Hmm, dat lijkt me wel raar ja, als dat op je 17e pas voor de eerste keer gebeurd. Ik ben redelijk 'expert' op dat gebied en kan je vertellen dat niemand tips kan geven. Voor ieder persoon verlichten verschillende dingen de pijn. Erover schrijven, een soort altaartje maken, gewoon erover praten, eraan terugdenken, gewoon lekker uithuilen etc. etc. Hoe dan ook, dat verlicht enkel, een rouwperiode gaat niet zomaar over, dat duurt gemiddeld zo'n 5 jaar en slijt er vanzelf wel uit (;
Ik heb, toen mijn oma overleed, nog vaak wel eens gehuild als ik 's avonds in bed lag, maar dat werd minder en minder tot ik er ineens nog amper aan dacht. Zulke dingen zijn niet zomaar ineens over, omdat het toch altijd best heftig is en dus gewoon tijd nodig heeft. En natuurlijk is het vervelend dat je je er dan af en toe nog rot over voelt, maar dat hoort erbij en zo zit het leven in elkaar, dus het klinkt hard, but you just gotta deal with it.
En nog gecondoleerd, je komt er vanzelf wel overheen en als je dan toch een tip wil. Praten helpt altijd wel bij de meesten, desnoods over grappige herinneringen oid (: Niet alleen denken van; Kut, ze is dood en dit en dat en negatief.
Nee, denk gewoon aan de grappige en fijne momenten en praat daarover en nog het belangrijkste, geef jezelf de kans om te rouwen en denk niet dat het niet mag oid.
[ bericht aangepast op 9 juli 2013 - 19:57 ]
In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.