• Hallo mensjes, ik heb wat tips nodig voor drama in een verhaal.
    Ik heb zowat nooit drama in mijn verhaal, altijd denk ik wel "ik zou echt eens een ruzie moet aanbrengen in mijn verhaal, anders word het alleen maar saai" maar dan kom ik maar niet op een reden voor een ruzie :/
    Dus ik wil jullie vragen om misschien wat tips

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Daar heb ik nou nooit last van, ik stop juist teveel drama in mijn verhalen hahah. Me likes drama :'D Maar in tips ben ik niet zo goed, sorrrry.


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Tip !: Kijk Clannad + Clannad after story en je weet wat drama in een verhaal is. :P
    hahaah dat is de grootste tip. :P

    maar even serieus.
    Bij drama draait het om de opbouw. Je moet je lezers van een personage laten houden en ervoor zorgen dat er iets ergs gebeurd wat onrechtvaardig, gemeen of gewoon idioot is :) Probeer ook veel met gevoelens te spelen.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    waar kunnen je personages boos om worden? waar hebben ze een hekel aan? of waar kunnen ze helemaal kapot van raken?


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Frustratie van het hoofdpersonage + confrontatie met die frustratie = ruzie.

    Het juiste recept voor onheil schoppen is helemaal niet zo moeilijk als het lijkt.


    Searching heavens for another earth

    Destined schreef:
    Tip !: Kijk Clannad + Clannad after story en je weet wat drama in een verhaal is. :P
    hahaah dat is de grootste tip. :P

    maar even serieus.
    Bij drama draait het om de opbouw. Je moet je lezers van een personage laten houden en ervoor zorgen dat er iets ergs gebeurd wat onrechtvaardig, gemeen of gewoon idioot is :) Probeer ook veel met gevoelens te spelen.


    This exactly. :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Destined schreef:
    Tip !: Kijk Clannad + Clannad after story en je weet wat drama in een verhaal is. :P
    hahaah dat is de grootste tip. :P

    maar even serieus.
    Bij drama draait het om de opbouw. Je moet je lezers van een personage laten houden en ervoor zorgen dat er iets ergs gebeurd wat onrechtvaardig, gemeen of gewoon idioot is :) Probeer ook veel met gevoelens te spelen.

    Of gewoon shoujo anime in general. Al is het meeste daarvan gewoon meiden-meiden drama. :\
    Maar Clannad inderdaad, haha. Ha..ha..ahh ;A; FEELS

    Ik ben ook nooit bang om mensen in mijn story dood te laten gaan (al is het natuurlijk geen noodzaak), zo laat je lezers meeleven en dat geeft altijd een fijn gevoel, dat je lezers zich zo kunnen voelen bij jou verhaal. c:

    [ bericht aangepast op 24 juni 2013 - 19:02 ]

    Dragneel schreef:
    (...)
    Of gewoon shoujo anime in general. Al is het meeste daarvan gewoon meiden-meiden drama. :\
    Maar Clannad inderdaad, haha. Ha..ha..ahh ;A; FEELS

    Ik ben ook nooit bang om mensen in mijn story dood te laten gaan (al is het natuurlijk geen noodzaak), zo laat je lezers meeleven en dat geeft altijd een fijn gevoel, dat je lezers zich zo kunnen voelen bij jou verhaal. c:


    Nee, het moet absoluut Clannad zijn.
    Want dat is echte drama waar niemand tegen bestand is.
    Het is het beste voorbeeld wat ik kan geven en als mensen niet huilen om de drama bij deze serie, dan hebben ze gewoon geen hart. Kijk goed naar hoe ze met gevoelens spelen en hoe ze Nagisa opbouwen, want zo zie je echt heel duidelijk hoe je een drama zo tragisch kunt maken.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    I don't really know...

    Ik begin meestal een verhaal met het oog op drama, dus dan komt het meestal vanzelf.

    Maar je moet wel zien dat het niet zo plotseling plots gebeurd, dan lijkt het alsof je personage ongesteld is. :x


    help

    Als je drama tussen twee personen wil hebben, moet je je afvragen wat hun relatie tot elkaar is en hoe je erin kan wroeten om een dramatisch stuk naar voren te halen.
    De een iets uit laten halen wat in de ogen van de ander niet kan is heel makkelijk, maar het wordt pas echt interessant als diegene ook volgbare of begrijpelijke beweegredenen heeft. That's why I like it when people put an antagonist in the grey zone! Ik heb ooit een stuk over een verkrachter geschreven die alles behalve onze stereotype 'I'm gonna fuck the hell outta you asdfgk' rapist is.
    Dood, misbruik, drugs, verdriet, conflict, verlies, woede ed zijn allemaal dingen waarmee je kan kloten. Je kan ook vanuit jezelf werken. What kind of shit heb jij allemaal meegemaakt? Oh I could write a book about that. Have been challenged to do so too, butyeah.


    No growth of the heart is ever a waste