• Hallo iedereen!

    Ik zoek een boek. Het moet minimaal van niveau havo 4/5 zijn, mag ook eventueel van vwo niveau.

    Het moet een roman zijn en uit het jaar 1800 - 1880 komen.

    Wie kan me helpen?


    26 - 02 - '16

    Charles Dickens? En wat zijn de eisen precies is het voor Engels/Nederlands.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Pride and Prejudice? Of iets anders van Jane Austen?
    Of Jane Eyre van Charlotte Brontë.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Hebben jullie niet gewoon een literatuurlijst op school? Ik zou een van de boeken kiezen die daarop staan of je leraar vragen wat hij je aanraadt, dan weet je tenminste zeker dat het goed wordt gekeurd. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Hier is een hele lijst ^^
    En welke taal heb je nodig?


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Camera obscura


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik zoek nu nog een achttiende eeuws boek


    26 - 02 - '16

    Bedankt voor het helpen bytheway


    26 - 02 - '16

    18de eeuw
    Age of Reason
    Daniel Defoe Robinson Crusoe
    Gullivers travels
    Huckleberry Finn


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik moet eigenlijk Nederlandse boeken hebben van Nederlandse schrijvers, sorry voor de onduidelijkheid


    26 - 02 - '16

    Ik zoek ook nog een Renaissance en Barok boek


    26 - 02 - '16

    Zal ik even in mijn aantekeningen van de Nederlandse Literatuurgeschiedenis kijken?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    - Max Havelaar (Multatuli) uit 1860
    - Camera Obscura (Hildebrand) 1839

    Die kan ik zo snel even voor je opzoeken, geschikt voor de lijst.

    Toevoeging: Renaissance
    - Lof der Zotheid (Desiderius Erasmus) uit 1560
    - Mariken van Nieumeghen (Onbekend) uit (circa 1515)

    [ bericht aangepast op 15 sep 2013 - 19:37 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Bekende schrijvers Renaissance
    Bredero , Vondel, Hooft en Huygens

    Barok heb ik niet staan helaas


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Echt heel erg bedankt allemaal! Ik waardeer dit echt enorm


    26 - 02 - '16

    You're welcome. Ik moet er dit jaar ook aan beginnen, maar omdat mijn moeder docente Nederlands is, kan ze me goed helpen met de juiste boeken. Ikzelf ga sowieso Camera Obscura en Het huis van de moskee lezen, maar ik zit nog te dobben welke ook; ik kan niet kiezen, zo veel leuke boeken. X']


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife