Imagined schreef:
Er is nog iets waardoor ik het gigantisch oneens ben met de stelling. Sommige klanken kun je op verschillende manieren schrijven. Hoe ga je koud schrijven? Zoals het nu is? Waarschijnlijk niet, het zou sowieso kout worden en dan zou de "ou" ook nog als "au" geschreven kunnen worden. Wordt het dan kout of kaut? Je kunt dus iets helemaal niet schrijven zoals je het hoort, want dan nog zijn er in sommige gevallen meerdere mogelijkheden en dit was maar een voorbeeld. Daarbij; regels maken het overzichtelijker. Je moet ze leren, je moet ze kennen, maar daardoor wordt de spelling wel mooier. Stel je bent van alles gewend het te schrijven zoals we allemaal doen en dan ineens gaan we het fonetisch op schrijven. Ik denk niet dat ik daar blij van zou worden. Zoals al is gezegd; ik ben veel te gehecht aan de huidige spelling.
Ik ben het hier grotendeels mee eens, en ik ben ook tegen de stelling, maar de dag van vandaag heb je ook woorden die je op verschillende manieren kunt schrijven.
Denk maar aan
spellingregel/spellingsregel. Kun je ook op twee manieren schrijven.
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried