• Soms ben je te zwak,
    Te zwak om nog voor je te kijken,
    Je kan nergens naartoe,
    Zonder bepaalde mensen om je heen.
    Die mensen,
    Die hele bijzondere mensen slepen je mee.
    Mee naar de toekomst,
    Die toekomst voor jou alleen,
    En dan ben je niet meer zwak,
    Niet meer omdat je ziet wat je hebt fout gedaan.
    By me


    heeeey

    _O_ deze is ook heel erg mooi !!!!


    Liever jou hebben en alles verliezen. Dan alles hebben en jou verliezen !!!

    Dit zijn meer opgebroken zinnen dan dat je het een gedicht kunt noemen.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    Dit zijn meer opgebroken zinnen dan dat je het een gedicht kunt noemen.

    Daar ben ik het mee eens. De betekenis erachter is dan wel mooi, maar door de opbouw verpest je het.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    ff als je mijn gedicht niet mooi vind hoef je ook niet te reageren. En dit is een andere manier van dichten ! het hoeft niet per se te rijmen...


    heeeey

    ninahoran schreef:
    ff als je mijn gedicht niet mooi vind hoef je ook niet te reageren. En dit is een andere manier van dichten ! het hoeft niet per se te rijmen...

    Je zet het op Quizlet, dus kun je reacties verwachten. Daar kom je niet omheen. En verder, ik dicht zelf ook en ik schrijf 99% niet-rijm gedichten. We zeggen alleen dat we de opbouw storend vinden. niet dat dat niet mag of verkeerd is. Dat heet constructief commentaar.
    Daarbij zei ik nog dat de achterliggende gedachte mooi is en dat is toch echt een compliment.

    [ bericht aangepast op 5 feb 2013 - 0:21 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    ninahoran schreef:
    ff als je mijn gedicht niet mooi vind hoef je ook niet te reageren. En dit is een andere manier van dichten ! het hoeft niet per se te rijmen...


    Als je iets online zet, dan kun je ook andere reacties dan 'omfg wat is het prachtig!' verwachten.
    Daarnaast heb ik niks gezegd over rijmen. Ik weet dat een gedicht niet hoeft te rijmen. Het hoort echter wel een gedicht te zijn en niet een verhaaltje met opgebroken zinnen dat niet meer op een gedicht lijkt. Het is nu geen gedicht, niet eens als je het onder free verse zou zetten. Het zijn gewoon wat opgebroken zinnen.

    Een gedicht is meer dan gewoon zinnen neerzetten en ze dan wat opbreken. Het heeft een prachtige boodschap, daar niet van. Alleen het is niet echt een gedicht. Als je richt op free verse, dan zul je er toch wat dingen aan moeten veranderen en als je je richt op andere vormen van dichten, dan ook. Een gedicht hoeft niet te rijmen, bij lange na niet. Maar het kost wel oefening om te dichten en gewoon zeggen 'dit is een andere manier van dichten het hoeft niet te rijmen' is dan ook niet wat hier mis bij is.

    Ik neem aan dat je ook wilt verbeteren. Een deel daarvan is de beeldvorming, hoe je zinnen opbreekt, de interpunctie en de woordkeuze in een gedicht. Drie van die dingen ontbreken hier al. Werk er aan en herschrijf dit later misschien een keer. De boodschap is sterk, maar het 'gedicht' zelf en hoe het opgebouwd is, zorgt er gewoon voor dat die teniet wordt gedaan. Oefening baart kunst.

    Als je niet tegen kritiek kunt, zet het dan ook niet online. Ik had je graag wat meer uitleg willen geven, maar zeg me niet dat ik niet 'hoef te reageren' als ik het niet mooi vind. Als je alleen lovende woorden wilt, plaats het dan niet op quizlet.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.