Het is een heel gaaf gedicht, maar om eerlijk te zijn erger ik me een beetje aan hoezeer de negatieve kanten van sociale media en technologie de laatste tijd steeds benadrukt worden. Ik bedoel, duh, je moet niet overal waar je gaat alleen maar aan je mobieltje vastgelijmd zitten, want dat kan erg irritant zijn voor de mensen om je heen, maar al deze nieuwe ontwikkelingen hebben ook een hele hoop mooie kanten. Je kunt bijvoorbeeld stukken gemakkelijker contact houden met mensen die ver weg zijn en zelfs vrienden worden met iemand die je anders waarschijnlijk nooit zou zijn tegengekomen. Het klinkt misschien raar omdat we voortdurend het tegenovergestelde horen, maar ik denk dat het internet me eerder socialer heeft gemaakt dan andersom. De tijd die ik thuis doorbreng bijvoorbeeld hier op het forum of kletsend op Whatsapp, zou ik hebben vervangen door het lezen van een boek als ik geen computer of mobieltje had, niet door over straat te lopen en willekeurig met mensen een gesprek te beginnen.
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan