• Druk op CNTR-V of met de rechtermuisknop en dan op plakken. Post dat hier(;

    Mijne:
    http://i44.tinypic.com/10d8pxg.jpg


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    A Tendency to Start Fires


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    louis tomlinson, one direction


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Stukje RPG post dat ik nog inet ga plaatsen, want dan spoil ik al :Y)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Niets, start net m'n laptop op en heb nog niets gekopieerd :')


    If a writer falls in love with you, you can never die


    Mijn username is een kopje, geen plaat

    6. Waarom heet het boek zo? Verklaar de titel!

    Lang leve het boekverslag! (cat)


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    In het oude Griekenland speculeerden filosofen al over atomen (het atomisme). Een van de grootste vragen was, of materie eindeloos deelbaar was in kleinere deeltjes of niet. Bekende filosofen als Plato dachten van wel. Democritus was het daar duidelijk niet mee eens. Hij stelde dat atomen eigenschappen zoals grootte, vorm en massa hadden. Alle andere eigenschappen die aan materie werden toegeschreven, zoals kleur of smaak, zouden worden veroorzaakt door interacties tussen atomen. De naam atoom die door Democritus is bedacht, komt van het Griekse atomos, dat ondeelbaar betekent. Later zijn er nog vele atoomtheorieën opgesteld; deze waren niet alle even onomstreden.
    In de negentiende eeuw werd ontdekt dat materie uit deeltjes bestaat; dat waren dus de atomen waarover in de oudheid gefilosofeerd werd. In die periode werd het atomisme in wetenschappelijke kringen opgenomen en onder de noemer atoomtheorie geschaard.
    Spoedig bleek dat atomen tóch deelbaar zijn. Ze bevatten elektronen, die gemakkelijk verwijderd worden, en een kern, die in de kernfysica gescheiden kan worden in protonen en neutronen. Die kerndeeltjes gelden thans ook niet meer als elementair (zie quark).
    Het idee van de grens aan de deelbaarheid is echter onaangetast gebleven en het valt te verdedigen dat wat nu kwanta genoemd worden de atomen van Democritus zijn.
    Wat het begrip ondeelbaar betreft, moeten we wel voor ogen houden dat in vroegere tijden de begrippenkaders anders waren, en wetenschap en religie niet zo onderscheiden waren als heden. De term individu betekent ook: niet deelbaar. Als we een individu in stukken hakken, verliezen we de karakteristieke eigenheid van het individu. Indien we aannemen dat een hiërarchisch opgebouwd stelsel een eenheid is (bijvoorbeeld een atoom, molecule, cel, orgaan, plant, dier, mens), dan kunnen we over het interne organiserende leven van zo'n stoffelijk stelsel spreken als een soort geestelijk atoom, door sommigen ziel of geest genoemd.
    Slechts enkele eeuwen geleden (1714) nog heeft Leibniz een soort atoomtheorie het licht doen zien: de zogenaamde monadelogie. Een monade is vergelijkbaar met een atoom, maar de theorie gaat veel verder dan de huidige opvattingen van een stoffelijk/energetisch atoom. Een monade is de kern, de wezenseenheid van elke materiële eenheid, of het nu een atoom is of een mens of welk ander georganiseerde hiërarchische eenheid van ook.


    Systeem van John Dalton
    In 1808 publiceerde de Engelse wetenschapper John Dalton een nieuwe theorie:
    Elementen bestaan uit kleine deeltjes, atomen genaamd.
    Elk element wordt gekarakteriseerd door de massa van het atoom; atomen van hetzelfde element hebben dezelfde massa en atomen van verschillende elementen hebben een verschillende massa.
    Bij het ontstaan van nieuwe stoffen verandert alleen de manier waarop atomen met elkaar verbonden zijn; de atomen zelf veranderen niet.




    Whut oke, dat was van vanmiddag hahah :')

    Vlahos schreef:
    (...)

    Tell me :3


    Lang verhaal.
    Nou ja, eigenlijk niet, maar het is een verschrikkelijk idioot verhaal (:
    Het begon allemaal een paar jaar terug (en wellicht is het ook hetzelfde jaar opgehouden ^^). Mijn zus, mijn nicht en ik waren weer eens in een kinderachtige bui, dus besloten we dat we even supersterren waren. Zingende supersterren. Yeah right. Mijn zus werd Dark Demi (gebaseerd op Demi Lovato), mijn nicht Selena Gomez en ik Emma Watson. Het feit dat Emma Watson helemaal geen zangeres is, daar hielden we niet de veel rekening mee. Dan was ze het nu wel.
    Anyhow, we hadden natuurlijk een groepsnaam nodig voor onze übercoole groep, dus kwam mijn zus af met de groepsnaam "Dilemma". Di kwam van Demi, le van Selena en mma van Emma.
    En toen begonnen we de stomste liedjes te schrijven, die ik nog steeds ergens in mijn kast moet liggen hebben, denk ik ^^

    Ja, zo kinderachtig waren we dus :P But to be honest, it was fun.


    Nu moet ik er wellicht een uitleg bij geven... nou het ging over mijn herinneringen aan het woord "Dilemma"...


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried



    Is goed. Verander iets kleins in de beschrijving, had een foutje daarin gemaakt: Argus Vilder wilt voor Omber een bosje bloemen - die hij heeft geplukt uit de schooltuinen - mooi inpakken om aan haar te geven. Hij had een mooi voorbeeld gezien in het tijdschrift Heks en Haard, maar er stond niet bij hóé je het papiertje moest vouwen. Tierend heeft Argus zijn abonnement opgezegd omdat hij het te ver vond gaan, dat je voor een bosje bloemen zelf moest uitvinden of je op manier A, B, C of D het papier om de bloemen moest rollen. Kan jij hem helpen?
    Succes, Incantatem


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    http://m.youtube.com/watch?v=7n9RJzHaBj0


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Iemand die zin heeft 2 sec mijn bitch te spelen en Nederlandse taak doorsend? ;$ Thanks x3

    Facebookbericht.


    Take me to wonderland

    Esoterie duidt in essentie op kennis die slechts voor ingewijden, geïnitieerden toegankelijk is, dit in tegenstelling tot exoterie, waarvan de kennis voor iedereen verifieerbaar en toegankelijk is. Heel wat levensbeschouwelijke stromingen en genootschappen beroepen zich op een dergelijke vorm van kennis die zowel het individu als de kosmos betreft en ontwikkelen daarbij een eigen leer en methodiek.

    Oh well. :')


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    dafont.com/cinnamon-cake.font


    The sun loved the moon so much, he died every night to let her breathe.

    Yes! I would love to get married. Okay, no, love doesn’t need to be proved that way, but it seems like it can be a very special memory to look back to.

    --
    Ha, dat was een antwoord voor een ask op tumblr c:


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.


    Omdat ik voor de grap iedereen die daarom vroeg een crewbaantje gaf, dus mocht ik mezelf natuurlijk niet vergeten.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it