In dit topic zal ik jullie op de hoogte houden van de vorderingen van de nieuwe server en sms functie. Het lijkt nu idd alsof er achter de schermen niets gebeurd terwijl de host en ik juist erg druk bezig zijn om de problemen op te lossen.
Nieuwe server
De overgang naar de nieuwe server verloopt zoals jullie gemerkt hebben niet vlekkeloos. Achter de schermen zijn we echter druk bezig om de nieuwe server zo snel mogelijk maken. Het probleem is dat we hierbij ook afhankelijk zijn van andere partijen (die wat minder snel handelen). Ook denken we soms de oplossing te hebben gevonden, waarna we er pas na een paar dagen achter komen (zondag) dat het toch nog niet helemaal vlekkeloos werkt.
Afgelopen weken zijn er tal van oplossingen geprobeerd. Komende week gaan we extra geheugen in de server zetten. Mocht dit niet lukken dan zullen we een database expert inhuren zodat hij een blik erop kan werpen. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat
SMS functie
Hierbij ben ik volledig afhankelijk van andere partijen. Grote payment providers die erg traag zijn. Door de nieuwe telecom wet moeten alle nieuwe betaal toepassingen eerst door alle (!) Nederlandse operators goed gekeurd worden. Dit heeft ook erg veel tijd gekost. Inmiddels heb ik groen licht gekregen en kan ik vandaag beginnen met het implementeren van de SMS optie. Wanneer dat gelukt is moet het ook weer getest en goed gekeurd worden. Ik hoop dat dit snel kan gebeuren.
Update 24-04
De handleiding die ik van de payment provider heb ontvangen is ongeveer 50 pagina's vol met oninteressante codes. Ik heb ze dus gevraagd om gewoon een PHP voorbeeld te sturen. Hoop dat ik die snel krijg.
[ bericht aangepast op 24 april 2013 - 13:45 ]
Dit is mijn signature...