• Heey,

    Ik zit met J een paar keer in een groepje. Met Wabo ging het al mis, we hadden een datum afgesproken om de dia's in te leveren dat deed ze dus niet. Wij hadden gevraagd hoezo niet maar dan loopt ze weg. Na een poos hadden we het gelaten maar met het oefenen van de presentatie in de klas deed ze alles anders dan afgesproken en wou ze alles anders gaan doen. Ik heb daar geen problemen mee maar als het hele groepje dit niets vind dan niet. Dus ik onderbouw gewoon rustig mijn mening enzo vervolgens loopt ze weg. Na toen zat ik er even echt doorheen en de docent heeft er wat van gezegd. Nu moeten we voor ontwikkelings Psychologie een spel maken. Dat ging prima alleen wilt zij telkens het minste werk gaan doen. Nu hebben wij gezegd dat ze de dobbelsteen ook moet maken. Nu komt het volgende. Ik heb in mijn vakantie een verslag voor ons gemaakt, A en L hebben een hele powerpoint en spel verder in mekaar gezet. nu vroegen we of iemand het speluitleg gaat doen morgen is het gelijk ikke niet. Dus ik heb er gewoon wat van gezegd maar ik word er echt schijt ziek van.
    Het gaat met mezelf al niet goed en door dit zie ik het af en toe allemaal even niet meer zitten. Telkens als ik haar op een normale, rustige en vriendelijke manier zeg van goh je hebt het zo gedaan maar misschien kun je het zo doen of van heey waar blijft je dia die zouden we allang ingeleverd hebben maar telkens negeert ze me, praat ze door me heen of loopt ze weg. En in de pauze's komt ze bij ons zitten en gaat ze tegen me lopen klagen over hoe slecht ze het wel niet heeft.

    Sorry voor het zeik verhaal maar ik kan hier dus zo niet tegen want de afspraken komt ze niet na enzo. Heeft iemand tips?? MIjn mentor en leerkracht weet dit ook al


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik zou gewoon dat spel maken, en er bij zeggen/neerzetten dat die J er niet bij hoort. Wie niet luisteren wil, moet maar voelen. En als ze niet meedoet verdient ze het ook niet om er wel een cijfer voor te krijgen, vind ik dan.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Dat is echt heel irritant ja, ik ken het gevoel. Als praten met haar ook niet werkt weet ik eigenlijk niet wat een oplossing zou kunnen zijn. Wat vinden de anderen uit jouw groepje ervan? Zou je samen met hen een keer met haar kunnen gaan praten? Misschien helpt dat.
    Veel succes in ieder geval!


    :)

    Gibbs schreef:
    Ik zou gewoon dat spel maken, en er bij zeggen/neerzetten dat die J er niet bij hoort. Wie niet luisteren wil, moet maar voelen. En als ze niet meedoet verdient ze het ook niet om er wel een cijfer voor te krijgen, vind ik dan.


    -

    Dankje,

    Mijn groepje denkt precies hetzelfde erover maar ze ontwijkt ons dan. De vorige keer ging ze echt te ver en ik zat niet lekker in mijn vel door van alles en toen heb ik geschreeuwt dat ze verdomme moest blijven maar dan gaat ze naar de docent en liegt ze alles gewoon. Mijn slb-er heb ik het ook verteld en ik zeid at ik met J zou gaan praten maar ze vertikt dit gewoon. En ik heb zoiets als je er anders over denkt, prima dan praten we erover en soms moet je je bij iets neer leggen maar ik vind wel als je een opleiding doet waarbij je moet samenwerken dat je niet steeds het makkelijkste moet gaan pakken enzo.

    IHet spel is al helemaal klaar nu alleen wie wat gaat zeggen, ik heb de vakdocente gemaild en ik ga morgen of na mijn week vakantie of in even mailen/praten erover en dan gaan we met ons groepje, J en mijn slb-er zitetn. Ik heb haar net ook verteld hoe ik erover denk


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    Dankje,

    Mijn groepje denkt precies hetzelfde erover maar ze ontwijkt ons dan. De vorige keer ging ze echt te ver en ik zat niet lekker in mijn vel door van alles en toen heb ik geschreeuwt dat ze verdomme moest blijven maar dan gaat ze naar de docent en liegt ze alles gewoon. Mijn slb-er heb ik het ook verteld en ik zeid at ik met J zou gaan praten maar ze vertikt dit gewoon. En ik heb zoiets als je er anders over denkt, prima dan praten we erover en soms moet je je bij iets neer leggen maar ik vind wel als je een opleiding doet waarbij je moet samenwerken dat je niet steeds het makkelijkste moet gaan pakken enzo.

    IHet spel is al helemaal klaar nu alleen wie wat gaat zeggen, ik heb de vakdocente gemaild en ik ga morgen of na mijn week vakantie of in even mailen/praten erover en dan gaan we met ons groepje, J en mijn slb-er zitetn. Ik heb haar net ook verteld hoe ik erover denk


    Als J zo'n beetje niets heeft gedaan, dan lijkt het mij logisch dat ze ook niets zeggen zal, ze heeft er immers niet aan meegewerkt en weet er dus eigenlijk niets van af. Misschien zal het haar duidelijk worden dat ze eens mee moet doen als ze tijdens jullie presentatie op haar stoel moet blijven zitten omdat ze niets zeggen mag. En als jullie na afloop met haar én de docent een gesprekje hebben, dan zal ze het wel moeten begrijpen, denk ik zo. Succes!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    ow geloof me dat helpt echt niet hoor, de vorige keer had ze niets gedaan toen liep ze wat te lullen maar ik hoop keihard dat ze even mooi afgaat voor heel de klas.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Gewoon naar de docent blijven stappen totdat deze er iets aan gaat doen. Neem voor de zekerheid ook de anderen van je groepje mee, dan is het duidelijk dat je echt niets aan het verzinnen bent. Verder zou ik, zoals Gibbs al zei, gewoon het werk inleveren zonder J's naam erbij. Ze verdient geen goed cijfer als ze er niks aan heeft gedaan.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Gibbs schreef:
    Ik zou gewoon dat spel maken, en er bij zeggen/neerzetten dat die J er niet bij hoort. Wie niet luisteren wil, moet maar voelen. En als ze niet meedoet verdient ze het ook niet om er wel een cijfer voor te krijgen, vind ik dan.


    26 - 02 - '16

    Ik zou haar naam weglaten als je het inleverd.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik moet na zo'n opdracht altijd een reflectieverslag inleveren. Ik weet niet of jij dit ook moet doen, maar je kan ook daar nog in vermelden hoe de samenwerking is verlopen.

    Ik heb ook zo iemand in de klas, en het gebeurde keer op keer. Wij hebben met het hele groepje in onze reflecties vermeld wie wat gedaan had en ook aangegeven dat zij bijna niks gedaan had.
    Er is toen iets aan gedaan, ze moest een extra opdracht maken. Maar daarna was het wel over, ze doet nu gewoon even veel als alle anderen.


    Stop holding me under and let me breathe.

    Gibbs schreef:
    Ik zou gewoon dat spel maken, en er bij zeggen/neerzetten dat die J er niet bij hoort. Wie niet luisteren wil, moet maar voelen. En als ze niet meedoet verdient ze het ook niet om er wel een cijfer voor te krijgen, vind ik dan.


    ©1998

    Gibbs schreef:
    Ik zou gewoon dat spel maken, en er bij zeggen/neerzetten dat die J er niet bij hoort. Wie niet luisteren wil, moet maar voelen. En als ze niet meedoet verdient ze het ook niet om er wel een cijfer voor te krijgen, vind ik dan.


    ©1998

    Bij ons op school kan je iemand uit het groepje zetten als deze persoon niet mee werkt. In dat geval heeft die persoon heel erg veel pech wn krijgt zijn punten niet meer en mag het dus gaan herkansen. Het is hard, maar (helaas) soms nodig.

    Daniellaaa schreef:
    Ik moet na zo'n opdracht altijd een reflectieverslag inleveren. Ik weet niet of jij dit ook moet doen, maar je kan ook daar nog in vermelden hoe de samenwerking is verlopen.

    Ik heb ook zo iemand in de klas, en het gebeurde keer op keer. Wij hebben met het hele groepje in onze reflecties vermeld wie wat gedaan had en ook aangegeven dat zij bijna niks gedaan had.
    Er is toen iets aan gedaan, ze moest een extra opdracht maken. Maar daarna was het wel over, ze doet nu gewoon even veel als alle anderen.
    nog niet echt omdat we eerstejaars zijn. Ibj een vak moest het en toen heb ik het er gewoon ingezet. Endelijk ze gaat het doen. Ze zegt zo ja ik doe het wel niet dqat ik een adnere keuze heb,. Ze loopt altijd trots te vertel
    Len dat ze vreemd gaat een vriend van veertig jaar ouder heeft en al een miskraam had op dr vijftiende enzo dus iedereen vind haar nogal raar. Laatst zei ze zo ja ik heb echt al veelmee gemaakt, dus ik zei van dat kun je niet zeggen je weet namelijk niet wat een ander meegemaakt heeft en de een vind iets erger dan een ander. Jaaa maar ik heb toch al wel meer mee. Gemaakt dan andere en dan denk ik echt je loopt gewoon aandacht te zoeken. Ze verteld ook trots dat ze een hond van haar broer heeft overgenomen omdat die hem mishandelde. Sorry maardat zou ik dus nevernooit vertellen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Gibbs schreef:
    Ik zou gewoon dat spel maken, en er bij zeggen/neerzetten dat die J er niet bij hoort. Wie niet luisteren wil, moet maar voelen. En als ze niet meedoet verdient ze het ook niet om er wel een cijfer voor te krijgen, vind ik dan.


    The thing you do mean something to people -Ncis