• Hai.
    Ik vind het echt moeilijk om te schrijven als mijn hoofdpersonage een jongen is. Als er bv. bij een RPG geen meisje meer vrij is, ga ik niet meedoen. Wanneer ik gewoon vlug iets schrijf, een SA of zo, schrijf ik automatisch als meisje.
    De reactie: 'Neen, maar je zult je der toch ooit moeten overzetten.' is voorspelbaar. Is dit dus erg?
    Heeft er iemand tips?
    Xxx, Fren.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Oefenen, dan lukt het uiteindelijk wel. Jongens zijn eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, je moet je alleen een beetje proberen in te leven. Ook als je bij voorbaat al denkt dat je het niet kan, zul je het ook nooit kunnen.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Oefenen, dan lukt het uiteindelijk wel. Jongens zijn eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, je moet je alleen een beetje proberen in te leven. Ook als je bij voorbaat al denkt dat je het niet kan, zul je het ook nooit kunnen.


    Oké, daar heb je wel een punt.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Natuurlijk is het niet erg. Als je niet vanuit jongens wilt schrijven, moet je dat gewoon niet doen. Dat is juist het mooie, je kunt helemaal zelf kiezen hoe of wat je wilt schrijven en niemand kan of mag je verbieden om alleen maar meisjes als hoofdpersonen te nemen als jij dat graag wilt.
    Als je het eigenlijk wel wilt, maar denkt dat je het niet kunt en je daardoor tegen laat houden, wordt het weer een heel ander verhaal. In dat geval moet je inderdaad gewoon doen wat Assassin zegt; oefenen. Boeken lezen met jongens als hoofdpersoon kan ook helpen. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan