• Hoi Quizletters,

    Voor school gaan wij een Goede Doelen Beurs houden. Het is de bedoeling dat wij een derdewereldland kiezen rond de evenaar en daar over gaan vertellen op een beurs.

    Ik heb met mijn groepje als land Mozambique gekozen. Voor de mensen die het interesseerd onder de spoiler wat informatie verder.

    Het geboorte per 1000 mensen is ongeveer 39 en het sterftecijfer per 1000 mensen is ongeveer 12. Dat betekend dat de bevolkingsgroei per jaar ongeveer 2,50% is, dat is niet erg veel en dat komt omdat de gemiddelde mens in Mozambique maar 53 jaar oud wordt.
    Over de hele wereld verdienen mensen in ontwikkelingslanden niet meer dan 98 cent per dag. Dat is niet goed om eten, medicijnen en kleding te kopen. Hoewel het steeds beter gaat economisch met Mozambique, beter dan sommige Europse crisislanden. Zijn er nog steeds arme mensen, te veel vinden wij.
    Veel kinderen in Mozambique kunnen niet naar school en krijgen daardoor niet de uitdagingen en lesstof die ze aankunnen. Alleen al in de Gaza-provincie kunnen 70.000 leerlingen niet naar school. .



    Wij vinden dat te veel mensen daar (maar ook in veel andere landen) het te slecht hebben en er iets aan gedaan moet worden.


    Nu is onze vraag aan jullie; Weet een van jullie een goed doel? Het hoeft niet perse voor Mozambique te zijn al is dat wel heel handig. (:

    X

    [ bericht aangepast op 22 mei 2014 - 20:13 ]


    wat was dit ookalweer

    Een mooi iets!
    Ik ken alleen geen goede doelen die precies op dat land gericht zijn. Waarom gebruik je Google daar niet voor? Er zijn genoeg sites en ook Startpagina komt met een lijstje goede doelen gericht op Mozambique.
    Heel veel succes!

    [ bericht aangepast op 22 mei 2014 - 20:03 ]


    Hamartia

    Saudades schreef:
    Een mooi iets!
    Ik ken alleen geen goede doelen die precies op dat land gericht zijn. Waarom gebruik je Google daar niet voor? Er zijn genoeg sites en ook Startpagina komt met een lijstje goede doelen gericht op Mozambique.
    Heel veel succes!


    Dankjewel!
    We zijn zelf ook bezig met zoeken en ik was vergeten te melden dat het niet perse daarvoor hoefde, ik zal het even veranderen. :')


    wat was dit ookalweer

    Wij hadden ook een goede doelen beurs op school ö
    Ons groepje had War Child genomen, maar ik weet niet of die ook bezig zijn in Mozambique.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Lunarah schreef:
    Wij hadden ook een goede doelen beurs op school ö
    Ons groepje had War Child genomen, maar ik weet niet of die ook bezig zijn in Mozambique.


    Ik zal het even opzoeken! (:
    Bedankt!


    wat was dit ookalweer

    Wij hadden ook een goededoelenmarkt op school en wij hadden Amnesty :') maar die was toendertijd alleen maar op Poetin gericht.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly