Inside.
Acht (Max 12) jongeren worden opgesloten in een omringd bos, met een meer en vier hutjes.
De jongeren hebben geen idee waarom en wat ze gemeen hebben. Ze weten wel dat ze er zo snel mogelijk weg willen. Ze komen erachter waarom ze zijn opgesloten. In hun zit iets, iets dat er uit wil. Een dier. Elk van heb kan veranderen in een ongetemd, moordlustig dier. Niet allemaal even gevaarlijk, maar wel maakt deze gave alle twaalf de personen even zeldzaam. Het probleem is dat er elke generatie maar 1 persoon met deze gave mag zijn. Dit betekend dat de twaalf moeten zien te overleven, om als enige over te blijven. Alleen dan mag die persoon terug keren naar huis. Je mag elkaar verwonden, maar niet doden. Elke week wordt er gevraagd wie het op wil geven, wie bereid is om te sterven, omdat diegene weet niet te kunnen winnen. Kunnen de jongeren samen ontsnappen? Zullen ze elkaar bijna afmaken om zichzelf te redden? Wie zal trouw blijven aan zijn menselijk kant en wie laat het beest overheersen?
De mensen krijgen pas na een dag te weten dat ze speciaal zijn. Dan vinden de eerste transformaties plaats. Als dit gebeurt is krijgen de jongeren pas te weten dat ze voor hun leven moeten vechten.
Lijkt zo'n soort rpg iemand rpg iets? Of is dat hier al eerder geweest?
We've lived in the shadows for far too long.