• Ik hou dus al jaren hamsters. Ik kreeg mijn eerste toen ik vijf was, ondertussen al dertien jaar geleden. Zodra er eentje doodging, kreeg ik een nieuwe. (Oké, dit klinkt nogal hard, maar zo ben ik gewoon over het onderwerp doodgaan. Een gevolg van bij je oma te wonen en om de maand een doodsbericht te krijgen.)
    Nu zit ik aan mijn - eventjes tellen: Kobe, Kobeke, Rosje, Pluisje, Snoet, (Stamper, maar dat is een oude, übercute en nog steeds levende gerbil), Pruts - zevende hamster, die ik vernoemd heb naar het vorige dikkerdje: Fret. (Ik weet niet of fretten Vlaams is, of ook gekend in Nederland, maar dat betekent dus veel en vraatzuchtig eten.) Ondanks dat het een piepklein ventje was toen ik hem kocht, heeft hij zijn naam waargemaakt en is hij ondertussen nogal... dik geworden.
    Behalve zijn omvang, heeft hij ook nog een velociraptorteen en is hij niet één van de slimste.
    Gelukkig heeft mijn kleine schatje ook nog goede kenmerken: Hij is het meest schattige ding ooit, hij klimt meesterlijk ondersteboven, hij is tammer dan een afgerichte hond en hij is te grappig voor woorden. Dat laatste heeft hij onlangs nogmaals bewezen:

    Een paar dagen eerder zat ik op de grond van de kamer waar ik Fretje soms eens laat rondlopen. Naast me lag - natuurlijk - een pen. Nadat ik even afgeleid was, was die pen plots verdwenen en hoorde ik Fret in de verte aan iets knagen. Ik vroeg me af wat het was en kon het bijna niet geloven, maar die kleine dief had dus mijn pen gejat. Fret is een Russische dwerghamster en dus niet erg groot. Om zeker te zijn dat die pen daar niet heen gevlogen was, testte ik het uit. En ja hoor, hij propte de veel te grote pen in zijn bekje en liep er met opgeheven hoofd mee weg. Ik heb er een filmpje van, maar dat staat op facebook, dus ik kan het niet laten zien.

    Blijkt mijn dikzakje dus een ware kleptomaan te zijn. Vandaag had ik namelijk mijn oortjes naast me liggen. Wat doet de kleine bandiet? Knabbelen aan een oortje en er dan mee weglopen terwijl de draad achter hem aanschuift.

    Ik heb nog nooit zo hard gelachen. Voor mensen die denken dat hamsters saaie beestjes zijn, dat is dus absoluut niet zo!


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Nawh *huggie*

    Hhahaha, bad ass hamster heb je daar :Y) Zo kan ik me ook uren met mijn twee hondjes bezig houden.


    -

    Wat een awesome hamster, hehe.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Rhosgobel schreef:
    Wat een awesome hamster, hehe.


    26 - 02 - '16