Eigenlijk zoals de rest hier boven me al zegt: 4 jaar verschil vind ik zelf ook niet zo veel.
Wél vind ik dat tussen 15 en 19 jaar mentaal nog een verschil zit, bij de meeste mensen. Tenminste, als ik nu terug kijk op mijn eigen leven, ik ben nu 20, als ik kijk hoe ik was toen ik 15 was, ik was toen echt nog een puber. Ik was met hele andere dingen bezig dan nu, en zag de wereld ook anders. Het kan zo zijn dat dat bij jou en die jongen ook is (nadrukkelijk zeg ik kán, want ik ken jullie natuurlijk niet en weet niet hoeveel mentaal verschil er tussen jullie is).
Afgezien van het mentale verschil, deel ik de mening met de rest hier boven me wat betreft je ouders.
Vertel hen eens dat je een jongen kent die wat ouder is dan jou, maar waar je het hartstikke goed mee kunt vinden. Je hoeft nog niet perse meteen aan je ouders te laten merken dat je hem leuk vind, je kunt ze allereerst al eens op de hoogste stellen alszijnde vrienden. Dan zou je -zoals al voorgesteld- die jongen eens kunnen meenemen zodat je ouders hem kunnen ontmoeten. Gewoon gezellig thuis zitten, kopje koffie of thee, stukje vlaai, wat kletsen over koetjes en kalfjes etc. Zodat ze hem kunnen ontmoeten. Ikzelf zou daarna even hun reactie afwachten en kijken hoe ze erop reageren dat jullie goed met elkaar omgaan, onlangs het verschil. Misschien vinden ze het dan helemaal niet meer zo erg, als ze zien hoe leuk jullie met elkaar om kunnen gaan(:
Inspiration can hit you any time