Seth Alexander Massett ° Ingenieur ° Amerika
"KOM-OP-NOU" grom ik terwijl ik met mijn volle gewicht op een moersleutel duw. Er klinkt een harde
TING en tot mijn opluchting draait het moertje mee, tot ik hem uiteindelijk met mijn hand los kan draaien. Mijn dag begon al vroeg, er was genoeg waar ik, als ingenieur, me mee bezig moest houden. Waaronder het repareren van dit stomme apparaat. Zoals elke dag wanneer ik werk heb ik mijn uniform aan. Dit kan bestaan uit een zwarte overall, met een standaard riem waar zowel onze wapens, als gereedschappen in zitten. In ieder geval dat is bij mij het geval, en zwarte laarzen. Ook zitten er op de overall knie stukken. Maar ik heb ook een zwarte broek met dezelfde kniestukken, met een vest/jasje in dezelfde kleur, met dezelfde laarzen. Dat draag ik meestal als ik niets hoef te repareren. Op beide uniforms staat het logo van de bemanningsleden, waar ik dus bij hoor.
Vandaag draag ik dus de overall. Maar omdat ik al een hele tijd het stomme moertje probeerde los te krijgen, wat niet lukte, heb ik het bovenste stukje los gemaakt, mijn armen uit de mouwen en omgeklapt en om mijn middel geknoopt. Hierdoor is mijn witte t-shirt zichtbaar en zelfs een stuk van de tattoeage op mijn arm. Ook zijn de opbollingen van mijn spieren erg zichtbaar. Vooral als ik weer op een vervelend moertje gestuit ben.
Van de vier moertjes zijn er uiteindelijk drie geweest die erg lastig meewerkte, en ik dus met geweld en aardig gescheld en gegrom en vooral veel moeite los heb gekregen. Ik leg de moertjes voorzichtig naast me neer en besluit vanuit mijn hurken op mijn kont te gaan zitten. Dat is wat makkelijker werken mocht ik binnenin veel moeten repareren. Ik haal de metalen plaat los en leg die naast me neer. Meteen word alle bedrading en besturingsdelen zichtbaar. Ik knabbel voorzichtig aan mijn lip terwijl ik een voor een het rode, blauwe, groene, paarse en nog vele andere draadjes met mijn vingers volg. Ik herstel hier en daar wat aansluitingen, haal twee of drie van de besturing systemen en hun harde schijf los. Controleer of ze beschadigd zijn, zo niet zet ik ze terug, en vast en sluit vervolgens de bedrading weer aan.
Ik ben al met al een uurtje bezig met alles controleren, vervangen en opnieuw aan te sluiten. Als ik op het knopje druk begint binnen in alles te zoemen en te draaien zoals het hoort. Ik sta op en loop rond het apparaat. De lichtjes zijn aan en op het schermpje staat het menu weer aan met de instellingen en programma's waar dit apparaat voor gebruikt kan worden. Ik glimlach tevreden en begeef me vervolgens weer op mijn oude plek, ga weer in kleermakerszit zitten. Ik zet de metalen plaat terug en begin de moertjes terug te draaien. Eerst los en daarna steeds vaster. Hoe meer vast ik ze probeer te draaien, hoe meer moeite het kost. Op het laatst zijn mijn lippen ook opeen geperst van moeite, en bollen mijn armspieren flink op.
Ik slaak een zucht. "Jij bent af" mompel ik. Ik sta weer op en plaats de moersleutel terug in mijn riem. Ik loop nogmaals een rondje om het apparaat om te controleren of hij nog steeds werkt. Als dat het geval is loop ik naar het schermpje en controleer alle functies via het menu. Als alles weer prima werkt glimlach ik tevreden en sla mijn armen over elkaar. Dat is apparaat vijf van deze ochtend. Ik werp even een korte blik op mijn horloge. "Hmm misschien toch eerst maar eten voor ik aan apparaat zes begin."
[ bericht aangepast op 30 juni 2014 - 23:58 ]
[i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]