• Coral, Ellis, Alexandra en Farrah zijn vriendinnen sinds de kleuterklas. Ze zitten op een balletschool die in de eerste instantie alleen voor meiden bedoeld is. Op een dag besluit de directrice grondige veranderingen door te voeren. Zo komen er jongens op de school, worden de trainingen zwaarder en wordt er nagedacht over het feit om enkelen aan wedstrijden te laten deelnemen. Coral, Ellis, Alexandra en Farrah worden ieder verliefd op een jongen, maar alsof het nog niet moeilijk genoeg was mogen ze geen koppel vormen. Coral moet toekijken hoe Farrah met haar crush danst en langzaam verliefd op hem wordt. Ze krijgt te maken met liefdesverdriet. Op een gegeven moment neemt ze het ballet zo serieus dat ze al haar tijd erin gaat stoppen en een eetstoornis ontwikkelt. Wegens onzekerheid richting haar uiterlijk, start ze met een ongezonde leefstijl waarin ze abnormaal veel sport en zichzelf uithongert. Zal dit allemaal teveel worden, of zal ze ooit kampioen worden?

    "You want to be skinny and have a good body? You have to work out every day and say no to certain foods."

    Een ingrijpend verhaal over een meid van ongeveer zestien jaar die de droom heeft om wereldberoemd ballerina te worden, met alles wat erbij komt kijken.


    Waarschuwing; in dit verhaal komen eetstoornissen aan bod. Realiseer je goed, wanneer je dit leest, dat ik niemand aan wil aansporen om dit gedrag na te doen en er in te volharden.

    Link naar de story, klik op dit zinnetje.

    Kleine uitleg voor mensen die niet snappen waarom ik doorga met schrijven; op het forum zal ik minder actief zijn, maar stoppen met schrijven kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Bovendien wil ik beter worden in schrijven, dus ja... Veel leesplezier!

    [ bericht aangepast op 18 aug 2014 - 16:09 ]

    Lijkt het jullie iets?


    26 - 02 - '16

    Lijkt me leuk. Ik ga gelijk even kijken!

    Nuevo schreef:
    Lijkt me leuk. Ik ga gelijk even kijken!


    Dankjewel! :3


    26 - 02 - '16

    Het lijkt me een sterk verhaal, waar je zelf ook sterk voor moet zijn. En zwaar, vooral zwaar.
    Het doet me een beetje denken aan Black Swan (omdat ook zij zichzelf verliest in de druk van het dansen), al weet ik niet of je dat als een belediging of als een compliment opvat.. :$


    Has no one told you she's not breathing?

    LaJoie schreef:
    Het lijkt me een sterk verhaal, waar je zelf ook sterk voor moet zijn. En zwaar, vooral zwaar.
    Het doet me een beetje denken aan Black Swan (omdat ook zij zichzelf verliest in de druk van het dansen), al weet ik niet of je dat als een belediging of als een compliment opvat.. :$


    Ik heb wel 'ns van Black Swan gehoord, maar ik heb er per definitie niet mijn verhaal op gebaseerd. Ik heb daar niet eens over nagedacht toen ik dit verhaal uitdacht.
    Ik denk dat sommige delen inderdaad confronterend zijn, ook voor mijzelf, maar ik wil dit verhaal toch schrijven.


    26 - 02 - '16