• Hi guys,
    Ik ben van plan om een (kort)verhaal over Thalia Grace en Luke Castellan te beginnen uit de Percy Jackson en de Olympiërs reeks -omdat ze nu eenmaal een perfecte match zijn- maar ik was nog op zoek naar een co-writer. Geen idee waarom, ik wilde gewoon met iemand samen schrijven.
    Mijn plan was om vooral de originele verhaallijn van Rick Riordan te volgen, wat inhoud dat Thalia en Luke Annabeth vinden en dat Thalia dan in een boom verandert en bla bla bla, met misschien wat eigen invoegingen. Ik dacht om in pov's te schrijven en naar ik vaak mannen speel in rpg's neem ik graag de pov van Luke in handen, dus heb ik nu nog een Thalia nodig.
    Ik schrijf graag in hij/zij vorm, maar ik kan ook in de ik-vorm. Wat ik wel het liefst heb is de verleden tijd.

    Schrijfstijl 1:
    Het kleine cafeetje was donker en werd enkel verlicht door enkele gekleurde lampen boven de tafels. De inrichting was somber, maar gezellig genoeg voor de weinige klanten. Wanneer men door het raam keek zag je de grote sneeuwvlokken naar beneden dwarrelen. Ze vormden een prachtig wit tapijt, die de hele omgeving bedekte. In de hoek van de kamer, met haar jas over de stoel geslagen zat een jong meisje. Ze leek ergens bij de 19 jaar, maar schijn kon bedriegen.
    Haar grote, blauwe ogen keken de kamer zoekend rond. Ze waren als een spiegel naar de ziel van het meisje, die veel meegemaakt had de laatste maanden. Je kon de pijn en het verlies zien, maar daarachter, achter al haar zorgen ving je zo nu en dan een glimp op van datgene wat ze nu voelde. Geluk. Haar wimpers sloegen op elkaar telkens ze langzaam knipperde en aan het eind van haar ogen zag je de rimpels die ze kreeg wanneer het meisje lachte. Om haar roze lippen ging een zweem van een glimlach, die in lange tijd niet gezien werd, maar nu eindelijk haar gezicht weer liet stralen. Die glimlach vertelde meer over haar gevoel dan duizenden woorden ooit hadden kunnen beschrijven. Haar haren, samengebonden in een hoge paardenstaart, glansden in het licht van de groene Ikea lamp boven haar hoofd.
          De deur van de pub waaide open en een vlaag koude wind en sneeuw vloog naar binnen. De kaarsen op de bar gingen uit en een paar witte voeten stapten de warmte binnen. Snel liep de waardin naar de vreemdeling om de deur achter zijn rug dicht de duwen en zijn overjas en muts aan te nemen. Onder de vele lagen kledij verscheen een jonge man met hoogblonde krullen die droog en levendig zijn gezicht omkransten. De vrouw en de klant praatten even met elkaar op gedempte toon waarna de ogen van de man die van het jonge meisje in de hoek vonden. Zijn mondhoeken krulden op bij het weerzien van zijn vriendin. En zij, glimlachte zelf ook en stond beleefd op.
          "Andreas," sprak haar honingzoete stem. Een rollende 'r' verliet haar lippen terwijl de man dichterbij kwam. Hij, echter, sprak haar naam niet uit maar gaf haar ten teken van begroeting wel een kus op de wang. Zijn lippen waren ijskoud terwijl haar wang lekker warm was.


    Schrijfstijl 2:
    Ze zat op de bank voor haar venster, toen ik de kamer betrad. Haar korte haar bewoog mee met de frisse wind die door het open raam naar binnen gleed. Haar benen waren over elkaar gekruist tot een kleermakerszit. Ik merkte dat ze dezelfde sweater droeg als op de dag dat we elkaar voor het eerst ontmoet hadden, en de gedachte aan die dag bracht een kleine glimlach op mijn lippen. Haar blik was op het groen buiten gericht, en ik was zo goed als zeker dat ze niet merkte dat ik binnen kwam. Naast haar, op de bank, zat de kleine, roodharige kat die ik voor haar verjaardag had gekocht, vorige winter. Het diertje zat rechtop en keek naar buiten, net als diens baasje.
    Ik liet mijn vuist twee keer zacht neerdalen op de groene deur van haar kamer. Ze keek niet op en draaide zich ook niet om, maar ik zag dat ze haar adem voor een tel lang inhield, wat me vertelde dat ze mijn aanwezigheid voelde.
    "Goedemorgen," sprak ik en stapte de kamer binnen. Mijn voetstappen klonken hard in de stilte die enkele ogenblikken geleden nog heerste. Gabriëlle antwoordde niet, dus liep ik naar haar toe. Op mijn hoede plaatste ik mijn handen op haar schouders, omdat ik wist dat ze het niet graag had wanneer mensen haar aanraakten. Zeker nu niet. Maar alweer reageerde ze niet.
    "Gabriëlle?" fluisterde ik. Mijn ogen gleden naar het raam waarin ik haar ogen mij zag aankijken. Meteen wist ik dat ze gehuild had. Haar ogen waren rood en opgezwollen. Haar lippen gebarsten en haar wangen uitgemergeld. Ik schrok en hapte even naar adem. Gabriëlle hoorde dat, want ze sloot snel haar ogen en draaide haar gezicht van het raam weg. Nog nooit had ze er zo slecht uit gezien. Op twee dagen tijd was ze enorm achteruitgegaan en dat deed mij pijn.
    "Ga weg, Brys." Gabriëlles stem klonk hees en broos. Zo broos, dat het leek alsof ze ieder moment uit elkaar kon vallen in kleine stukjes porselein. "Ik wil niet dat je me zo ziet."


    Als er iemand interesse heeft mag hij of zij dit lijstje invullen voor mij. (:
    Naam:
    Ervaring met schrijven?:
    Een stukje van je schrijfstijl:
    Ideeën voor de story:
    Verleden tijd of tegenwoordige tijd?:
    Hij/zij of ik vorm?:
    Thalia's pov of Luke's pov?:
    Extra's die ik hoef te weten:

    Ik zou wel graag hebben dat de co-writer alle boeken van de PJO-reeks heeft gelezen. De Helden van Olympus-serie hoeft niet perse, maar het liefst wel die van Percy Jackson en de Olympiërs. En misschien The Diary of Luke Castellan uit The Demigod Diaries.

    Ik kijk al uit om met één van jullie samen te werken!
    Greetz,
    Lene aka Castamere.


    [ topic verplaatst door een moderator ]


    kindness is never a burden.

    Hmm, ik weet niet of ik de beste persoon hiervoor ben, wil je me in ieder geval wel een waarschuwing sturen als je begint?

    Thysia schreef:
    Hmm, ik weet niet of ik de beste persoon hiervoor ben, wil je me in ieder geval wel een waarschuwing sturen als je begint?


    Tuurlijk (:


    kindness is never a burden.

    I'm in. ^^

    Ben ik te laat? :c


    help

    Hylla schreef:
    I'm in. ^^

    Ben ik te laat? :c


    Neuh. Ik heb nog niemand xd


    kindness is never a burden.

    Oh godh dat klinkt zo geweldig. Ik ga het lijstje invullen


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Naam: Eva. Marthe.
    Ervaring met schrijven?: Yep.
    Een stukje van je schrijfstijl:

    "Henry!" schreeuwde een stem. De jongen die niet meer wist wat te doen, struikelde over een lijk en viel achteruit. Hij krabbelde weer overeind en zag hoe de wolf zich klaarmaakte om te springen. Een stem in zijn hoofd zei hem dat hij moest schieten, maar hij was doodsbang en verkeerde in totale shock.
    Hij aanschouwde hoe de wolf vlak voor hem in elkaar zakte, hoorde amper het schot dat dicht bij hem werd afgestoken en leek als in slow motion opzij te kijken waar zijn vader in razernij en bezorgdheid, frustratie en onmacht op hem af kwam gelopen en zijn armen naar hem uitstak om hem door elkaar te schudden. Hij kwam nooit dichter dan twee meter. Als een lappenpop werd hij omver gesmeten. Hij kwam op zijn knieën terecht, alsof hij knielde voor één of andere koning die hier nu niet was. Hij schreeuwde niet eens en het enige wat Henry kon doen was ernaar kijken. Kijken hoe de man hem in zijn ogen staarde en langzaamaan stikte in zijn eigen bloed. Hij voelde niets. Geen verdriet, geen razernij. Hij leek niemand meer te zijn, alsof zijn hele wereld plotseling verdwenen was.

    Ideeën voor de story: Die heb ik zeker. En jij?
    Verleden tijd of tegenwoordige tijd?: Ik kan beide. (:
    Hij/zij of ik vorm?: Ik kan beide. (:
    Thalia's pov of Luke's pov?: Ik kan beide, though I don't like Thalia. Ik zou graag vanuit Annabeths pov schrijven als zevenjarige. :'D
    Extra's die ik hoef te weten: Ik ga op kamp van zondag tot 04-08
    Th

    [ bericht aangepast op 27 juli 2013 - 0:56 ]


    help

    Emrys schreef:
    Oh godh dat klinkt zo geweldig. Ik ga het lijstje invullen


    Yay! (yeah)


    kindness is never a burden.

    Naam: Tara -Emrys-
    Ervaring met schrijven?: ja, ik heb hier op Q al meerdere verhalen geschreven en ook buiten Q nog een paar.
    Een stukje van je schrijfstijl: klik niet echt het beste stukje wat ik ooit heb geschreven maar een van de weinige 3e persoon pov die ik heb geschreven.
    Ideeën voor de story: Een soort van liefde creëren tussen Luke en Thalia zoals tussen Annabeth en Percy of Jasons en Piper.
    Verleden tijd of tegenwoordige tijd?: Verleden tijd.
    Hij/zij of ik vorm?: maakt me niks uit. Ik heb wel meer ervaring met 1e persoon maar 3e kan ook.
    Thalia's pov of Luke's pov?: het zou allebei kunnen maar gezien jij Luke graag wilt doen zal ik met alle plezier Thalia op me nemen.
    Extra's die ik hoef te weten: ik ken vrijwel de hele serie uit mijn hoofd. Ik heb zowel de Percy Jackson reeks als de Heroes of Olympus reeks gelezen.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Kun je mij waarschuwen? Het is dat ik geen tijd heb, anders had ik het lijste ingevuld. c:


    •*• Lululu •*•

    Amaray schreef:
    Kun je mij waarschuwen? Het is dat ik geen tijd heb, anders had ik het lijste ingevuld. c:


    Tuurlijk! (:


    kindness is never a burden.

    Naam: Romée
    Ervaring met schrijven?: Heel erg veel [al zeg ik het zelf]
    Een stukje van je schrijfstijl:

    Toen ik mijn ogen opende, merkte ik dat ik me niet kon bewegen. Ik zat in een stoel, met mijn enkels en handen vastgebonden eraan. Ik keek naar beneden en zag dat mijn vest en shirt onder het bloed zaten. Mijn hoofd bonkte en ik voelde stekende pijnen verspreid over mijn hele lichaam. Ik keek naar de omgeving. Ik zat in een achtertuin met een hoge schutting. Niemand zou kunnen zien wat hier gebeurde, maar het leek mij sowieso al sterk dat hier iemand zou wonen. Het zag er leeg en verlaten uit.
    ‘Zo zo, onze dame is wakker.’ Hoorde ik een spottende stem zeggen. Een man kwam in mijn beeld en meteen bekeek ik hem. Hij had donker haar en nog donkerdere en ondoordringbaardere ogen. Mijn intuitie zei dat ik bang voor hem moest zijn, maar dat kon ik niet. Nee, ik was niet bang.
    Dit veranderde echter toen ik zag, wie er achter hem stond. Of eigenlijk hing. Om zijn nek hing een strop. Zijn lichaam was besmeurd met bloed en tot mijn grote afschuw zag ik ingewanden op de grond liggen. Ik zou liegen als ik beweer dat ik hem niet kende. Nee, dat was het juist. Ik kende hem goed. Té goed. En nu hing hij daar voor mij. Levenloos. Ik hapte naar adem.
    ‘Tja, het jongetje was stout geweest en stoute jongetjes moeten gestraft worden.’ Ik hoorde aan zijn stem dat hij hiervan genoot. Dat hij genoot van de macht die hij had. Hij genoot ervan dat ik vastgebonden was aan een stoel en hij alles met mij kon doen. Ik was nu zijn levende poppetje.
    ‘Wat wil je?’ zei ik met afschuw in mijn stem. Ja, dat was de emotie die ik voelde. Enorm veel afschuw voor de arrogante kwal voor mij. En eigenlijk moest ik toegeven; hij leek op mij. Hij had dezelfde blik, waar ik mezelf vaak genoeg op betrapt had. De blik, die alles onder controle had, die alles wist. De blik, die elke aanwijzing gebruikte om verder te komen. Alleen had deze man de kant van de duivel gekozen.
    ‘Wat ik wil? Ik wil je zien branden.’ Voordat ik actie kon ondernemen of op hem kon reageren, werd er een naald in mijn arm gezet. Ik voelde hoe de vloeistof in mijn lichaam kwam. Het voelde koud, alsof er ijs door mijn bloedbanen stroomde.
    ‘Ik had eigenlijk wel meer verwacht..’ was het laatste wat ik uitbracht. Mijn spieren waren door de vloeistof ermee gestopt. Hij had me verdoofd en nu kon hij doen wat hij wilde. Hij had mij op de zwakste manier verslagen, maar daar ging het niet om.
    ‘Burn, Curtis.’ Zei hij. Deze keer hoorde ik afgunst. Hij haatte mij, want ik had hem doorgehad. Ik had hem gevonden, ik had zijn raadsel opgelost en nu wilde hij mij weg hebben. Na alle ontvoeringen en de lijken, die we gevonden hadden, had ik uitgevonden wie de dader was. Hij voelde zich aangetast in zijn eer en nu zou hij mij voor zijn eigen ogen afmaken. Voor zijn genot, voor zijn eer. En gek genoeg deed het niet veel met me.
    De man pakte een lucifer en maakte zijn woorden tot een daad. Hij stak de lucifer aan. Ik kon niets anders doen dan toekijken. De seconde waarin hij de lucifer liet vallen, was de langste uit mijn hele leven. Door de benzine, die er blijkbaar op de grond lag, ontstond er rechts van mij meteen een grote vlam.
    ‘Je dacht mij verslagen te hebben, maar ik heers. Altijd.’ Ik had bijna de moed opgegeven, bijna gedacht dat dit daadwerkelijk het einde was, maar toen hoorde ik een luide knal en ik keek meteen op. De deur werd ingetrapt en meerdere agenten in zwarte pakken kwamen de tuin in, gevolgd door iemand anders. Door de rook kon ik haar gezicht niet zien.
    ‘Handen in de lucht!’ schreeuwde één van de agenten. Een andere agent pakte een zeil en gooide dat over de vlam heen. De man, die mij zojuist had proberen te laten branden, grijnsde even en hief toen inderdaad zijn handen. De geweren waren op de man gericht.
    Mijn handen en enkels werden door iemand losgemaakt, maar ik wist niet door wie. Ik werd overeind gehesen, maar door de verdoving zakte ik weer ineen. Ik voelde hoe mijn lichaam op de grond viel. Ik lag daar; machteloos.
    ‘Charlie!’ werd er geroepen. Ik werd doorelkaar geschud. Mijn ogen zakten dicht. Ik voelde me zwak, moe en ik wilde dat het ophield.
    ‘CHARLIE!! Blijf wakker!’ klonk er weer panisch. Deze keer werd ik enkel ruwer door elkaar geschud. Ik kon geen reactie geven. Mijn oogleden werden opgetild en er werd licht in geschenen. Sirenes van ambulances klonken dof op de achtergrond.
    ‘Hij.. is dood.’ Bracht ik uit. Ik opende mijn ogen. Het beeld was wazig, maar helder genoeg om te zien dat mijn handen ook onder het bloed zat.
    ‘Charlie! Probeer erbij te blijven!’ bleef de stem paniekerig herhalen. Maar ik kon het niet.
    ‘Jason..’ En toen werd ik meegesleurd in de duisternis. Het omarmde mij, als een vriend die ik lang gemist had. Als de vriend die ik net verloren had.

    Ideeën voor de story: Hmm.. Genoeg, ik ben groot fan van PJ [ook al heb ik alleen maar de eerste 2 boeken gelezen en halfway boek 3 xD]
    Verleden tijd of tegenwoordige tijd?: Het liefst verleden tijd, maar tegenwoordige is ook mogelijk
    Hij/zij of ik vorm?: Beiden is prima voor mij
    Thalia's pov of Luke's pov?: Thalia, love her ;D
    Extra's die ik hoef te weten: Nouja, ik heb niet alle PJ boeken gelezen, maar als dat geen probleem is zal ik HEEL graag CO-writer willen zijn! Ik hou namelijk echt van PJ en ik was er zelf ook al over na aan het denken om een PJ verhaal te schijven xD


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Ik ga in één van de volgende dagen beslissen omdat ik het nu nogal druk heb en ik echt niet kan kiezen want iedereen in perfect en mijn hoofd ontploft bijna. DDD:


    kindness is never a burden.

    diAngelo schreef:
    Ik ga in één van de volgende dagen beslissen omdat ik het nu nogal druk heb en ik echt niet kan kiezen want iedereen in perfect en mijn hoofd ontploft bijna. DDD:


    Haha. :'D Doe maar op je gemak, Leno. (:


    help

    Take your time ;)


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman