Ik snap het opzich heel goed waar je het over hebt. Ik ben in principe ook vrij idealistisch ingesteld, en als ik dit soort verhalen hoor van andere mensen dan wil ik er ook altijd tegen in gaan. Zeker pure onrechtvaardigheid stookt me echt op. Maar het probleem is een beetje, dat als je bij elk probleem zo 'heftig' reageert, dan wordt je daar waarschijnlijk gewoon heel erg moe van, en ik denk dat dat precies is waar jouw vriendin ook last van heeft. Ze is het waarschijnlijk zat om hierover te discusseren met haar ouders, en legt zich er dus maar bij neer, ook omdat ze misschien denkt dat ze deze discussie toch nooit gaat winnen.
Ik denk dat je dan op een punt zit waar je moet kiezen, kan ik deze discussie winnen, of kan ik niet winnen (en wordt daardoor de relatie met mijn ouders alleen maar slechter als ik blijf discusseren en tegensputteren). Misschien moet je dan begrijpen dat ze liever normaal met haar ouders omgaat, dan gelijk te krijgen, en niet meer zijn kamer te hoeven stofzuigen.
Travel far enough, you'll meet yourself