• Hallo,

    Ik zoek momenteel iemand om een Onbekende personen mee te schrijven. -- Of een niet al te cliché fanfictie.
          Wanneer je vanuit een fandom wilt schrijven waar ik niet toe behoor, vind ik een snelle uitleg of eventuele spoilers prima. Zo ga ik binnenkort de Maze Runner lezen maar door de meeste mensen om me heen ken ik haast het halve boek, maar een boek is toch altijd anders als je het zelf leest.
          Ik zou nu graag een stukje van mijn schrijfstijl willen laten zien, maar helaas heb ik deze niet. Ik ben in ieder geval bereid naar kritiek van de ander te luisteren en zoek iemand die tips van mijn kant dan ook aan neemt en er eventueel wat mee doet. Toch zou ik graag even een kort stukje van je schrijfstijl willen zien, hoeft niet langer dan honderd woorden maar even om voor mijzelf een idee te krijgen.
          Afspraken over samenwerking en de verhaallijn word verder besproken. Ik kan moeilijk nu een lijst eisen hier neer gooien zonder dat ik überhaupt een co-writer heb.

          Blaise.


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Heb je al een ideetje in je hoofd of is het volledig out of the blue?
    Aan welke genres denk je?

    Als het iets in de fantasy/horror richting is en je al een beetje een idee hebt of heel veel inspiratie, wil ik best wel iets met je schrijven :)

    Hier is een stukje dat ik onlangs geschreven heb:

    Een zachte bries speelt met haar haren terwijl ze me bang aankijkt. De donkere krullen vliegen in het rond en een lok blijft voor haar ogen hangen. Net zoals veel andere meisjes lijkt ze het niet te merken en net zoals bij veel andere meisjes irriteert het me. Automatisch hef ik een hand op om het aan de kant te vegen, maar ze deinst achteruit. Zuchtend laat ik mijn arm weer zakken en kijk ik haar bedenkelijk aan. Ik heb eigenlijk geen idee of dit gaat lukken, maar het valt te proberen. Haar stem doet me opschrikken uit mijn bedenkingen.
    'Wil je wat voor me doen?' Het klinkt hoog en zangerig, iets wat ze altijd doet, maar blijkbaar zelf niet door heeft. Ze kan vast prachtig zingen, zonder het van zichzelf te weten.
    'Mhm?' antwoord ik terwijl ik over mijn kin wrijf. De stoppels voelen ruw aan en doen me eraan denken dat ik me vaker moet scheren.
    'Zou je die veeg bloed van je wang willen doen? Het geeft me de kriebels.'


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Geen ideeën inderdaad, maar horror / fantasy is voor mij helemaal prima ^^

    [ bericht aangepast op 29 sep 2014 - 20:58 ]


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Verder niemand?


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Ik wil wel, maar ik weet niet precies hoe vaak ik kan schrijven. Voor een stukje tekst kan je bij de RPG kijken. Ik kan ook in de verleden tijd schrijven, trouwens.

    Ik heb altijd wel wat on uitgeschreven ideetjes in mijn hoofd maar ik weet natuurlijk niet wat je daarvan vind.

    [ bericht aangepast op 30 sep 2014 - 18:26 ]


    Physics is awesome

    Mijn naam is Erieka. Ik ben 18 jaar en zou dolgraag een verhaal schrijven samen met een co-writer. Onder de spoiler staat een stuk van mijn schrijfstijl. Het is de proloog van de story Socially Awkward die gebaseerd is op mijn eigen ervaringen. Mocht je dus meer van dit soort dingen willen lezen, om een nog beter beeld te krijgen van mij, kan je die story lezen ;3

    Hoe zal ik eens beginnen? Beginnen bij het begin is misschien wel handig. Ik was een baby. Een mollig, schattig, stuk ellende zoals mijn vrienden baby's wel eens noemden. Ik was echter niet een gewone baby. Dat bleek echter pas toen ik ouder werd, toen werd het pas ontdekt: Ik had autisme. Ik gedroeg me volgens mensen vreemd. Ik zei bijna niks en de meest gewone dingen waren raar voor mij. Als mensen naar me zwaaiden en me groetten, zei ik niets terug en vroeg me vervolgens af waarom ze zich beledigt voelden. Mijn ouders konden het wel goed snappen en probeerden mij bij te brengen dat ik gewoon terug moest groeten. Ik snapte er echter steeds niet de logica van. Waarom zou ik dat doen? Mijn ouders konden het niet uitleggen. Ze snapten maar niet wat er in mijn hoofd omging. Ik kwam er op latere leeftijd echter zelf achter: Ik had de sociale vaardigheden van een pinda. Ik klapte dicht als mensen mij de weg vroegen, kon wel bijna gillend wegrennen als een wildvreemde tegen me begon te praten en begon te stotteren zodra ik een frustratie kenbaar wilde maken tegen de eerste beste conducteur die ik op het station tegenkwam. Dit kwam er dus op neer dat ik sociaal enorm onhandig was en eigenlijk nog steeds ben. Ik durf wildvreemden nu wel aan te spreken, maar doe dit op de meest stomme momenten en op de meest idiote manieren. Ik heb geen sociale vaardigheden van een pinda meer, maar van een pot pindakaas. Wat er dus op neerkomt dat ik nog steeds niet zo erg opgeschoten ben. Ik ben echter net begonnen op een nieuwe school. De sociaal onhandige pot pindakaas gaat leren om contacten te leggen en te onderhouden, een wildvreemde de weg te vragen en frustraties te uiten op een conducteur. Zonder stotteren! Dit belooft nog wat mensen.


    26 - 02 - '16

    Blaise schreef:
    Verder niemand?
    Ik wil wel, ik heb genoeg tijd voorlopig, denk ik. (;
    Ik kan schrijven in tt en vt. En ik kan wel iets van wat ik gewoon in Word had gezet en midden in de nacht had verzonnen, dat is het recenst van mijn werk.
    Het liefst schrijf ik in Drama en Romantiek, maar een nieuwe uitdaging is natuurlijk niet uitgesloten.

    Die ochtend stapte ik de muffe autogeur tegemoet. Ik zou naar een internaat gaan en daar mijn klas van aankomend schooljaar ontmoeten.
    Mijn vader sleepte mijn koffer in de kofferbak. Hij stapte naast mij in en startte de auto. Een vermoeide zucht rolde over mijn lippen. Ik had de hele nacht liggen woelen en draaien. Slapen lukte niet, ik piekerde teveel over mijn nieuwe klas. De vraag die zich altijd in mijn hoofd wurmde kwam weer eens een kijkje nemen. Zou dit jaar leuk worden, zonder pesterijen en dergelijke?
    Ik schrok op van de radio die ineens een een druk nummer liet horen. Ik grinnikte zacht. Een speelse glimlach verscheen op mijn gelaat.
    ‘Goedemorgen,’ hoorde ik een vrouw, die iets van tien meter van de auto afstond, zeggen. Terwijl ik blijkbaar in mijn gedachten was verzonken waren we al op het vliegveld aangekomen. Zo snel als ik dat in de gaten had, had ik gemerkt dat ik nog in de auto zat. Snel als ik kon stapte ik uit en smeet de autodeur met een harde klap dicht. Nog net op tijd voor de vrouw die me haar hand toestak. Verlegen glimlachte ik naar haar. Ze begroette mijn vader en begon over iets te praten met hem. Wat ze bespraken kreeg ik niet mee, doordat ik werd afgeleid door het prachtige uitzicht.
    De mooie zee en het strand, de lucht die spectaculair lichtblauw weergaf met witte wolken. En dan had ik het nog niet eens over de mooie restaurants, en dan te bedenken dat we nog op het vliegveld van Italië stonden. Ik keek mijn ogen uit, wauw het leek net een droom.
    ‘Hallo, Meike. Let even op.’ De strenge stem van mijn vader klonk.
    ‘Euh, ja. S-sorry,’ stotterde ik verward, nog altijd verbluft van het uitzicht hier.
    Ik kon nog geen mensen van mijn leeftijd vinden. Mijn blik gleed van hot naar her, heen en weer en weer terug. De vrouw – waarvan ik de naam niet wist – had mijn blik gevolgd en zei: ‘We moeten eerst met het vliegtuig een uurtje reizen, als we daar zijn even met een taxi. Daarna zul je – je leeftijdsgenoten vanzelf wel vinden.’ Ik knikte snel begrijpend, mijn gedachten waren al weer op volle touren bezig en probeerden een beeld te creeën van hoe het er daar uit zou zien.
    Ik gaf mijn vader een knuffel en liep achter de vrouw aan.
    ‘Vind je het spannend?’ Spannend vond ik het zeker. Ze probeerde duidelijk een gesprek aan te knopen, maar daar had ik geen behoefte aan om deze tijd.

    Een duw krijg ik in mijn rug zodra we uit de taxi zijn gestapt. Verbaasd kijk ik om me heen, ik rol met mijn ogen als ik zie dat de vrouw haar hand uitsteekt. Ik pakte de hand niet aan, maar liep langs haar en ga richting het grote gebouw.

    [ bericht aangepast op 1 okt 2014 - 14:01 ]


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Ik heb inmiddels iemand voor mijn huidige verhaal, maar wanneer er nog mensen zijn die een idee hebben wat ze samen met mij uit willen werken, hoor ik het wel via een Pb of een berichtje in mijn Gastenboek. (:


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Blaise schreef:
    Ik heb inmiddels iemand voor mijn huidige verhaal, maar wanneer er nog mensen zijn die een idee hebben wat ze samen met mij uit willen werken, hoor ik het wel via een Pb of een berichtje in mijn Gastenboek. (:


    Dan stuur ik je straks een pb want ik wil wel graag met je schrijven.


    Physics is awesome