uit een sleur te raken. Start een nieuw verhaal, stel een doel met tekenen, idk. Ik kan hier nu allerlei dingen op gaan noemen en hier kan je over zeggen dat dit allemaal niet kan of niet is wat je leuk vindt, maar het zijn ook maar voorbeelden. Jij bent degene die kan bepalen wat je leuk vindt en waar je je prettig bij voelt. Misschien ga je wel veel liever een sportieve uitdaging aan, zoals iedere dag hardlopen, opdrukken of wat dan ook.
Overigens zijn opstapelingen van negatieve gedachten vaak irrationele gedachten, heb ik ondervonden toen ikzelf hulp kreeg. Je kan oefenen die om te zetten door logisch na te denken, alleen dat is iets waar je misschien hulp bij nodig kan hebben. Je kan het wel proberen, though. Zoals het feit dat jij denkt dat je niks nieuws kan proberen in een dorp, omdat je daar de negatieve aspecten van ziet. Misschien moet je die eens proberen om te zetten naar een realistische gedachte en nadenken over wat je wél kan gaan doen ipv wat allemaal niet kan (dit kan misschien wat aanvallend klinken, zo is het niet bedoeld). Je kan naar een half glas water kijken en stellen dat het half leeg is, maar je kan ook zeggen dat het half vol is en die denkstap zal je zelf moeten maken. Hoeveel of weinig hulp men je ook biedt.
Happy Birthday my Potter!