• Gebaseerd op Spartacus: De serie.

    Je hoeft de serie niet gezien te hebben om mee te kunnen doen.

    Het is 73 voor Christus wanneer de slavernij in Rome in volle gang is. Slavinnen die tot de prostitutie worden gedwongen en slaven die tot gladiatoren worden opgeleid om vervolgens elkaar op het zand in de arena af te slachten, wat door vele Romeinen zelfs als een vermakelijk schouwspel wordt gezien. Er was echter niemand die had verwacht, dat de onderdrukte slaven zich uiteindelijk tegen de mensen zouden keren die zich ooit eens hun meesters durfden te noemen.
    Een groep slaven van alle soorten en maten verenigt zich en ontsnapt uit Rome, de plaats waar afschuwelijke herinneringen zijn ontstaan en de verachting jegens de Romeinen is gegroeid. Hun leider besluit dat het voor eens en voor altijd eens afgelopen moet zijn met de slavernij en begint aan de opzet van zijn leger, zodat de rollen eindelijk omgedraaid kunnen worden en de Romeinen voor hun oude slaven zullen knielen. Zullen de slaven het oude Rome kunnen innemen en de machtige leider en zijn soldaten kunnen verslaan? Of maken de Romeinen uitzonderlijk goed gebruik van hun kapitaal en aanzien, en wordt er eindelijk een einde aan de rebellie van de slaven gemaakt?
    De strijd om Rome is begonnen.


    † ROLLEN †
    Slaven ~
    Leider: Fairytalest

    Lucia || Dancal || 1.1
    Sunset || Newt_Runner || 1.3
    Kora || Kayfabe || 1.2
    Shae || Gannicus || 1.5

    Dragomir || Bostick || 1.1
    Cayden || KiIi || 1.6
    Dequan || Aureolus || 1.4
    Lucius || Crixus || 1.5

    Romeinen ~
    Leider: Aurelius Cassius Vergilius || Gannicus || 1.1

    Chara Anticea Caecilius || Gently || 1.3

    Gaius Mettius Varinius || Kayfabe || 1.3


    † REGELS †
    • Er is een minimum van 200 woorden in dit RPG. Dit lijkt mij een haalbaar minimum.
    • Blijf realistisch en houd je vooral aan het tijdperk van het RPG.
    • Personages worden niet zonder toestemming bestuurd, noch gedood. Dit geldt niet voor NPC's.
    • 16+ is toegestaan.
    • Als je besluit om je uit te schrijven, zou ik het appreciëren als je dit zou melden en eventueel een afsluitende post voor je personage zou schrijven.
    • Verder gelden in dit RPG ook, zoals vanzelfsprekend, de huisregels van Quizlet.


    † HET BEGIN †
    De slaven zijn eindelijk aan de klauwen van het oude Rome kunnen ontkomen en houden zich op dit moment schuil in een vervallen tempel die aan een bos grenst. Ze weten echter dat Aurelius en zijn Romeinse leger hen op de hielen zit, en dat ze hun eigen, compacte leger in een mum van tijd moeten opbouwen.
    De slaven houden zich op dit moment veel bezig met jagen, eten verzamelen en trainen, terwijl de Romeinen hun uiterste best doen om uit te zoeken waar de slaven zich bevinden en hoe ze de rebellie het beste de kop in kunnen drukken.

    (Tip: Als je personage een slaaf is en deze met een Romein in contact wil laten komen of vice versa, kun je altijd een creatieve manier bedenken om dit voor elkaar te krijgen. Een slaaf dwaalt af bij het zoeken naar voedsel, of een Romein gaat in zijn of haar eentje op onderzoek uit. Vraag desnoods om hulp in het praattopic!)


    [ bericht aangepast op 25 nov 2014 - 19:48 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."



    Gaius      Mettius      Varinius.

    ×××


         
    Het was overduidelijk dat het antwoord dat ik haar had gegeven niet goed genoeg was. Ik had geen idee wat ze nou eigenlijk had verwacht, maar ik wilde haar uiteraard niet teveel beangstigen met mijn geflirt. Dat was nooit positief uitgevallen in het verleden. En de laatste persoon die ik daarmee wilde wegjagen was Chara geweest.
          ‘Blijf je hier een paar dagen of ben je hier vlug voor een doorreis?’ ze had me met een blik aangekeken die ik niet helemaal kon plaatsen.
          Even dacht ik na. Wat was eigenlijk het plan? Er moest nog een plan gemaakt worden. ‘Ik zal hier minimaal zeven dagen blijven. Seppius vertelde me dat hij me dringend nodig had, maar er zal vast wel meer bijkomen. Er moet genoeg gebeuren.’
          ‘Waar was je allemaal geweest, je bent zo lang weggeweest. Toch niet op feesten mag ik hopen?’ Chara had me grijnzend aangekeken.
          Ik schudde lachend mij hoofd. ‘Letterlijk overal. Ik heb wat oude vrienden bezocht, en toen werd ik weer daar uitgenodigd, waarna ik weer daarheen moest omdat er blijkbaar iemand een kind had gekregen, en daar moest ik om de een of andere reden bij aanwezig zijn. Het was dan wel een oude vriend van me, maar toch. Wie wil mij nou bij zijn kind laten? Ik heb er zelfs een paar uur op moeten passen – dat vonden ze we een leuke grap.’ Ik trok even een vreemd gezicht. Begreep me niet verkeerd, ik was dol op kinderen, maar mij met een kind dumpen was geen verstandige keuze.
          Even rekte ik me uit, waarna ik pas mijn pijnlijke spieren begon te voelen. Paardrijden kostte zo zijn tol. Daarna ging ik weer wat gemakkelijker zitten terwijl ik eens om me heen keek.
          ‘Maar hoe gaat het met jou? Hoe gaat het hier? Nog aantrekkelijke jongemannen langsgekomen?’ had ik haar lachend gevragen, waarna ik een grote slok wijn nam. Ik vreesde ergens wel voor het antwoord.

    _______________________________________________



    Kora.

    ×××


          Ik kon me niet goed herinneren waarover ik gedroomd had, maar het had me vermoeider gemaakt dan ik eigenlijk had moeten zijn. Sinds dat ik mijn Dominus verlaten had had ik geen enkele nacht lekker geslapen, alsof ik me totaal niet meer veilig voelde.
          ’Kora?’ hoorde ik schurende mannenstem vragen.
          Kreunend had ik eerst mijn ene oog geopend. Met mijn slechte ochtendzicht had ik recht in zijn groene ogen, die in dit licht enorm fel leken. Een lichte blos had mijn wangen gekleurd, die ik snel probeerde te verbergen door middel van mijn haren ervoor te gooien terwijl ik met mijn hoofd lichtjes draaide.
          Ik rekte me wat ongemakkelijk uit waarna ik langzaam beide ogen opende en in mijn ogen wreef – in de hoop de slaap eruit te laten verdwijnen. ‘Sorry.’ Om eerlijk te zijn had ik geen idee waarom ik precies mijn excuses aanbood, maar het voelde vreemd genoeg terecht.
          Een licht glimlachje kwam op mijn gezicht terecht waarna ik probeerde mijn haren wat te fatsoeneren. Ik wist dat ik er nu niet op mijn charmantst uit had gezien. Waarschijnlijk waren er enorme wallen onder mijn ogen doordat ik amper kon slapen, en leek het alsof ik midden in een tornado had gestaan door middel van de wilde bos zwarte haren die mijn hoofd sierden – al was dat het laatste dat ze nu deden.
          Langzaam kwam ik overeind, zodat ik even rechtop zat. ‘Tijd om weer te jagen?’

    [ bericht aangepast op 30 nov 2014 - 15:18 ]


    I'm your little ray of pitch black.

    _______________________________________________


    Lucius

    _______________________________________________



    Ik knikte en met een glimlach stond ik op. Ik stak de twee messen voorzichtig in de daarvoor bestemde plekken in mijn riem en ik keek Kora weer aan.
    'Ik wacht buiten wel tot je klaar bent met omkleden en dan maak ik in de tussentijd ons ontbijt klaar.' Met die woorden draaide ik me haastig om en liep ik het tempeltje uit. Ik was me pijnlijk bewust van het feit dat mijn stem waarschijnlijk ongemakkelijk had geklonken, of nog erger, dat ik had gebloosd en ik probeerde me daarna zo nonchalant mogelijk te gedragen. Kora en ik waren inmiddels goede vrienden geworden, maar het was me duidelijk geworden dat ik meer voor haar begon te voelen en ik was er nog niet over uit of ik daar blij mee moest zijn. Veel vrienden had ik nooit gehad en de meesten verdwenen uiteindelijk toch weer uit mijn leven. Of ze gingen zelf weg, of ze werden van me afgenomen. Ik probeerde het vervelende gevoel opzij te schuiven en me te focussen op de taken die ik moest verrichten.
    Buiten was het nog stil en ik kon de anderen niet zien, maar die zouden ongetwijfeld later nog komen. Tijdens het wachten, liep ik naar de gezamenlijke voorraad en vulde twee zakjes met wat bessen, noten en een klein stuk brood. Meestal aten we pas tijdens het verzamelen van voedsel en niet daarvoor. Het was een soort ritueeltje geworden. Toen Kora even later naar buiten kwam, overhandigde ik haar haar deel van het eten.
    'Klaar om te gaan?'


    Caution first, always.



    Kora.

    ×××


         
    Lucius was opgestaan en had zijn dolkjes weggeborgen, waarvan ik niet eens gezien had dat hij ze vasthad. Ik was niet de meest opmerkzaamste persoon in de ochtend, maar dat was eigenlijk ook alweer algemeen bekend.
          'Ik wacht buiten wel tot je klaar bent met omkleden en dan maak ik in de tussentijd ons ontbijt klaar,’ daarna had hij zich gehaast omgedraaid en was hij de ruïne uitgelopen.
          Glimlachend had ik hem nagekeken. ‘Bedankt!’ Ik wist niet waarom, maar ik had het op de een of andere manier enorm aantrekkelijk gevonden dat hij zichzelf soms zo onhandig op kon stellen. Hij was anders dan de andere gladiatoren, die soms echt achter je aan konden lopen omdat je voor één ding goed was geweest. Ik had de dunne deken van me afgegooid en netjes opgevouwen – sommige dingen verleerde je niet.
          Met mijn hoofd had ik nog altijd bij Lucius gebleven. Hij was een van mijn weinige vrienden hier geweest, vanaf het begin eigenlijk. Zonder dat hij het waarschijnlijk door had heeft hij me door vele obstakels geleid. Ik was zo onwijs bang in het begin, en nu ging ik jagen – en het voelde allemaal zo vertrouwd.
          Ondertussen deed ik een wanhopige poging mijn wilde haren te temmen, maar vandaag hadden ze er niet zo’n zin in. Ik besloot er daarom maar een schuine vlecht van te maken, die eindigde tussen mijn borsten. Ik kleedde me snel uit, waarna ik een andere doek pakte, waarvan ik behendig een jurkje had gemaakt – zoals slaven dat altijd droegen. Er stond een bak met water, dus maakte ik een kommetje met mijn handen en gooide ik wat ervan in mijn gezicht. Tijd om te gaan, dus greep ik naar mijn pijl en boog.
          Toen ik naar buiten gelopen kwam stond Lucius al op me te wachten, en hield hij het zakje met ons ontbijt voor zich uit. Dankbaar nam ik het aan. ‘Opnieuw, bedankt.’ Ik lachte zachtjes.
          ‘Klaar om te gaan?’ had hij gevragen.
          Ik knikte. ‘Ja, laten we gaan.’ Oplettend dat ik niet over stenen op de grond zou vallen maakte ik langzaamaan mijn weg naar het bos. Het rook er zo fris. Heerlijk. Dus nam ik even de tijd goed te inhaleren, waarna ik weer verder liep, met Lucius naast me. ‘Denk je dat het vandaag wat beter zou gaan?’ Ik lachte opnieuw omdat ik weer even aan gisteren moest denken, en hoe klungelig we bezig waren geweest.

    [ bericht aangepast op 28 nov 2014 - 10:53 ]


    I'm your little ray of pitch black.

    † Chara Anticea Caecilius †
    ` How much can you know about yourself if you never been in a fight ? `

    ______________________________________________________


    ______________________________________________________


    » Ik zal hier minimaal zeven dagen blijven. Seppius vertelde me dat hij me dringend nodig had, maar er zal vast wel meer bijkomen. Er moet genoeg gebeuren. « Een kleine glimlach sierde voor een momentje mijn lippen, die algauw weer verdween toen Gaius begon te praten van zijn reizen en bezoeken aan mensen. Ik onderdrukte een grinnik toen hij lachend zijn hoofd schudde.
    » Letterlijk overal. Ik heb wat oude vrienden bezocht, en toen werd ik weer daar uitgenodigd, waarna ik weer daarheen moest omdat er blijkbaar iemand een kind had gekregen, en daar moest ik om de een of andere reden bij aanwezig zijn. Het was dan wel een oude vriend van me, maar toch. Wie wil mij nou bij zijn kind laten? Ik heb er zelfs een paar uur op moeten passen – dat vonden ze we een leuke grap. « Met een wat onzekere lach keek ik hem aan, eerlijk gezegd zou ik in een lachbui bij zoiets zijn - maar ik wist niet hoe serieus hij het nam.
    » Maar hoe gaat het met jou? Hoe gaat het hier? Nog aantrekkelijke jongemannen langsgekomen? « Ik hoorde zijn vraag nog wel, maar Milia kwam net binnen lopen met een grote schaal druiven en ander fruit. Met mijn hand wapperde ik haar soort van weg, maar wel met een glimlach - door niet zo ondankbaar over te komen, gezien ik erge honger had. Voordat ik antwoord gaf, propte ik twee druiven erg onelegant in mijn mond om ze vervolgens zo snel mogelijk door te slikken.
    » Zo nu en dan, maar ze waren niet echt `geweldig`. Alhoewel er was één.. « Zo serieus mogelijk keek ik hem aan om te peilen of hij jaloers of iets in die dergelijke richting was. » Wat nou; jij zegt wat voor vrouwen je tegenkwam en ik zeg hetzelfde. « Grijnzend keek ik hem aan.

    [ bericht aangepast op 1 dec 2014 - 12:00 ]


    "Satan's friendship reaches to the prison door."



    Gaius      Mettius      Varinius.

    ×××


         
    De slavin was weer naar binnen gekomen, deze keer met een schaal fruit, en ik merkte toen pas op dat ik stiekem toch wel trek had gekregen. Ik graaide er dan ook gelijk naartoe om een appel te pakken, waar ik gelijk een grote hap van nam. Hij was zurig, maar toch enorm fris. Zo lekker had ik ze lang niet meer gehad. Seppius had me al eens verteld dat hij meerdere appelbomen in zijn tuin had staan, en tot nu toe waren dit de lekkerste geweest die ik ooit had geproeft.
          In mijn ooghoek had ik Chara de slavin weg zien wapperen. Even lachte ik daardoor. Daarin waren zij en haar neef echt hetzelfde. Als ze honger hadden, hadden ze ook echt honger.
          Toen ze de druiven dan ook enorm charmant in haar mond had gestopt begon ik helemaal te lachen. ‘Ziet er heerlijk uit. Misschien dat ik zo ook maar wat druiven pak.’ Ik had gegrijnst.
          ‘Zo nu en dan, maar ze waren niet echt ‘geweldig’. Alhoewel… er was er één,’ had ze gezegd met een enorm serieuze blik in haar ogen. Het leek even alsof ze echt dwars door me heen probeerde te kijken, naar hoe ik zou gaan reageren.
          Natuurlijk geloofde ik die gedachte niet. Ik grijnsde lichtjes, al moest er wat in mijn ogen te zien zijn. ‘Klinkt interessant. Vertel me over die ene?’ Misschien zag ik haar dan wel zitten, maar ik wilde haar echter wel gelukkig zien. En als ik dan maar aan moest horen over die ene jongeman, dan zij dat zo. Ik kon haar geen geluk bieden.
          ‘Wat nou; jij zegt wat voor vrouwen je tegenkwam en ik zeg hetzelfde,’ zei ze grijnzend.
          Ik lachte even. ‘Om eerlijk te zijn, niets nieuws. Ze zijn allemaal hetzelfde, ze dragen enkel andere jurken. Maar een man heeft zo zijn behoeften. Ik zal eerlijk zijn, ik heb niet stilgezeten, maar om nou te zeggen dat er bijzondere varianten tussen zaten zou een leugen zijn. Een grote leugen.’ Misschien was het een manier om haar weg te duwen, ik wist het niet helemaal zeker. Het was echter wel de waarheid geweest. Zij was de enige persoon die ik echt had gezien als iemand met potentie, de andere vrouwen waren… tijdelijk, vervangbaar.


    I'm your little ray of pitch black.

    † Chara Anticea Caecilius †
    ` How much can you know about yourself if you never been in a fight ? `

    ______________________________________________________


    ______________________________________________________


    Er verscheen de welbekende lach van Gaius op zijn gezicht, waardoor ik even een glimlach opzette. » Om eerlijk te zijn, niets nieuws. Ze zijn allemaal hetzelfde, ze dragen enkel andere jurken. Maar een man heeft zo zijn behoeften. Ik zal eerlijk zijn, ik heb niet stilgezeten, maar om nou te zeggen dat er bijzondere varianten tussen zaten zou een leugen zijn. Een grote leugen. « Er verscheen onbedoeld een grote grijns op mijn gezicht, waardoor ik omhoog schoot en naar het kleine venster liep.
    » Over de man terug te komen; hij had groene ogen, blond haar en hoge jukbeenderen. Geen verkeerd plaatje. « Ik wierp hem grijnzend een blik over mijn schouder. Snel voegde ik er nog iets aan toe; » Maar, egoïstisch en de enigste die dat haat - ben ik. Dus nee. « Met een kleine lach om mijn lippen keek ik weer uit het raam.
    Er verschenen een paar paarden, waardoor ik doorhad dat het bezoek was. En Seppius was er nog telkens niet. » Nee hé. « Een kreun verliet mijn mond, waardoor ik Gaius achterliet en me naar de hal haastte.


    "Satan's friendship reaches to the prison door."



    Gaius      Mettius      Varinius.

    ×××


         
    Ze had een brede grijns op haar gezicht gekregen na mijn opmerking over dat veel vrouwen hetzelfde zijn, behalve de jurken die ze droegen. Je kon echter meer aan een vrouwenjurk zien dan je in de eerste instantie zou denken. Maar dat was mijn diep bewaarde geheim, en dat zou het dan ook mooi blijven. Daarna was Chara opgestaan en naar het venster gelopen.
          Mijn ogen liet ik ongegeneerd over haar lichaam glijden. Deze jurk deed haar overduidelijk eer aan, en het straalde niets negatiefs uit. Ze wist wat haar stond, en wat haar lichaam sierde. Chara wist precies wat ze aan moest doen om mannen zo te laten voelen als ik me nu deed. Ik ging wat verzitten terwijl ik rustig in de appel beet en kauwde.
          ‘Over de man terug te komen; hij had groene ogen, blond haar en hoge jukbeenderen. Geen verkeerd plaatje,’ ze had even grijnzend omgekeken, ‘maar, egoïstisch en de enigste die dat haat - ben ik. Dus nee.’
          Even stond ik versteld, had ze het nou over mij? Het klonk als mij. ‘Hij klinkt als een klootzak.’
          In de verte was het duidelijk hoorbaar dat er paarden aankwamen, dus gelijk stond ik overeind. Was dat Seppius? Ik had hem niet zo vroeg verwacht, en om eerlijk te zijn vond ik het wel jammer.
          ‘Nee hé,’ had Chara verveeld gezegd. Ze kreunde. Blijkbaar had ze echt geen zin om de mensen te ontvangen die zojuist aangekomen waren. Dus het was Seppius niet.
          Ik liep naar de plek toe waar ze zonet had gestaan en nam nog eens kalm een hap van de appel. Wat was er gaande? Had Seppius meer hulp ingeroepen?


    I'm your little ray of pitch black.