• Al sinds mijn prille jeugd (4/5 jaar) niet gezegend met goede voeten, vandaar dat er toen al (op voordracht van de schoolarts) een verwijzing was richting de Orthopeed in het ziekenhuis voor steunzolen. Deze werden toen altijd direct aangemeten door de Orthopedisch-Instrumentenmaker in de naastgelegen gipskamer. Nu heb ik de controles een aantal jaren schromelijk verwaarloosd. Moet natuurlijk wel eerlijk zijn, ze pasten ook niet meer in mijn leven.
    Zal denk ik wel weer eens nieuwe moeten voor mijn knik-platvoeten.

    Jullie ook (nog) steunzolen, of deze vroeger gehad (als kind)? Waar gingen/gaan jullie heen, Orthopeed/Orthopedisch-Instrumentenmaker of Podolog?
    Wat voor steunzolen hadden/hebben jullie? Kreeg vroeger als kind altijd van zulke metalen/stalen steunzolen met z'n knikleertje aan de bovenzijde.
    Hoe werden/worden ze bij jullie aangemeten? Vroeger altijd gipsafdrukken laten maken. De laatste keer moest ik gaan staan in een soort opgengeklapte schoenendoos met een soort mouse (oase/foam) waar ik in moest gaan staan en vervolgens wegzakte.

    Ik heb zelf nog steeds steunzolen maar gebruik ze niet, puur omdat ik ze niet meer nodig heb (vind ik)
    In ieder geval, ik heb zelf dus een botziekte vanaf m'n geboorte en daardoor krijg ik snel last van m'n rug en knie (En omdat 1 been langer is dan de ander, i know, klinkt raar), en na heel veel bij dokters langs geweest te zijn werd ik doorverwezen naar een orthopeed. Daar heb ik natuurlijk controles gehad, en gesprekken en natuurlijk ook metingen. Uiteindelijk werden de steunzolen voor me gemaakt, het zijn soortvan doorzichtige gel steunzolen, maar het is wel hard!

    Het is al een tijdje geleden dat het bij mij werd gemeten maar volgens mij werd het gewoon hetzelfde zoals jou gemeten

    Maar het is wel een gekloot vind ik, want soms pasten m'n steunzolen niet in m'n nieuwe schoenen :/
    Dus ik moest ze zowat in elke schoen doen om te kijken of het wel paste

    [ bericht aangepast op 23 juni 2014 - 11:42 ]


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.