• heey ik heb even een aantal vraagjes,

    Over drie weken ben ik klaar met school door de examens en ik wil al erg lang een gitaar. Nu ga ik aan mijn oom vragen of ik die van hem een tijdje mag lenen om daarna te beslissen of ik er echt een wil en of ik er een moet kopen.
    Dus mijn vragen

    - Wat speelt makkelijker voor iemand die nog nooit gitaar heeft gespeeld, met of zonder plectrum?
    - Weet iemand sites waar je het kunt leren stap voor stap een liedje zonder noten te kunnen lezen?
    - Op Youtube heb je vaak van die accounts voor piano te spelen, zijn die ook voor gitaar beschikbaar en zo ja weet iemand dan iemand die liedjes heeft?
    - Tot slot weet iemand waar je de dingen voor One Direction nummers hebt want die wil ik mezelf dus gaan aanleren.

    Alvast hartstikke bedankt iedereen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    One Direction nummers gelijk zijn best moeilijk om aan te leren, maar helaas weet ik niks. Zelf vond ik het altijd fijner zonder plectrum.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Het is fijner om zonder plectrum te beginnen, ten minste dat was voor mij zo. Je begint meestal met akkoorden, dus over noten hoef je je niet al teveel zorgen te maken. Je hebt heel veel tutorials op Youtube, maar dat zijn vaak meteen liedjes. One Direction moet ook wel op Youtube te vinden zijn.
    Maar als ik jou was, zou ik meteen gewoon even een (of een paar) proeflessen nemen bij iemand. OP deze manier leer je gitaar veel beter. En wees ook voorbereid op het feit dat je je leven doorgaat met een hand met lange nagels en de andere hand met korte nagels.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Als je wilt strummen is het in het begin makkelijker zonder plectrum.
    Site weet ik niet, want zelf heb ik een leraar. Maar ik weet wel iemand op youtube die best wel veel liedjes heeft en de filmpjes zijn best makkelijk te volgen. Hij heet Marty Schwartz.
    En voor die liedjes, google. "On direction chords/tabs", not that hard.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Luminoase schreef:
    One Direction nummers gelijk zijn best moeilijk om aan te leren, maar helaas weet ik niks. Zelf vond ik het altijd fijner zonder plectrum.
    lol ik wil niet het hele nummer maar een begin stukje, maar het is volgens mij heel veel herhalen de tonen achja. Ik hoop gewoon dat iemand handige sites heeft enzo want dan heb ik goede afleiding na het studeren van de examens tussendoor


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Junns schreef:
    Het is fijner om zonder plectrum te beginnen, ten minste dat was voor mij zo. Je begint meestal met akkoorden, dus over noten hoef je je niet al teveel zorgen te maken. Je hebt heel veel tutorials op Youtube, maar dat zijn vaak meteen liedjes. One Direction moet ook wel op Youtube te vinden zijn.
    Maar als ik jou was, zou ik meteen gewoon even een (of een paar) proeflessen nemen bij iemand. OP deze manier leer je gitaar veel beter. En wees ook voorbereid op het feit dat je je leven doorgaat met een hand met lange nagels en de andere hand met korte nagels.
    dankje, die lange nagels moeten dan eerst komenXD trolol


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Luminoase schreef:
    One Direction nummers gelijk zijn best moeilijk om aan te leren, maar helaas weet ik niks. Zelf vond ik het altijd fijner zonder plectrum.


    Some people are art and do art at the same time

    Je hebt op youtube tutorials om gitaar te spelen. Ik ben er al verschillende tegengekomen, maar in het begin is het moeilijk om echt een mooie melodie op je gitaar te kunnen spelen. Ik zou dus niet meteen met nummers van One Direction beginnen, maar met hele simpele melodietjes.


    Take me to wonderland

    Mijn vriendin vindt met plectrum fijner. Zelf weet ik het niet, want ik speel nooit gitaar, omdat ik nooit bij de snaren kom met mijn vingers :W


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik vind met plectrum vaak fijner. Ik speel nu een half jaar (elektrisch), en ik vind het fijner om tabs te leren dan akkoorden. En je hebt genoeg filmpjes op youtube, gewoon intypen welke je wil ^^

    Ik ben ook echt net begonnen, zonder plectrum beginnen is makkelijker. De rest van de vragen kan ik ook nog niet beantwoorden haha.


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    - Wat speelt makkelijker voor iemand die nog nooit gitaar heeft gespeeld, met of zonder plectrum?
    Persoonlijk vind ik met plectrum makkelijker, zeker toen ik net begon, omdat je sowieso eerst je slag moet oefenen, tenzij je een rustiger nummer wilt leren spelen. Ik heb het allebei geleerd, dus het is zeker aan te raden om ook beide te doen, al blijf ik met plectrum wel fijner spelen.

    - Weet iemand sites waar je het kunt leren stap voor stap een liedje zonder noten te kunnen lezen?
    Gewoon op youtube heb je gitaartutorials, maar die vind ik soms ook wat lastig. Zelf zit ik wel eens op deze site: http://www.gitaartabs.nl/
    Als je wat verder bent met leren, kun je hier eens op kijken om een nummer uit te kiezen!

    - Op Youtube heb je vaak van die accounts voor piano te spelen, zijn die ook voor gitaar beschikbaar en zo ja weet iemand dan iemand die liedjes heeft?
    Die zijn ook zeker beschikbaar op youtube voor gitaar, kijk ik zelf ook regelmatig in. Gewoon het liedje intikken dat je wilt, en dan gitaar tutorial, dan kom je al een heel eind.

    - Tot slot weet iemand waar je de dingen voor One Direction nummers hebt want die wil ik mezelf dus gaan aanleren.
    Geen ervaring mee, geen Direction fan. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik vind met plectrum altijd fijner, misschien is 'One Thing' een makkelijk nummer om aan te leren? Je kan naar e-chords.com om daar alle akkoorden en zo te leren.


    I don't want you to die, I want you to suffer.