• Zoals de titel al zegt, heb ik een idee voor een story.
    Het idee is gebaseerd van het het clipje van ,,Birds'' van Anouk. Een ballerina verliest haar grote rol en aandacht en besluit zelfmoord te plegen. Ik wou graag gebaseerd op dit clipje en de songtekst een (kort) verhaal maken, maar ik twijfel of het een leuk idee is en of het dan hoort tussen ,,fanfiction'' of ,,onbekende personen'', aangezien het afgeleid is van een liedje van een zanger, maar het totaal niet te doen heeft met Anouk, twijfel ik over het genre. Ik heb nu ,,onbekende personen'' staan, maar ik twijfel daarover. Maar vooral, spreekt jou als persoon zoiets aan?

    Ik wist niet waar dit moest, het leek mij het meest logisch op dit subforum. ^^

    Clipje

    Op een rijtje:
    - Elk hoofdstuk vormt een regel op chronologische volgorde uit de lyrics
    - Afgeleid van het liedje ,,Birds" en de clip van ,,Birds"
    - Anouk komt er níet in voor
    - Idee: Een inzichzelf gekeerde ballerina is de witte zwaan, maar ze wordt vervangen en als de nieuwe witte zwaan alle aandacht krijgt, voelt de ballerina zich alleen en verstoten. Dansen is haar leven, maar het leven is niet dansen en de daarop volgende depressie zorgt ervoor dat ze zichzelf van het leven beroofd. Gracieus springt ze van het balkon af - ik heb geen idee waar het balkon zal zijn - waarmee ze de vrijheid van de dood omarmt als het grootste geluk van de wereld. Ze sterft als een witte zwaan.

    [ bericht aangepast op 20 mei 2013 - 21:06 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Hm, ik zou het heel mooi vinden denk ik, maar ik denk niet dat ik het zou lezen. Gewoon door wat ik heb meegemaakt met een vriendin liggen dit soort onderwerpen voor mij altijd heel zwaar. Geef mij maar de feelgood stories. Maar ik vond de clip heel mooi (woorden kunnen mij zoveel meer doen dan beelden) dus ik zou het zeker doen...


    Miep

    En het zou denk ik geen fanfiction zijn (:


    Miep

    Macavity schreef:
    Hm, ik zou het heel mooi vinden denk ik, maar ik denk niet dat ik het zou lezen. Gewoon door wat ik heb meegemaakt met een vriendin liggen dit soort onderwerpen voor mij altijd heel zwaar. Geef mij maar de feelgood stories. Maar ik vond de clip heel mooi (woorden kunnen mij zoveel meer doen dan beelden) dus ik zou het zeker doen...


    Nee, en dat is mijn andere twijfel: is dit niet heel zwaar voor een story? Ik weet niet wat er met jouw vriendin is gebeurt, maar het klinkt niet fijn. :c


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Pabiloso schreef:
    (...)

    Nee, en dat is mijn andere twijfel: is dit niet heel zwaar voor een story? Ik weet niet wat er met jouw vriendin is gebeurt, maar het klinkt niet fijn. :c


    Het is te zwaar voor mij... De grens is bij iedereen anders. Mijn vriendin deed aan zichzelf snijden, uithongeren en had een soort van depressie. Het is goedgekomen, maar de vriendschap is verwaterd. Dat is nu een tijdje geleden, maar dat soort dingen blijven je bij... Het doet soms gewoon nog teveel zeer.


    Miep

    Macavity schreef:
    (...)

    Het is te zwaar voor mij... De grens is bij iedereen anders. Mijn vriendin deed aan zichzelf snijden, uithongeren en had een soort van depressie. Het is goedgekomen, maar de vriendschap is verwaterd. Dat is nu een tijdje geleden, maar dat soort dingen blijven je bij... Het doet soms gewoon nog teveel zeer.


    Jeetje, wat heftig. Ik kan het mij heel goed voorstellen dat het heel erg gevoelig ligt. :c

    [ bericht aangepast op 19 mei 2013 - 23:09 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik zou 't wel lezen denk ik c:


    26 - 02 - '16

    Cyborg schreef:
    Ik zou 't wel lezen denk ik c:


    Yay. :)


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    *kucht* Black Swan


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    *kucht* Black Swan


    Huh? Ik luister heel veel naar klassieke muziek waarop ballet wordt gedanst en ik luister vooral naar het Zwanenmeer, maar ik kijk geen ballet. Sorry, ik snap niet wat je bedoelt?


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Pabiloso schreef:
    (...)

    Huh? Ik luister heel veel naar klassieke muziek waarop ballet wordt gedanst en ik luister vooral naar het Zwanenmeer, maar ik kijk geen ballet. Sorry, ik snap niet wat je bedoelt?


    Dat is een hele beroemde film wat erg op je verhaallijn lijkt :Y)


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    Dat is een hele beroemde film wat erg op je verhaallijn lijkt :Y)


    Oh, dang it, is het die film die al die oscars kreeg? HAHA, oké, laat maar zitten dan, ik ga geen film nadoen/naschrijven, dat is wel heel sneu. Het is niet de intentie, maar, uhm, ja.
    Bedankt voor het zeggen, anders had iemand het gezegd als ik al lang bezig was XD.

    [ bericht aangepast op 20 mei 2013 - 20:52 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Als ik het meer in de trant van het clipje van Anouk zou doen, lijkt het dan minder op Black Swan of maakt het geen ene reet uit?


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Pabiloso schreef:
    (...)

    Oh, dang it, is het die film die al die oscars kreeg? HAHA, oké, laat maar zitten dan, ik ga geen film nadoen/naschrijven, dat is wel heel sneu. Het is niet de intentie, maar, uhm, ja.
    Bedankt voor het zeggen, anders had iemand het gezegd als ik al lang bezig was XD.


    Het volg het niet helemaal hoor! Maar de ballerina - rol gestolen - zelfmoord zit er wel in.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Het is een taboedoorbrekend verhaal, dat vind ik mooi. Maar ik zou 'm niet onder fanfiction zetten, tenzij Anouk erin voorkomt.


    Searching heavens for another earth

    Licet schreef:
    (...)

    Het volg het niet helemaal hoor! Maar de ballerina - rol gestolen - zelfmoord zit er wel in.


    Nou ja. Ik had het afgeleid van Anouk's clipje van Birds. Ik wou ook met de lyrics dingen doen, welicht maakt dat het verschil. Ik wou elk hoofdstuk een regel uit de lyrics als een soort kern meegeven.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife