Sinds een maand nu ongeveer heb ik mijn nieuwe baantje (mijn eerste in de horeca) en mijn god wat zijn mensen toch vreselijk onbeschoft en onsympathiek. Ik sta er serieus van te kijken hoe slecht mensen kunnen nadenken soms.
Neem nu de mensen die verplaatsen naar de andere kant van het terras nadat je de bestelling hebt opgenomen en daar niets over zeggen. Kun je een half uur gaan zoeken naar waar ze heen zijn gegaan als je de bestelling wilt brengen.
En dan zij die met een grote groep komen. Een paar bestellen wat, je vraagt nog of iemand anders iets wil. Antwoord: nee. Kom je de bestelling brengen en vervolgens willen een paar anderen TOCH wel iets -.-' En dan ook nog eens allemaal apart betalen, waarbij er altijd wel een onbetaald bedrag overblijft.
Of zij die zeggen dat ze weten wat ze allemaal willen, ben je halverwege de bestelling, weten een paar het toch nog niet. Hele bestelling cancelen kan niet meer, dus moet je, terwijl het hele terras aandacht van je wil, wachten tot ze het wel weten.
Of zij die van alle tafels er eentje uitkiezen waar nog wat afwas opstaat, dat verplaatsen naar de naastgelegen tafel waar ze ook hadden kunnen zitten en dan heel leuk 'alsjeblieft' zeggen als je het komt opruimen. Ja, en bedankt.
En dan de mensen die iets bestellen en als je het komt brengen of als het al gemaakt is, aankomen van 'ik wil toch iets anders'.
En dan ben je nog niet eens op de helft...
#WWED - What Would Emma Do?