Ik judo nu bijna elf jaar en op dit ogenblik judo ik op een hoog niveau. Ik heb altijd met heel veel plezier gedaan maar sinds een paar maanden zit ik echt in een dip. Dat komt een groot gedeelte door het gezeik er om heen. Ik moet namelijk een speciaal gewicht halen en daarvoor moet ik af en toe op mijn eten letten, dat vind ik zelf geen probleem. Ik kan namelijk best een paar weken zonder vettig eten. Alleen de mensen om mij heen slaan er een beetje mee door. Zo krijg ik elke ochtend bij het ontbijt de vraag hoeveel ik weeg en als ik bijvoorbeeld een keer iets extra's neem is het gelijk: 'Ja, zo blijf je niet op je gewicht.' Vandaag was ik om 12 uur uit en had ik voor mezelf noodles gemaakt. Toen was het gelijk: 'Ja, je kan wel elke middag noodles eten maar jij bent de enige die onder de ** kilo moet blijven hoor!' Ik word er serieus helemaal gek van. Door dit gezeur elke keer krijg ik steeds minder zin in de sport zelf en om te trainen. Heel mijn motivatie gaat hier door weg en het liefste zou ik nu per direct stoppen. Maar ik weet ook dat als ik stop, ik er heel veel spijt van ga krijgen.
Praten heeft geen zin omdat de mensen gewoon niet luisteren. Ik heb het al een aantal keer geprobeerd maar er komt altijd een hele hoop geschreeuw en geruzie en dan opeens ben ik ondankbaar. Ik weet echt even niet meer wat ik moet doen.
"Ignite, my love. Ignite."