• Goed, ik zit nu een halfjaar op mijn nieuwe school, volg een mbo opleiding Juridisch Medewerker, maar heb wel echt gemerkt dat dit mij absoluut niet ligt. Nu ben ik een beetje rond gaan kijken en heb ik eigenlijk besloten dat ik door wil gaan leren en havo wil doen. Nu is dus het probleem, dit jaar word ik achttien en aangezien de meeste in de vierde klas net vijftien of zestien zijn geworden, weet ik nou niet of ik dat wel wil.
    Nu is mijn vraag dus, iemand die ervaring heeft met VAVO? Wat voor voor- en nadelen brengt het met zich mee, want hier kwam mijn moeder dus via, via aan. Hihi, thankssss.

Her heart was a secret garden and the walls were very high.

Nee, ik heb geen ervaring met Vavo, maar ik heb er genoeg van gehoord. Als je het echt wilt doen, moet je het gewoon doen. Maar ik kan wel snappen dat je niet bij jongeren mensen in de klas wilt...c:

“You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

Ik hoor er wel over van mensen uit mijn omgeving die hun HAVO examen niet hebben gehaald en alleen nog voor drie vakken examen gaan doen via de VAVO. Omdat het volwassenonderwijs is, wordt je veel serieuzer behandeld, veel meer naar je leeftijd met meer zelfstandigheid. De meeste mensen vinden dat juist een groot voordeel. Ook schijnen de klassen niet al te groot te zijn en heb je niet zo last van alle puberkwaaltjes om je heen.

"The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

Een oudklasgenoot heeft dat gedaan, en heeft er goede ervaringen mee gehad. Het is inderdaad niks om straks weer tussen die puberende kinderen te zitten terwijl je daar zelf net uit bent. Gewoon doen, Amygirl!

ars moriendi

Apocalyptic schreef:
    Een oudklasgenoot heeft dat gedaan, en heeft er goede ervaringen mee gehad. Het is inderdaad niks om straks weer tussen die puberende kinderen te zitten terwijl je daar zelf net uit bent. Gewoon doen, Amygirl!

Hahaha I think will. (:

Her heart was a secret garden and the walls were very high.

Ik heb twee jaar aan de unief gestudeerd en nu studeer ik aan de Hogeschool en zit dus ook terug tussen de 'jongere' mensen. Nu komen de meeste leerlingen uit mijn klas uit Technologische Wetenschappen waardoor het net kindjes van 16 jaar zijn in plaats van 18, dus ik begrijp dat je geen zin hebt om tussen de pubers terug te zitten. Ik zou me er echt niet druk om maken, je merkt het verschil in leeftijd wel, maar je kan er mee leren leven en uiteindelijk wil je een diploma behalen naar jouw wensen.

Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

Horizons schreef:
    Ik heb twee jaar aan de unief gestudeerd en nu studeer ik aan de Hogeschool en zit dus ook terug tussen de 'jongere' mensen. Nu komen de meeste leerlingen uit mijn klas uit Technologische Wetenschappen waardoor het net kindjes van 16 jaar zijn in plaats van 18, dus ik begrijp dat je geen zin hebt om tussen de pubers terug te zitten. Ik zou me er echt niet druk om maken, je merkt het verschil in leeftijd wel, maar je kan er mee leren leven en uiteindelijk wil je een diploma behalen naar jouw wensen.

Ligt denk ik vooral aan jezelf. Ik heb een jaar mbo gedaan terwijl ik van de havo af kom en ik ben een oudere leerling, dus ik zat tussen de 15-jarigen op mijn 18e. Ik lag totaal niet met die mensen op een lijn. Zo kinderlijk nog. Nu zit ik gelukkig op het HBO en heb ik daar geen last meer van.

ars moriendi

Apocalyptic schreef:
    (...)
    Ligt denk ik vooral aan jezelf. Ik heb een jaar mbo gedaan terwijl ik van de havo af kom en ik ben een oudere leerling, dus ik zat tussen de 15-jarigen op mijn 18e. Ik lag totaal niet met die mensen op een lijn. Zo kinderlijk nog. Nu zit ik gelukkig op het HBO en heb ik daar geen last meer van.
    Ik lig ook niet met die mensen op één lijn. Ik heb wel vrienden, daar niet van, maar ik stoor me ook aan hen met momenten. Uiteindelijk streef ik naar een diploma en negeer ik ze ook als ik wel wil opletten. Ik erger me echt serieus aan mijn klas omdat hun mentaliteit iets is wat ik gewoon niet gewend ben omdat ik uit een ASO richting kom en als unief heb gedaan waar iedereen respect voor zijn proffen heeft tijdens de les.

Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

Over leeftijd, mijn nicht is 20 en die is ook 'opnieuw' begonnen omdat haar vorige studie niet lukte, die zit nu ook in de klas bij 15-16-17jarigen, en volgens haar valt het wel mee, al merk je het verschil wel.

Ik ken wel een aantal mensen die via de Volwassene VWO naar de uni zijn gegaan, niks dan goeds. Veel serieuzer en alleen de vakken waar je eindexamen in doet.

'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

Ik heb op het VAVO gezeten, anderhalf jaar lang. Het was de beste stap die ik in mijn leven heb gemaakt, ik zal er geen dag spijt van hebben.
    Als je wat wilt weten mag je me PB'en. :)

[ bericht aangepast op 10 dec 2012 - 23:24 ]

Bad decisions make good stories.

Ik begrijp het probleem niet zo, dan hebben we het over een leeftijdsverschil van twee jaar. Beetje mierenneuken om niks vind ik 't persoonlijk, vooral bij een redelijk belangrijke stap.
    Heb er zelf geen ervaring mee, maar de mensen die het gedaan hebben, hebben er niet over te klagen. I know, beetje nutteloos advies maar als een systeem of school beroerd is krijg je 't echt wel te horen :'D.
    Okay en nu slapen Sam.

No growth of the heart is ever a waste

Ik zit ook op de VAVO en ik ben negentien. Al doe ik wel VWO. :'D
    Mja. Ik vind het een chille opleiding, want als ik 6vwo over had moeten doen op mijn oude school... I would have killed myself. (;

"Well, well. Look who we've got here!"

Ik zit nu in HAVO4 en de meesten in mijn klas zijn 16 of ouder. Een paar zijn zelfs al 18, ik zie dus geen problemen.

Shit happens but pee happens a lot more.

Vorig jaar (HAVO4) zaten er ook wel 18-jarigen in mijn klas :W

"Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

Je zou ook HAVO-sprint kunnen doen, H4 en H5 in één jaar, dat mag volgens mij pas vanaf je zeventiende dus dan kan je ook niet bij hele jonge mensen in de klas komen.

To the stars who listen — and the dreams that are answered