• Ik ben verschrikkelijk hypocriet in verband met alleen zijn. Als iemand het huis uit gaat om boodschappen te doen, bij iemand op bezoek te gaan, weet ik veel wat allemaal nog meer, moet ik altijd weten hoe lang ze weg gaan zijn en wanneer ze ten laatste terug gaan zijn.
    Nou is dit in principe het probleem niet, maar het is een feit dat ik er vreselijk hypocriet rond ben. Als iemand zegt: "Ik ben ten laatste tegen half twee terug" en de persoon in kwestie is er tegen vijf voor half twee nog niet, begin ik me al zorgen te maken. Maar o wee als de persoon er om één over half twee is, want dan begin ik helemaal te flippen op dat ze een ongeval gehad zouden kunnen hebben, dood zouden kunnen zijn, ontvoerd en weer ik veel wat allemaal.
    Dat klinkt natuurlijk heel vreemd, maar het steekt me echt tegen. Is er iemand die weet wat ik hiertegen kan doen?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Jezelf afleiden of het gewoon niet vragen, dat kan je ook niet op de klok zitten kijken.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Cresseyde schreef:
    Jezelf afleiden of het gewoon niet vragen, dat kan je ook niet op de klok zitten kijken.


    Als ik het niet vraag zit ik met het probleem dat ik er zelf maar een uur op plak en dan wordt het nog erger ... Maar bedankt (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Erover praten met iemand die jou serieus kan helpen. Het lijkt alsof je er veel last van hebt, aan je bericht te zien. Het komt op mij over alsof je een vorm van verlatingsangst beschrijft, maar ik ben geen hulpverlener. Misschien kun je dit onderwerp bij iemand aansnijden die je vertrouwd, dat jullie daarna samen gaan kijken wat voor hulp je er voor zou kunnen krijgen. Sterkte.


    Normal is an illusion. What's normal for the spider, is chaos for the fly.

    Dit had ik ook een tijd lang. Ik heb er nu niet meer last van
    Maar bij mij kwam het waarschijnlijk doordat mijn vader plotseling was overleden (toen ik net 7 was) en daardoor kon ik er niet tegen als ik geen afscheid kon nemen, en voor de rest ook ongeveer wat jij beschrijft. Bij mij ging het vanzelf over.
    Maar is er misschien bij jou ook iets waardoor het komt?

    Voor de rest zou ik vooral denken over het feit dat de kans dat iemand een ongeluk krijgt echt heel klein is.

    Sterkte!


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…