Waarschuwing: dit is een zeiktopic en ik heb op dit moment een niet al te best humeur.
Ik ben in september begonnen aan de vertaalacademie, waar ik vanzelfsprekend vertalen studeer. In het begin was ik heel enthousiast. Leuke klas, geweldige opleiding, in Maastricht, wat ik een geweldige stad vind. Alleen is dat nu totaal veranderd. Ik vind de opleiding nog steeds geweldig, maar mijn klas niet. Ze zijn gewoon zo hypocriet en achterbaks. Ik help ze altijd graag, maar ik krijg altijd stank voor dank en als ik eens een keer om hulp vraag (ik vraag bijna nooit om hulp) word ik simpelweg genegeerd. Ik weet dat ze over me roddelen en dat is er nog een specifiek meisje uit mijn klas dat zonder reden zich als een bitch tegen mij ging gedragen. Ze roddelt over me, verspreidt leugens over me, praat lullig over mij tegen de meisjes waar ik mee omga en ze verdraait de hele tijd mijn woorden waardoor ik zwart gemaakt word. Ik studeer onder andere Frans en doordat ik de laatste twee jaar nauwelijks Frans heb gehad en ik sowieso een jaar minder Frans heb gehad, doordat ik in de eerste op de middelbare op vmbo kader zat en daardoor heb ik een achterstand. Ik ben nu mijn achterstand in aan het halen, maar ik spreek nog lang niet zo goed Frans als mensen uit mijn klas die hun tussenjaar in Frankrijk hebben doorgebracht. Bij spreekvaardigheid word ik gewoon uitgelachen, omdat ik eventjes één dingetje verkeerd uitsprak of even iets niet weet. En dat terwijl ik wel weer heel goed Engels spreek, maar daar praten ze niet over, want ze vinden het belangrijk dat je goed Frans spreekt (terwijl ik in mijn tweede jaar Engels ga kiezen) en ik hoor slecht, waardoor het al een wonder is dat ik zo goed meekom en ik zo razendsnel mijn Frans verbeter. Ik ben mijn klasgenoten gewoon zat en vooral haar.