• -ziek topic-
    Ik ben net afgewezen voor mijn zoveelste sollicitatie ._.
    Ik heb eerst 6 maanden gewerkt bij de Gamma(vakken vullen). Ik had het daar totaal niet naar mijn zin, maar ik bleef er werken. Ik was gewoon blij dat ik een bijbaan had en betaald kreeg. Ik kon in het begin heel slecht met iedereen omgaan, maar aan het eind had ik toch nog een paar vrienden gemaakt en het werd gezelliger. Mijn contract werd uiteindelijk niet verlengt, want ik was 'niet sociaal genoeg'.
    Ik heb dus een nieuwe bijbaan nodig, want ik wordt binnen 5 maanden 18 en ik krijg dan niets meer van mijn ouders. Ik mag dan alles zelf gaan bekostigen.( Dat vind ik op zich niet erg, want ik moet van mijn zakgeld nu al veel dingen zelf komen, maar als ik dadelijk geen inkomen heb wordt het toch lastig.)
    Ik kan alleen geen bijbaan vinden. Ik word al afgewezen voor simpel vakken vullen :c. Zijn er nog meer mensen die geen bijbaan kunnen vinden?


    Seasons will change, but I shall remain

    Heb je het al bij Kruidvat geprobeerd? Daar werk ik en het is gewoon een kleine winkel waar best "simpele" mensen rondlopen (op een goede manier, zegmaar, niet van die mensen die drama zoeken) waardoor ik het makkelijk vind om met ze te praten. Meestal vind ik het ook moeilijk om met nieuwe mensen te praten, maar nu vind ik het bij mij op werk echt leuk. Je kan het misschien proberen!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Heb je het al bij Kruidvat geprobeerd? Daar werk ik en het is gewoon een kleine winkel waar best "simpele" mensen rondlopen (op een goede manier, zegmaar, niet van die mensen die drama zoeken) waardoor ik het makkelijk vind om met ze te praten. Meestal vind ik het ook moeilijk om met nieuwe mensen te praten, maar nu vind ik het bij mij op werk echt leuk. Je kan het misschien proberen!


    In mijn wijk is er een kruitvat en ik heb daar ook gesolliciteerd. Maar als ze weer mensen zoeken wil ik het wel opnieuw proberen c:!


    Seasons will change, but I shall remain

    Is er bij je in de buurt een station? Via https://werkenbijns.nl/ kun je kijken of een van de winkels op dat station een vacature hebben openstaan en je kunt je aanmelden voor een vacature alert. Ik werk sinds september bij Julia's (een to go pasta zaak) en ik heb nog nooit een leuker baantje gehad!

    Ooh, en voor het vakken vullen afgewezen worden als je bijna 18 bent is niet raar, er zijn meestal maar enkelingen die op die leeftijd vakken vullen en die hebben meestal een leidinggevende taak. Supermarkten willen de vakkenvullers (vaak) zo jong mogelijk hebben namelijk.

    [ bericht aangepast op 2 jan 2015 - 12:37 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    Is er bij je in de buurt een station? Via https://werkenbijns.nl/ kun je kijken of een van de winkels op dat station een vacature hebben openstaan en je kunt je aanmelden voor een vacature alert. Ik werk sinds september bij Julia's (een to go pasta zaak) en ik heb nog nooit een leuker baantje gehad!

    Ooh, en voor het vakken vullen afgewezen worden als je bijna 18 bent is niet raar, er zijn meestal maar enkelingen die op die leeftijd vakken vullen en die hebben meestal een leidinggevende taak. Supermarkten willen de vakkenvullers (vaak) zo jong mogelijk hebben namelijk.

    Ja, er is een station in de buurt. Dankjewel voor de site c:!


    Seasons will change, but I shall remain

    Ideomotor schreef:
    (...)
    Ja, er is een station in de buurt. Dankjewel voor de site c:!


    Haha, succes! Mocht er iets tussen zitten en je gaat solliciteren kun je me altijd even mailen, de sollicitatie procedure is per keten hetzelfde geloof ik!


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Eledhel schreef:
    Heb je het al bij Kruidvat geprobeerd? Daar werk ik en het is gewoon een kleine winkel waar best "simpele" mensen rondlopen (op een goede manier, zegmaar, niet van die mensen die drama zoeken) waardoor ik het makkelijk vind om met ze te praten. Meestal vind ik het ook moeilijk om met nieuwe mensen te praten, maar nu vind ik het bij mij op werk echt leuk. Je kan het misschien proberen!

    Aangenaam collega! ='D
    Ik kan de Kruidvat ook aanbevelen. Nou werk ik in een relatief klein filiaal waardoor de contacten onderling tussen collega's, filiaalmanager en districtsmanager heel open is. Ik kan me voorstellen dat als je in een groot filiaal werkt waar wel 50 mensen in dienst zijn er echt een hiërarchie heerst. Het werk vind ik vooral zo leuk omdat het afwisselend is. Zo sta ik sochtends achter de kassa en ben ik smiddags bijvoorbeeld THT aan het doen. Zo vul ik op de woensdagavond onder leiding en leidt ik op maandag avonden zelf wel eens de vulploeg avond.
    Zoals ik al zei ligt het er wel net aan welk filiaal je treft natuurlijk.

    [ bericht aangepast op 2 jan 2015 - 13:08 ]


    'Nobody said it was easy

    Ik raad de Kruidvat juist af, haha, hier wordt je echt verschrikkelijk slecht behandeld en moet je echt achter je geld aangaan-- ook zijn er werknemers beschuldigd van diefstal, maar dat ligt gewoon echt per zaak. Omdat je bijna achttien bent, nemen de meeste bedrijven je al niet meer aan voor vakken vullen, omdat ze liever vijftien- en zestienjarige hebben, gewoon omdat zij veel goedkoper zijn dan iemand van achttien. Ik raad je aan om misschien bij een restaurant of café te gaan kijken, hartstikke tof werk en ook gezellige sfeer meestal, plus, de fooi die je krijgt is altijd leuk. Het is wel echt hard werken en veel lopen, je staat niet veel stil.

    [ bericht aangepast op 2 jan 2015 - 13:33 ]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Everdeen schreef:
    Ik raad de Kruidvat juist af, haha, hier wordt je echt verschrikkelijk slecht behandeld en moet je echt achter je geld aangaan-- ook zijn er werknemers beschuldigd van diefstal, maar dat ligt gewoon echt per zaak. Omdat je bijna achttien bent, nemen de meeste bedrijven je al niet meer aan voor vakken vullen, omdat ze liever vijftien- en zestienjarige hebben, gewoon omdat zij veel goedkoper zijn dan iemand van achttien. Ik raad je aan om misschien bij een restaurant of café te gaan kijken, hartstikke tof werk en ook gezellige sfeer meestal, plus, de fooi die je krijgt is altijd leuk. Het is wel echt hard werken en veel lopen, je staat niet veel stil.

    Uit eigen ervaring? Of van horen zeggen?
    Ik heb die waarschuwingen ook gehad voordat ik er vier jaar geleden begon, maar ik heb het juist altijd ervaren als een goede werkgever.


    'Nobody said it was easy

    Amiable schreef:
    (...)
    Uit eigen ervaring? Of van horen zeggen?
    Ik heb die waarschuwingen ook gehad voordat ik er vier jaar geleden begon, maar ik heb het juist altijd ervaren als een goede werkgever.

    Van zes klasgenoten van mij, die allemaal in dezelfde zaak werkte, allemaal op verschillende tijden-- wel dezelfde zaak though. Ik heb ook een klasgenoot die er nu werkt (andere zaak, kleiner filiaal), die wel heel erg tevreden is.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Everdeen schreef:
    Ik raad de Kruidvat juist af, haha, hier wordt je echt verschrikkelijk slecht behandeld en moet je echt achter je geld aangaan-- ook zijn er werknemers beschuldigd van diefstal, maar dat ligt gewoon echt per zaak. Omdat je bijna achttien bent, nemen de meeste bedrijven je al niet meer aan voor vakken vullen, omdat ze liever vijftien- en zestienjarige hebben, gewoon omdat zij veel goedkoper zijn dan iemand van achttien. Ik raad je aan om misschien bij een restaurant of café te gaan kijken, hartstikke tof werk en ook gezellige sfeer meestal, plus, de fooi die je krijgt is altijd leuk. Het is wel echt hard werken en veel lopen, je staat niet veel stil.

    Dat is ook met de Gamma, het verschild heel erg per winkel. Bedankt voor de tip!


    Seasons will change, but I shall remain

    Everdeen schreef:
    Ik raad de Kruidvat juist af, haha, hier wordt je echt verschrikkelijk slecht behandeld en moet je echt achter je geld aangaan-- ook zijn er werknemers beschuldigd van diefstal, maar dat ligt gewoon echt per zaak. Omdat je bijna achttien bent, nemen de meeste bedrijven je al niet meer aan voor vakken vullen, omdat ze liever vijftien- en zestienjarige hebben, gewoon omdat zij veel goedkoper zijn dan iemand van achttien. Ik raad je aan om misschien bij een restaurant of café te gaan kijken, hartstikke tof werk en ook gezellige sfeer meestal, plus, de fooi die je krijgt is altijd leuk. Het is wel echt hard werken en veel lopen, je staat niet veel stil.


    Hangt dit niet puur van de filiaalmanager af? (De betaling in ieder geval)

    [ bericht aangepast op 2 jan 2015 - 13:42 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    (...)

    Hangt dit niet puur van de filiaalmanager af? (De betaling in ieder geval)

    Zoals ik al zei, dat ligt ook puur aan de zaak.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Everdeen schreef:
    (...)
    Van zes klasgenoten van mij, die allemaal in dezelfde zaak werkte, allemaal op verschillende tijden-- wel dezelfde zaak though. Ik heb ook een klasgenoot die er nu werkt (andere zaak, kleiner filiaal), die wel heel erg tevreden is.

    Zou dan wel de grootte van het filiaal zijn en natuurlijk de filiaalmanager.


    'Nobody said it was easy

    Ik weet niet waar je woont maar hier in zuid limburg zit Meander (thuiszorg) en daar kun je goed in de vakanties werken, en goed betaalt!


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Je kunt eventueel een McDonalds proberen...die zoeken eigenlijk altijd wel...


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.