Westwick schreef:
(...)
Haha, ik heb heel toevallig dezelfde afweging gemaakt. Ik ben uiteindelijk voor SPH gegaan omdat ik graag groepswerk wilde gaan doen.
Af en toe is het inderdaad heftig. Mensen worden natuurlijk niet zomaar opgenomen op een gesloten afdeling, dus er kan van alles gebeuren. Belangrijk is dat je goed je grenzen aangeeft, sterk in je schoenen staat en op je collega's kan bouwen. En kennis van zaken hebben natuurlijk, haha.
Ben je al ver met MWD? En bevalt het een beetje?
Ja, ik ben ontzettend benieuwd wat er uit het onderzoek komt rollen!
Lijkt me heel uitdagend werk, en ondanks de heftigheid ook mooi werk (natuurlijk kan over het woordgebruik 'mooi' gediscussieerd worden, maar ik hoop dat je weet wat ik bedoel).
Ik heb vorig jaar Diermanagement gedaan, en heb hier toch van af gezien vanwege het feit dat management mij niet ligt. Nouja, management wel, maar hoe je word getraind op het leidinggeven en management vond ik ronduit grof, fout, en respectloos, wat natuurlijk echt dat dat op elke opleiding zo is. Nu zit ik in het eerste jaar MWD, dus heb er net een eerste blok opzitten. Bevalt erg goed, vind het interessant en heb het idee dat deze tak van zorg mij goed ligt, vooral het ambulante zorg (waar mijn vader in werkt) trekt mij erg.
Maar het is allemaal nog even aftasten, gelukkig hebben we binnenkort stage en kan ik mezelf even goed op de proef stellen. Wat ik ga doen weet ik nog niet, aangezien alles in mijn ogen nog interessant is ;')