• Holly shit.
    Ik heb net een mailtje van Smartschool gekregen van één of andere coördinator op school die ik niet ken. Blijkbaar moet ik naar een nieuwe klas volgende week, en dat allemaal omdat ik Lapro doe.
    Om even kort en bondig uit te leggen wat Lapro is: het is een soort project voor hoogbegaafden. Iedere donderdag ga ik, samen met een paar andere leerlingen, naar daar om voor drie uur aan een groot project te werken. Je moet contact zoeken met mensen die je helpen en/of informatie hebben, en aan het eind van het semester moet je een spreekbeurt maken.
    Nou is het zo dat de eerste drie vakken - Nederlands, techniek en aardrijkskunde - blijkbaar behoorlijk moeilijk in te halen zijn. Daarom word ik, samen met een andere hoogbegaafde klasgenoot, volgende week naar 1A verplaatst, terwijl ik nu in 1B zit. Amper één maand nadat ik in het middelbaar zit, moet ik alweer naar een andere klas gaan. Andere leerlingen - waarvan ik het merendeel totaal niet mag -, ander uurrooster, andere vakken. Wat leuk -_- ... ik ben ook absoluut niet van plan om Lapro te laten vallen, want het is gewoon een geweldig vak.

    Hebben jullie het al eens voorgehad dat je ineens naar een andere klas moest en het totaal niet zag zitten? Wat zouden jullie doen?
    Zeiktopic, i know. :x

    [ bericht aangepast op 4 okt 2013 - 19:02 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    nee, maar ik zit wel in een klas waarvan ik de helft niet mag, maar ik doe gewoon aardig tegen ze en doe net alsof ik ze mag.
    Zo voorkom ik ruzie en meningsverschillen want daar heb ik geen zin in. Al helemaal niet als je je bedenkt dat ik met zo´n 27 meiden in 1 klas zit.
    Roddel- Roddel- Roddel-
    Ik zou er dus gewoon heen gaan en er het beste van maken. Je doet het immers voor jezelf en niet voor een ander.
    Veel succes!


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Wat Scribe dus zegt. Ik zit ook in een klas van welke ik de meeste total niet uit kan staan. Maar ik zit dus voor 3 lange jaren met hun opgescheept dus prober ik maar het beste van te maken. Ga gewoon niet met tegenzin naartoe, want dat trekt negativiteit met zich mee, vertrouw me maar daarop. Ik wens je alvast veel success! Misschien verassen ze je helemaal en maak je nieuwe, leuke vriendinnen.


    -

    Nee, maar ik zou het wel willen. Deze klas is kut.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Nee, gelukkig niet. Wel super lullig dat dat nu ineens is, in plaats van aan het begin van het jaar.
    Ik heb gelukkig een super leuke klas, helaas gaan we volgend jaar uit elkaar. Vanwege dat iedereen z'n eigen profielen kiest enzo..

    Dat is best kut.
    Vorig jaar, toen ik in 4GL zat, zaten we maar met twaalf in een klas. Daarom hadden ze besloten ons voor de meeste vakken op te splitsen. De eerste zes van het alfabet kwamen bij de 4LAT-a terecht en de rest -waar ik bij zat- bij 4LAT-b. Iedereen van onze klas was er tegen, maar natuurlijk werd daar geen rekening mee gehouden. Het probleem was vooral dat 4LAT-a zo'n verschrikkelijke klas was. Allemaal ego's en bitchen bij elkaar, echt verschrikkelijk. Ik heb dus het hele jaar voor alle vakken, behalve Grieks en de wetenschappen - voor L.O. zaten 4GL en 4LAT-a samen- bij die klas gezeten. Achteraf bekeken is het één van de leukste jaren in mijn leven geworden en was het de beste klasgroep ooit. Allemaal heel gezellige mensen en er werd echt héél veel gelachen. Dat was dus helemaal anders voor de mensen die bij 4LAT-a terecht gekomen waren.
    Nu zit ik dit jaar, 5LWIS-a, samen met twee andere klassen voor de meeste vakken. Dat is het grootste deel van de mensen van 4LAT-b, maar ook een gedeelte van 4Lat-a. Ik moet eerlijk zeggen dat die mensen dit jaar veel beter meevallen dan vorig jaar. Ik heb er geen enkel probleem mee dat ze in mijn klas zitten en met ééntje begin ik zelfs bevriend te worden.
    Maar ik hoop echt dat je je toch weet thuis te voelen in die klas. Een heel jaar tegen je zin bij een andere klas zitten is echt verschrikkelijk.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik ben vorig jaar twee weken na het begin van het schooljaar overgeplaatst naar een andere klas. Ze hadden een foutje gemaakt in het rooster van een meisje en ze konden haar alleen het juiste rooster geven als er een aantal mensen overgeplaatst werden, waaronder ik dus viel. Voor mij was het echter voordelig. Ik ging van de huppeltrutjes klas naar de klas waar mijn beste vriendin, nog wat vrienden en andere aardige mensen inzaten. Daarbij verbeterde ook mijn leraren pakket. Een vriendin van mij werd echter van die klas naar mijn oude klas geplaatst en die was dus een heel stuk minder blij. Gelukkig zaten daar nog wel twee andere aardige mensen in. Ze heeft al die huppeltrutjes dus maar gewoon genegeerd en is zoveel mogelijk omgegaan met de aardige mensen. Dat is dus ook mijn tip: negeren die onaardige mensen en de aardig mensen opzoeken. Daarbij kun je in de pauzes en dergelijke gewoon met je vrienden omgaan c:


    Happy Birthday my Potter!

    Dat had ik ook dit jaar, gelukkig zat ik korter dan jij in die klas. Uiteindelijk is het toch wel redelijk goed gekomen. Dus positief blijven, zou ik je aanraden.


    Physics is awesome

    Ja, dat heb ik gehad ja. Maar toen kon ik net op tijd switchen.


    26 - 02 - '16