• Hello everybody,

    Ik wil dus samen met een vriendin aan Zumba gaan doen. Daarom wou ik even een aantal vraagjes stellen. Ik ga zoiezo natuurlijk een proefles doen om te kijken of ik het wat vind.

    - Hoe ben jij erop gekomen?
    - Hoe vind je het?
    - Wordt je er leniger van?
    - Wordt je conditie beter, en ben je echt moe na een les.?
    - Hoeveel uur per week doe je het?
    - Kun je bij jullie halverwege inspringen

    Hopelijk zijn er mensen die de vragen willen beantwoorden. Ik zelf wou naast dansen toch een betere conditie en spieren krijgen maar ik ben verzot op muziek. Mijn vriendin wilt ook wel proberen dus gaan we binnenkort naar een proefles Natuurlijk verschillen de antwoorden maar ik ben nieuwsgeirig


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik doe het niet meer, maar heb het wel een tijd gedaan.
    - Ik zat op streetdance bij een sportschool en kreeg er een gratis zumba les per week bij.
    - Ik vond het erg belonend, leuk en het geeft echt voldoening.
    - Je word er niet leniger van, wel soepeler in je bewegingen.
    - Je conditie wordt er beter van. Je bent moe na de les, maar een voldoening gevende manier. Het is niet dat je dood neervalt, behalve de eerste paar keer misschien. Maar je merkt wel dat je het met elke les een beetje beter volhoudt.
    - Ik deed het één uur in de week, omdat ik die gratis kreeg. Maar wil je echt verbetering zien in je lichaam en conditie, moet je minimaal twee keer per week gaan.
    - Je kan altijd halverwege inspringen. Het is niet dat het hele ingewikkelde dansen zijn waar je goed op moet oefenen. Het zijn gewoon effectieve bewegingen die je vaker achter elkaar doet. En sommige zijn iets moeilijker dan andere, maar niemand bij ons kon alles perfect bijhouden. Er zijn altijd dingen die je beter kan dan anderen, maar naarmate je meer lessen neemt, hoe makkelijker het is om bij te houden en hoe makkelijker de passen voor je worden.

    Ik denk wel dat je om bent na die proefles. Het is gewoon een hele leuke manier om intensief te sporten en conditie te kweken.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    Ik doe het niet meer, maar heb het wel een tijd gedaan.
    - Ik zat op streetdance bij een sportschool en kreeg er een gratis zumba les per week bij.
    - Ik vond het erg belonend, leuk en het geeft echt voldoening.
    - Je word er niet leniger van, wel soepeler in je bewegingen.
    - Je conditie wordt er beter van. Je bent moe na de les, maar een voldoening gevende manier. Het is niet dat je dood neervalt, behalve de eerste paar keer misschien. Maar je merkt wel dat je het met elke les een beetje beter volhoudt.
    - Ik deed het één uur in de week, omdat ik die gratis kreeg. Maar wil je echt verbetering zien in je lichaam en conditie, moet je minimaal twee keer per week gaan.
    - Je kan altijd halverwege inspringen. Het is niet dat het hele ingewikkelde dansen zijn waar je goed op moet oefenen. Het zijn gewoon effectieve bewegingen die je vaker achter elkaar doet. En sommige zijn iets moeilijker dan andere, maar niemand bij ons kon alles perfect bijhouden. Er zijn altijd dingen die je beter kan dan anderen, maar naarmate je meer lessen neemt, hoe makkelijker het is om bij te houden en hoe makkelijker de passen voor je worden.

    Ik denk wel dat je om bent na die proefles. Het is gewoon een hele leuke manier om intensief te sporten en conditie te kweken.
    Thanks voor de info, ik zou eigenlijk gaan fitnissen maar dat gaat niet meer door ivm mijn moeder en als ik dat zelf moet gaan doen lukt me dat niet. Daarbij ben ik echt van de muziek, het lijkt me echt leuk maar ik wou eerst even weten hoe jullie het zien. Bij ons is het in de sportschool dat je dan ook gratis kunt fitnissen een uurtje ofzoXD dus dat is 2 in 1..


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Zumba is leuker dan fitnessen, dat kan ik je wel vertellen. Maar dat is dan ook weer mijn mening. Het is net wat je zelf leuk vindt. Maar ik denk dat Zumba wel wat voor je is.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    Zumba is leuker dan fitnessen, dat kan ik je wel vertellen. Maar dat is dan ook weer mijn mening. Het is net wat je zelf leuk vindt. Maar ik denk dat Zumba wel wat voor je is.
    het lijkt me ook leuker, met een groep en op vrolijke muziek, wat voor muziek werd er bij jou gebruikt??/ Top 40 ofzo? lol ik heb er nu al zin in.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    MissStoran schreef:
    (...) het lijkt me ook leuker, met een groep en op vrolijke muziek, wat voor muziek werd er bij jou gebruikt??/ Top 40 ofzo? lol ik heb er nu al zin in.


    Ja, meestal met een duidelijk/snel ritme. Pittbull is is een groot favoriet.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    Ja, meestal met een duidelijk/snel ritme. Pittbull is is een groot favoriet.
    oeh leuk. ahhan ik hou van snel muziek en snelle passenXD ik laat het nog wel weten of ik het ga doen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik doe aan Zumba. :Y)

    - Hoe ben jij erop gekomen? Een vriendin van mij deed het al eerder en ik ging mee doen.
    - Hoe vind je het? Heel leuk.
    - Wordt je er leniger van? Nee.
    - Wordt je conditie beter, en ben je echt moe na een les.? Conditie weet ik niet zo, maar je bent wel moe na een les. Ligt er wel aan hoe intensief de nummers waren die les.
    - Hoeveel uur per week doe je het? 45 min, maar dat is meer dan genoeg.
    - Kun je bij jullie halverwege inspringen? Ja, je betaalt voor een half jaar.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."