Ik twijfelde of dit bij school of liefde, vriendschap & familie moest. Ach, het wordt vanzelf wel verplaatst als dat nodig is.
Op dit moment zit ik in het vijfde jaar van het vwo, maar het gaat niet zo lekker. Wegens mijn insomnia + cvs (vastgesteld, geen zelfdiagnose) is het echt onmogelijk me op school te controleren. Na school ben ik dan ook heel erg moe, maar alsnog kan ik 's nachts niet slapen. Ik baal hier van, omdat mijn ouders me hebben aangeraden een stapje terug te doen en naar de havo te gaan, of om te blijven zitten. Natuurlijk heb ik niets tegen de havo, maar ik vind het zonde omdat ik vwo dus qua intelligentie wel aan kan, mijn gezondheid werkt alleen niet mee.
Nu word ik in december achttien en ik wil echt heel graag naar de vavo (voortgezet algemeen volwassene onderwijs), maar mijn ouders zijn het hier dus niet mee eens. Allereerst dacht mijn moeder dat ik dan 's avonds naar school zou moeten, maar ik kan het ook in deeltijd doen. Ik krijg, als ik het goed doe, nog steeds een gewoon vwo diploma, ik zit alleen minder op school, volg waarschijnlijk iets minder vakken en kan het dus rustiger aandoen. Dat is alsnog niet goed genoeg, volgens mijn ouders. Volgens hen zit ik dus alleen maar meer doelloos thuis, terwijl ik daar natuurlijk ook gewoon aan school moet werken.
Ik wil dit echt heel graag omdat ik het niet zie zitten een stap terug te doen, of te blijven zitten. Ik wil gewoon graag weg van de school waar ik nu op zit. Natuurlijk zitten daar mijn vriendinnen en zo, maar ik ben er gewoon een beetje vanaf gegroeid. Het idee dat ik daar nog een jaar langer moet zitten.. bah. Het is echt enorm vervelend dat mijn ouders hier niet achter staan, ondanks mijn insomnia en cvs schuiven ze alles af op het feit dat ik lui ben. Ja, pardon, natuurlijk ben ik ook lui, maar op dit moment kan ik het niveau wat ik doe gewoon niet aan omdat het te veel van me eist.
Weet iemand hoe ik mijn ouders kan overtuigen dat vavo écht gewoon goed is en niet zomaar een 'ik kan dit niet, dus dan maar dit want dan maak ik het me er makkelijk vanaf'-school?
everything, in time