• Ik zit dus met een nogal belangrijk dilemma. De examens beginnen binnenkort voor mij en ik loop nu al een week achter op mijn planning, dus ik kan het me niet veroorloven om nog tijd te verdoen aan iets anders.

    Dit is dus mijn probleem: ik volg accordeonles, maar mijn leerkracht accordeon is ontslagen omdat zijn taalniveau te laag is, waardoor hij dus een te laag attest heeft om te mogen lesgeven. Alle ouders proberen nu dus actie te voeren om hem hier te houden, maar het haalt waarschijnlijk toch niets uit omdat hij toch geen les meer mag geven. Dan is er nog een heel iets waardoor hij nog twee maanden zou kunnen aangesteld worden op kosten van de stad zelf, maar ik snap niet zo goed hoe dat in elkaar zit.

    Hoe dan ook, daarvoor willen ze dus donderdag actie voeren, maar ik zie het helemaal niet zitten om mijn tijd te verspillen aan iets dat waarschijnlijk toch niets uitaalt, zo vlak voor de examens. En dan aan de andere kant lijkt het me verschrikkelijk onbeleefd om er dan niet te zijn.

    Ik raak er echt enorm gefrustreerd door en ik heb geen idee wat ik moet doen. Het liefst van al zou ik niet gaan, iets waar mijn vader me vrij in laat, maar mijn moeder wilt dan weer dat ik wel ga.

    Hoe denken jullie hierover?


    help

    Kan je niet een tussenweg vinden, gewoon eventjes gaan om je neus te laten zien of bepaalde dingen meenemen om misschien daar te kunnen leren?


    Your make-up is terrible

    Ik zou gewoon uitleggen dat je het echt druk hebt en geen tijd hebt. Dat begrijpen ze vast wel, want school gaat immers toch voor. Ze kunnen het vast ook wel met één iemand minder, toch? ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik zou zeggen dat examens toch wel iets belangrijker zijn als je leraar. Natuurlijk is dat ook wel belangrijk maar zoals ik eruit kan begrijpen zijn er al wel wat mensen die gaan en dan kunnen we je heus wel missen.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Square schreef:
    Ik zou gewoon uitleggen dat je het echt druk hebt en geen tijd hebt. Dat begrijpen ze vast wel, want school gaat immers toch voor. Ze kunnen het vast ook wel met één iemand minder, toch? ^^


    Some people are art and do art at the same time

    Wel, het idee is om voor het stadhuis liedjes te gaan spelen of zoiets, ik snap het niet zo goed, dus ik heb ook geen idee hoe lang dat dan kan duren.

    En het is in totaal - heen en terug - bijna een uur rijden, plus ik wordt misselijk als ik in de auto iets lees.

    Mama zegt dan dat ik de dagen ervoor dan maar meer moet doen voor te studeren, maar ik heb elke dag maar even veel tijd, anders ben ik wéér oververmoeid tijdens de examens zelf en daar heb ik geen zin in.


    help

    Square schreef:
    Ik zou gewoon uitleggen dat je het echt druk hebt en geen tijd hebt. Dat begrijpen ze vast wel, want school gaat immers toch voor. Ze kunnen het vast ook wel met één iemand minder, toch? ^^


    Emrys schreef:
    Ik zou zeggen dat examens toch wel iets belangrijker zijn als je leraar. Natuurlijk is dat ook wel belangrijk maar zoals ik eruit kan begrijpen zijn er al wel wat mensen die gaan en dan kunnen we je heus wel missen.


    EN ik heb ook geen idee wie er allemaal aan meedoet.

    Uggh. I dunno what to do.

    Ik ben er zeker van dat de meesten van die mensen het wel zouden begrijpen, maar mijn moeder doet er zo irritant over.


    help

    Square schreef:
    Ik zou gewoon uitleggen dat je het echt druk hebt en geen tijd hebt. Dat begrijpen ze vast wel, want school gaat immers toch voor. Ze kunnen het vast ook wel met één iemand minder, toch? ^^


    -

    Rydel schreef:
    (...)

    EN ik heb ook geen idee wie er allemaal aan meedoet.

    Uggh. I dunno what to do.

    Ik ben er zeker van dat de meesten van die mensen het wel zouden begrijpen, maar mijn moeder doet er zo irritant over.


    Juist moeders zijn vaak wel over te halen met het argument dat je met school bezig moet. :'D
    Het is uiteindelijk natuurlijk jouw keuze en als je liever toch gaat om even je gezicht te laten zien kan dat natuurlijk ook, maar als je niet wilt én je hebt het druk met school, zou ik zelf in ieder geval niet gaan.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Juist moeders zijn vaak wel over te halen met het argument dat je met school bezig moet. :'D
    Het is uiteindelijk natuurlijk jouw keuze en als je liever toch gaat om even je gezicht te laten zien kan dat natuurlijk ook, maar als je niet wilt én je hebt het druk met school, zou ik zelf in ieder geval niet gaan.


    Dat is precies wat ik denk, maar mama vat dat dan negatief op, dan denkt ze dat ik gewoon geen zin heb en het me niets kan schelen, terwijl ik het me enorm veel aantrek.


    help

    Je zou altijd op een andere manier je eigen actie kunnen voeren. Dan ga je niet naar de stad maar stel je petitie op of een doorstuursms of iets via facebook waardoor je mensen in jouw plaats laat gaan. Maak een spandoek, schrijf je naam daarop en geef het aan iemand mee. ;)
    En besides, ik denk echt wel dat mensen gaan snappen dat je geen tijd hebt voor iets wat jij nutteloos vind. (:


    kindness is never a burden.

    Kodaline schreef:
    Je zou altijd op een andere manier je eigen actie kunnen voeren. Dan ga je niet naar de stad maar stel je petitie op of een doorstuursms of iets via facebook waardoor je mensen in jouw plaats laat gaan. Maak een spandoek, schrijf je naam daarop en geef het aan iemand mee. ;)
    En besides, ik denk echt wel dat mensen gaan snappen dat je geen tijd hebt voor iets wat jij nutteloos vind. (:


    Mjeh. :/

    Bedankt voor jullie hulp, anyway. (: Ik ga het nog eens proberen te bespreken, dan.


    help

    Haha, mijn adviezen zijn shit. :x Sorry daarvoor.


    kindness is never a burden.

    Rydel schreef:
    (...)

    Dat is precies wat ik denk, maar mama vat dat dan negatief op, dan denkt ze dat ik gewoon geen zin heb en het me niets kan schelen, terwijl ik het me enorm veel aantrek.


    Ja, dat is lastig. Leg in ieder geval goed uit dat het je echt wel iets uitmaakt, maar als ze dan nog steeds niet tevreden is, zul je toch toe moeten geven of tegen haar in moeten gaan. Misschien kan je vader een goed woordje voor je doen?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Kodaline schreef:
    Haha, mijn adviezen zijn shit. :x Sorry daarvoor.


    No worries, Leen. (:

    @Square: Mjah, I'll try... Ik weet gewoon nooit wat ik moet doen in zulke situaties, want ik trek me alles teveel aan.


    help