• Ik zoek een goede moord, met motief, voor mijn nieuwe verhaal (gebaseerd op de tv serie Castle). Hoeveel hoofdstukken moet het verhaal hebben? Hopelijk kunnen jullie me helpen


    You know my name, not my story. You know what I like, not what I feel.

    Jaloezie, passion crimes, geld, erkenning, dat zijn wel redelijk goeie motieven. Eigenlijk kun je van alles een motief maken, als je 't maar goed doet en overtuigend brengt. Ofwel: supahdupah awesome maakt om te lezen! Persoonlijk vind ik het prachtig (klinkt vreselijk verwoord in deze context, but lemme finish my sentence) wanneer er een moord gepleegd wordt met een zodanige redenering dat je bijna sympathie krijgt voor de moordenaar, ook al ben je heel gauw geneigd moord af te keuren vanwege morele oordelen and shizzle fadizzle. Ik vind 't echt cool als mensen proberen om de lezer na te laten denken over 'goed' en 'kwaad' en niet gauw de moordenaar af te schilderen als animal.

    Ik heb zoiets geschreven niet in de zin van moord, maar verkrachting. Iemand zou in dat verhaal uitgehuwelijkt worden aan iemand die bekend staat als monster en wou dat niet. Nu is het zo in dat verhaal dat de neef of broer of whatever (ben het al vergeten, lolz) diegene verkrachtte en zo het huwelijk dwarsboomde omdat er sprake was van voortijdige ontmaagding. Nagut, wat mijn doel was om iets dat mensen in eerste instantie afkeuren zodanig om te buigen naar een situatie waarin de lijn tussen 'goed' en 'kwaad' vervaagt. In hoeverre heiligt het doel de middelen? Ik probeerde dus de verkrachter niet als monster af te schilderen maar als mens in bepaalde zin. En in hoeverre hij dan mens of monster is mag de lezer bepalen.
    Lolz, now I feel like rereading that shit XD.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2013 - 9:50 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Hmm...thanks! Maar ja, moet vooralsnog iets hebben om een moord mee te plegen haha. Het moet kunnen worden opgelost (of juist niet) in het verhaal. Geef me iets om omheen te schrijven. Een gevoel, een daad. Zo'n verkrachting is een daad en gevoel, waar je een moord van zou kunnen maken. En dan niet uit wraak van het slachtoffer maar misschien jaloezie van een ander.

    Maar goed, ik heb wel wat aan je reactie gehad. Dus, thanks a lot baby! haha :P


    You know my name, not my story. You know what I like, not what I feel.

    Omg, Sam. Ik haat je. Nu heb ik zin om zo'n verhaal te schrijven. Het lijkt me zo geweldig :9~

    OT: Je zou zoveeel gevoelens kunnen gebruiken bij een moord. Liefde, haat, wraak, jaloezie. Alles wat je extreem kunt voelen kan uitlopen op een moord.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2013 - 10:04 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Topper schreef:
    Hmm...thanks! Maar ja, moet vooralsnog iets hebben om een moord mee te plegen haha. Het moet kunnen worden opgelost (of juist niet) in het verhaal. Geef me iets om omheen te schrijven. Een gevoel, een daad. Zo'n verkrachting is een daad en gevoel, waar je een moord van zou kunnen maken. En dan niet uit wraak van het slachtoffer maar misschien jaloezie van een ander.

    Maar goed, ik heb wel wat aan je reactie gehad. Dus, thanks a lot baby! haha :P

    Yess that's right, een situatieschets. Dat kan basically van alles zijn. Wat spreekt je aan en wat voor soort moord wil je hebben?
    Ik zal wel even een heel random idee noemen: kindermoorden. Nu zijn mensen gauw geneigd te denken aan een ouder die een kind ombrengt, maar waarom niet andersom? Laat een twaalfjarig jochie zijn vader of moeder ombrengen en laat via deze weg zien wat voor dingen zich allemaal afspelen wat tot een moord leidde. Dat zou kunnen zijn: mishandeling, misbruik of iets totaal anders. Stel dat ons twaalfjarige jochie in een erg patriottisch gezin leeft en een oudere broer of zus had die zodanig onder druk gezet werd door de ouders om dienst te nemen in het leger, vervolgens uitgezonden wordt en omkomt. Vervolgens wordt het in het gezin afgedaan als 'sterven voor het land', waarmee de jongen het mag doen. Onze jongen wordt hierdoor zo verteerd door haat en machteloosheid dat hij grijpt naar het laatste redmiddel: moord.
    Zoiets kan iemand op verschillende manieren laten nadenken over de rechtvaardiging van moord. Afhankelijk van de boodschap die je wil overbrengen kun je op deze bittere manier laten zien dat iemand die het land dient en in oorlog de vijand ombrengt als held onthaald wordt en een ander die naar zijn eigen rechtvaardiging handelt en een ander vermoordt als slechterik wordt afgeschilderd. Of je kan de focus leggen op het feit dat juist een kind de moord pleegt, wat het hele verhaal een extra zwart randje geeft.
    Als je hier iets mee kan, voel je vrij om dit idee te gebruiken XD.

    @ Hierboven: hahaha go ahead. Ik vond mijn versie een beetje crap nu ik het overlees en vind dat ik het beter had kunnen omschrijven. Misschien dat jij er wat zinnigers van maakt :'D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Als ik er inspiratie voor krijg zal ik het zeker weten schrijven :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Zombies, Aliens. Oh, door een zwaard van een ridder. ^^
    En er worden ook sporen gevonden dat het een ridder is. O.o
    Dát is meer Castle-esk. Anyway, ik zou het graag lezen als je hem online zet.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    @Hashirama Hmm..daar kan ik inderdaad wat mee ja..ik ga t verwerken. Dank je hartelijk!!

    @DarkSavior Het klopt. Elke gevoel kan tot uiting lijden voor moord. Maar dan is me vraag, waarom? Uit wraak iemand vermoorden, is zo typisch, vaak gebeurt dat als...iemand je net een promotie door je neus heen boort. Bij wijze van spreken. Maar des ondanks kan ik denk ik er wel wat mee. Ik ga t verwerken!

    @Patholoog Tja, heb hier alle seizoenen van Castle, dus dat soort dingen zijn inderdaad typerende dingen voor onze grote, schrijvende genie. Een ridder he? Haha, best komisch XD However, er is al een stukje online (hoofdstuk 0). Maar zo te horen weet je onderhand wel wie er in Castle spelen en wat hun kenmerken zijn. Ik hoop voor het weekend hoofdstuk 1 online te hebben!

    Alvast bedankt allemaal. Ik ga er mee aan de slag ;) Hou me profiel maar in de gaten ;)


    You know my name, not my story. You know what I like, not what I feel.

    Topper schreef:
    @DarkSavior Het klopt. Elke gevoel kan tot uiting lijden voor moord. Maar dan is me vraag, waarom? Uit wraak iemand vermoorden, is zo typisch, vaak gebeurt dat als...iemand je net een promotie door je neus heen boort. Bij wijze van spreken. Maar des ondanks kan ik denk ik er wel wat mee. Ik ga t verwerken!


    Ik kan zo snel niks origineels bedenken... De meeste dingen zijn cliche en al zovaak gedaan. Als ik iets weet zeg ik het je wel.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.