• Goed, ik zit nu een halfjaar op mijn nieuwe school, volg een mbo opleiding Juridisch Medewerker, maar heb wel echt gemerkt dat dit mij absoluut niet ligt. Nu ben ik een beetje rond gaan kijken en heb ik eigenlijk besloten dat ik door wil gaan leren en havo wil doen. Nu is dus het probleem, dit jaar word ik achttien en aangezien de meeste in de vierde klas net vijftien of zestien zijn geworden, weet ik nou niet of ik dat wel wil.
    Nu is mijn vraag dus, iemand die ervaring heeft met VAVO? Wat voor voor- en nadelen brengt het met zich mee, want hier kwam mijn moeder dus via, via aan. Hihi, thankssss.

Her heart was a secret garden and the walls were very high.

Nee, ik heb geen ervaring met Vavo, maar ik heb er genoeg van gehoord. Als je het echt wilt doen, moet je het gewoon doen. Maar ik kan wel snappen dat je niet bij jongeren mensen in de klas wilt...c:

“You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

Ik hoor er wel over van mensen uit mijn omgeving die hun HAVO examen niet hebben gehaald en alleen nog voor drie vakken examen gaan doen via de VAVO. Omdat het volwassenonderwijs is, wordt je veel serieuzer behandeld, veel meer naar je leeftijd met meer zelfstandigheid. De meeste mensen vinden dat juist een groot voordeel. Ook schijnen de klassen niet al te groot te zijn en heb je niet zo last van alle puberkwaaltjes om je heen.

"The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

Een oudklasgenoot heeft dat gedaan, en heeft er goede ervaringen mee gehad. Het is inderdaad niks om straks weer tussen die puberende kinderen te zitten terwijl je daar zelf net uit bent. Gewoon doen, Amygirl!

ars moriendi

Apocalyptic schreef:
    Een oudklasgenoot heeft dat gedaan, en heeft er goede ervaringen mee gehad. Het is inderdaad niks om straks weer tussen die puberende kinderen te zitten terwijl je daar zelf net uit bent. Gewoon doen, Amygirl!

Hahaha I think will. (: