De tip is al eerder gegeven, maar ik gebruik ook Neutral. Ik heb een heel gevoelige huid. Neutral kan best duur zijn, zo kosten de make-updoekjes €5,99. Maar mijn huid doet niet meer pijn na het make-up eraf halen en de irritaties zijn verdwenen. Als je make-up gebruikt, kunnen die doekjes ook een uitkomst zijn om je huis rustig te houden. Verder kan je ook de beautyproducten van Neutral gebruiken. Ik ga binnenkort ook over op de face Cream en skin tonic, denk ik. Et gebruik van producten met een extreem lage PH-waarde heeft mij geholpen. Verder raad ik je aan niet meer dan een maal per dag te douchen op een reguliere basis, want dan blijft je huid goed schoon, gezond en komt het niet in aanraking met producten die het beschadigen. Voor het slapengaan je gezicht schoonmaken met water is goed en eventueel 's morgens ook met een washandje eroverheen gaan voor je make-up erop doet. Ook zonder gebruik van make-up is dit handig. Als je foundation gebruikt: probeer er een tijde mee te stoppen. Gebruik goede en gezonde dag- en nachtcremes met een lichte zonnebrandcreme erin. Gebruik natuurlijke producten. Geef je huid af en toe een behandeling. Ga dan na of je een droge huid ebt, misschien een vette, ik heb geen idee, en probeer daarop eens per week of eens in de twee weken jezelf een masker te geven die je huid voed.
[ bericht aangepast op 20 aug 2014 - 11:49 ]
"A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife