• heey, ik heb jullie advies nodig.
    ik zit in mijn laatste jaar van het middelbaar (in belgie) en ik moet dit jaar mijn gip maken. (gip=onderwerp waar rond je het hele schooljaar rond moet werken) Ik moet dit samen met 3 andere personen doen en we moeten o.a. samen een activiteit organiseren en koken voor een groep. Nu is het probleem dat ik ons absoluut geen goede en leuke groep vind. Deze groep is trouwens samengesteld door onze leerkrachten van vorig jaar.

    -De ergste persoon in mijn groep is mijn ex (maar 2 maanden mee samen) die ik ongelofelijk hard haat, hij was een enorme fout van mij. Ik kan hem nu echt niet meer uitstaan, hij irriteert mij mateloos en ik vermeid het om met hem te moeten praten. Samenwerken lijkt mij onmogelijk! HELP!
    -Daarnaast zit er een vriendin van mij in de groep. Ze is echt een leuke vriendin maar ik werk niet graag met haar samen. Ze is namelijk echt niet zelfstandig, kan niet plannen, laat zich snel afleiden,... Het komt er dus op neer dat als wij 2 samen werken, ik het meeste van het werk moet doen en haar heel de tijd moet helpen en aansporen met haar deel van het werk. Gisteren nog waren wilde we tijdens de middag nog even snel een klein taakje af maken. Het waren écht makkelijke vragen en dan nog schreef ze het van mij en een andere vriendin over. Ik denk dat ze echt te lui was om er heel even over na te denken. Hoe kan dat nu ooit goed komen met de gip?
    -De 3e is iemand die is blijven zitten en die ik niet ken dus daar weet ik niet van of hij goed of slecht is. Al denk ik dat hij wel oké gaat zijn.

    Dus alsjeblief, weet er iemand wat ik hiermee moet doen?
    (btw: voor je een verkeerde indruk krijgt, Ik weet ook wel wat mijn slechte kanten zijn en dat niemand perfect is. Ik ben verlegen, niet zo'n initiatief nemer, niet orgineel. Dus die activiteit die we moeten doen zal niet goed gaan voor mij.)

    Vraag aan de docenten voor een ander groepje en anders deal with it.
    Ik moet later (en nu ook) ook veel gaan samenwerken met heel veel personen. En ja, zo nu en dan moet je samenwerken met personen die je niet zo leuk vind. Het hoort erbij. Niet aanstellen en gewoon je werk doen. Praat alleen over het project en verder gewoon niks.


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik snap 't gevoel, maar in het latere leven zal je ook moeten werken met mensen die je niet mag of niet uit kan staan. Het klinkt misschien hard, maar dat is het leven. Je kan nu nog vragen om een ander groepje, maar als je later een vervelende collega hebt kan je dat niet zomaar veranderen. Heel veel succes.


    26 - 02 - '16

    Spreek iemand aan, desnoods degene die de groepjes gemaakt hebben. Leg de situatie uit, of een gedeelte en vraag of je in een ander groepje kan?

    En raar dat jullie zo GIP moeten doen, ik moest het vorig jaar over stage doen en dit jaar weer + over een zakenreis.


    16 - 09 - '17

    Heel erg bedankt voor de reacties!!!!!!!!! Ik kan er wel wat mee. Alleen veranderen van groepje gaat niet.
    We moesten er vandaag voor het eerst aan werken en ik moet toegeven dat het veel beter meeviel dan ik dacht.
    Ik heb in die 4 uur eigenlijk niets moeten zeggen tegen ex en als dat in de toekomst toch zal moeten, zeg ik alleen het nodige.
    En jullie hebben gelijk, het volwassen aanpakken zal uiteindelijk wel de beste manier zijn. Bedankt!