• Er is een oproep geweest tot burgerlijke ongehoorzaamheid op Facebook. Hierin wordt opgeroepen om de Israelische ambassade to blokkeren om 12:00 vandaag. Oftewel, het is een oproep om met zijn allen daar voor de poort te gaan staan, een beetje te roepen dat Israël moet stoppen met kinderen en scholen bombarderen en misschien met wat spandoeken zwaaien. Op dit moment zijn er op de facebook groep wel 393 mensen die hebben aangegeven dat ze zullen gaan.

    De politie is natuurlijk massaal uitgerukt



    Er zijn op dit moment 80 agenten op het Buitenhof en er zitten nog niet zoveel demonstranten te wachten.

    Het dieptepunt is wat dat betreft al een tijdje geleden bereikt:
    @wol: Jongens wilden "op een terrasje gaan zitten" worden weggestuurd vanwege "uiterlijke kenmerken". Drie keer raden hoe ze er uit zien 8D


    Een andere journalist lichtte de afbeelding toe met een reactie: dat is Karim Boulidam, organisator van de demo van zondag op Museumplein. Riep daar op tot vreedzame betoging zonder antisemitisme.


    Hier twittert een stel journalisten over de 'demonstratie'

    [ bericht aangepast op 5 aug 2014 - 12:26 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik weet niet echt wat ik hiervan moet vinden.
    Ik snap dat ze willen demonstreren maar wat bereik je ermee in Nederland?
    Dat zorgt voor meer opschudding toch?
    Of zie ik het nou verkeerd?

    [ bericht aangepast op 5 aug 2014 - 12:29 ]


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Nagusamu schreef:
    Ik weet niet echt wat ik hiervan moet vinden.
    Ik snap dat ze willen demonstreren maar wat bereik je ermee in Nederland?
    Dat zorgt voor meer opschudding toch?
    Of zie ik het nou verkeerd?


    Hetzelfde als wat ik hoopte bereiken in mijn topic een tijdje terug: Nederland informeren over de de andere kant van de situatie in gaza en laten zien dat het niet goedgekeurd word. En uiteindelijk is dat niet eens zo belangrijk: De vraag of je iets kunt bereiken hoort geen rol te spelen in je overweging om je stem te laten horen.


    De demonstratie is inmiddels in volle hevigheid bezig.


    In ander nieuws, Israel verlaat de Gaza strook en gaat terug naar status quo, minus 1800 palestijnen en 70 Israeliers.

    [ bericht aangepast op 5 aug 2014 - 12:36 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Hetzelfde als wat ik hoopte bereiken in mijn topic een tijdje terug: Nederland informeren over de de andere kant van de situatie in gaza en laten zien dat het niet goedgekeurd word. En uiteindelijk is dat niet eens zo belangrijk: De vraag of je iets kunt bereiken hoort geen rol te spelen in je overweging om je stem te laten horen.


    De demonstratie is inmiddels in volle hevigheid bezig.


    Daar heb je gelijk in.
    Ik zag vanochtend nog een filmpje van een meisje die 9 was ofzo, die helemaal onder de wondjes en bloed zat.
    Bahh, verschrikkelijk.

    Dat zijn best wel veel mensen die omgekomen zijn o.o

    [ bericht aangepast op 5 aug 2014 - 12:37 ]


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Nagusamu schreef:
    (...)

    Daar heb je gelijk in.
    Ik zag vanochtend nog een filmpje van een meisje die 9 was ofzo, die helemaal onder de wondjes en bloed zat.
    Bahh, verschrikkelijk.

    Dat zijn best wel veel mensen die omgekomen zijn o.o


    Yup. Het is alleen maar erger als je kijkt naar de ratio burgers die is omgekomen; Voor iedere Israelische burger die is gestorven in dit conflict zijn er 400 Palestijnse burgers gestorven.

    Daar komen nog zo´n 9,000 gewonden bij, ziekenhuizen liggen in duigen de infastructuur is verwoest en de enige krachtcentrale die ze hadden in Gaza is ook buiten werking, dus er is geen stroom meer in Gaza waardoor nog werkende ziekenhuizen nu afhankelijk zijn van generators. Die werken echter op diesel en dat komt door het embargo nog slechts nauwelijks in Gaza.

    Een boel doden en verwoesting, en niemand is er ene flikker mee opgeschoten.


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik denk niet dat het gaat helpen..


    26 - 02 - '16

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Yup. Het is alleen maar erger als je kijkt naar de ratio burgers die is omgekomen; Voor iedere Israelische burger die is gestorven in dit conflict zijn er 400 Palestijnse burgers gestorven.

    Daar komen nog zo´n 9,000 gewonden bij, ziekenhuizen liggen in duigen de infastructuur is verwoest en de enige krachtcentrale die ze hadden in Gaza is ook buiten werking, dus er is geen stroom meer in Gaza waardoor nog werkende ziekenhuizen nu afhankelijk zijn van generators. Die werken echter op diesel en dat komt door het embargo nog slechts nauwelijks in Gaza.

    Een boel doden en verwoesting, en niemand is er ene flikker mee opgeschoten.


    Jeetje o.o
    Als iets niet normaal is in de wereld, dan is dat het wel.
    Ik denk eerlijk gezegd dat dit conflict nog wel ff doorgaat aangezien ze elkaar vroeger ook de hele tijd zowat dwars zaten.
    En op een gegeven moment, zijn er volgens mij helemaal geen Palestijnen meer als dit zo doorgaat.
    En ik denk ook niet dat de wereld er iets mee gaat doen, die zullen wel toekijken ofzo.
    En er is inderdaad geen ene flikker mee opgeschoten.


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.