Eens. Je moet consequent zijn. Als je ren kind voor straf in de hoek zet, zeg je ook niet halverwege de tijd dat hij weer mag komen. Dat geeft het verkeerde signaal af. Goed gedrag in de gevangenis is net zo. Op die manier hebben mensen niet het idee dat het menens is. Ze houden gewoon even een paar jaar hun mond en hopen weer eerder vrij te komen, zodat ze vaak weer gewoon hetzelfde kunnen doen.
Ik weet ook wel dat er mensen in de gevangenis zitten die echt spijt hebben en die zoiets niet meer zouden doen, maar ook hzij moeten gewoon blijven zitten, vind ik. Ook dan moet je consequent zijn
iHeartNouis schreef:
Oneens, het ligt aan de persoon en de misdaad. Iemand die uit een opwelling of dergelijke iets doet mag van mij eerder gaan als hij daar klaar voor is, terwijl iemand die al eens eerder datzelfde heeft gedaan of meerdere misdaden heeft gepleegd, een direct gevaar voor de maatschappij, van mij nooit meer die gevangenis uit hoeft.
Als iemand het in een opwelling doet, is hij misschien nog wel gevaarlijker. Want hij kan het zo weer doen, zonder dat iemand dat kan voorspellen.
Oké, simpel in de gevangenis zitten , zal niet helpen, maar ik ben niet van mening dat zo iemand rustig in de maatschappij kan rondlopen.
Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes