Ik verf al enkele jaren m'n haar zelf, en ik heb nooit echt problemen met overgeslagen plekken. Dat heb ik nu juist altijd als ik het een ander laat doen :'D
Ik ben dan wel lang bezig met m'n haar verven, toch ruim een half uur tot drie kwartier voor het helemaal gedaan is, maar ik ben altijd meer tevreden als wanneer ik het een ander laat doen. Ik heb dan half-lang haar.
Eerst doe ik altijd zorgvuldig de haaraanzet, beginnende bij m'n scheidingslijn. Zo verder werken naar beneden toe, door telkens een stukje omhoog te kammen om zo op een stukje haaraanzet verf te kwakken waar niks zit. Dan als ik m'n volledige hoofd gedaan heb, haal ik een kam door m'n haren om de klitten eruit te halen.
Daarna werk ik zorgvuldig pluk voor pluk af tot het allemaal gedaan is. Hierbij kan je niks overslaan als je het een beetje systematisch aanpakt en de gedane plukjes naar de andere kant veeg (ik werk altijd van m'n scheidingslijn af die ik dagelijks heb) Over het algemeen werk ik van voren bovenaf, naar onderen achteren en doe bij elke pluk ook nog eens extra bij de haaraanzet inwrijven.
Ik gebruik twee potjes haarverf, heb altijd ruim een half potje over na eerst de haaraanzet te doen en alle plukjes apart - als het niet meer is - en kwak dit zorgvuldig in m'n haar verder en masseer het in als een shampoo. De punt van het flacon zet ik vaak nog goed overal tegen de haaraanzet voor de zekerheid en zo krijg ik altijd alles netjes gedaan.
Normaal gezien zou je van middenblond gewoon naar donker kunnen gaan, althans, bij mij is het nooit verkeerd gegaan. Jah, toen ik platinablond had en zwart wilde, toen werd het kotskleur - was wel erg grappig :'D Maar verder heb ik nooit problemen gehad van licht naar donker
Suc7 er in ieder geval mee (;
[ bericht aangepast op 6 mei 2013 - 14:15 ]
If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.