Het is nog niet zo lang geleden dat ik een topic heb gemaakt over hoe ik me voel. Ik ben er weer. Het gaat weer niet zo goed met me, want ik baal gewoon ontzettend erg van iets. Je mag me gerust een aansteller noemen, ik zal je ook geen ongelijk geven, want ik kan soms best wel kleinzerig zijn.
Ik heb de laatste tijd het idee dat ik niets meer goed kan doen. Wat ik ook doe, mensen hebben altijd wel wat op me aan te merken. Als ik bijvoorbeeld naar beneden moet komen om sociaal te doen, negeren ze me de hele avond. Dit gebeurt heel vaak en is net ook gebeurd. Als ik dan naar boven ga, zeggen ze dat ik later op de avond wel weer beneden moet komen, maar ik heb geen zin om nog een keer genegeerd te worden. Als ik echter de hele tijd boven ga zitten, noemen ze me antisociaal.
Ook geven ze me geen kans om in het gesprek te mengen, ze praten gewoon door me heen als er stiltes vallen en ik iets probeer te zeggen. Ze zijn enkel geïnteresseerd in mijn zus die wel zes jaar lang al bij een supermarkt werkt, een vet goede en hoge opleiding heeft en die wél belijdenis van haar geloof heeft gedaan. Ik heb het idee dat ik een beetje begin te veranderen in het zwarte schaap van de familie; ik kleed me altijd zwart/donker, ik ga niet meer naar de kerk en ik heb geen super awesome opleiding.
Ik voel me eigenlijk alles behalve gelukkig. Ik wil gewoon dat mijn familie mij ook ziet staan en ook eens een praatje met me maakt, zodat ik niet de hele tijd 'het zwarte schaap' ben.
26 - 02 - '16