"Chaos overheerst in Duitsland na de aanslag van deze avond. De Bundeswehr heeft München omsingeld met grote aantallen manschappen en zwaar materieel. Volgens onze bronnen houden ze echter nog hun positie. Het is onbekend waarom ze niet de stad in trekken om de veiligheid van de Duitse burgers te waarborgen. München heeft meer dan 1.3 milioen inwoners en het is nog onbekend hoeveel van hen gestorven zijn. Ondertussen is een persconferentie gegeven door de Duitse regering van start gegaan. We gaan nu over naar Marek, die verslag zal doen..."
Ik kijk van de tv naar de vier mannen voor me. Een Amerikaan, een Chinees, een Brit en een Rus. Vertegenwoordigers van de vier machtigste landen ter wereld. En zij zijn naar mij toegekomen. Waar heb ik dit aan verdiend?
"Waarom ik?" vraag ik aarzelend, ieder van hen aankijkend. De vier kijken even naar elkaar en ten slotte spreekt de Rus.
"Jij hebt wat we zoeken." Een kort maar duidelijk antwoord.
Vigilo Confido. Ik ben alert. Ik vertrouw. Het motto van het XCOM project, waarvan ik zojuist de commandant ben geworden. Ik ben alert, ik bewaak de wereld. Ik vertrouw, ik vertrouw mijn medestrijders volledig. Wij zullen de wereld veilig houden van de abominaties die op ons neerdalen uit de hemelen. Wij zijn de eerste verdedigingslinie en wij zijn de laatste verdedigingslinie van de aarde. Wij zijn XCOM.
Over ongeveer een weekje ben ik van plan een nieuwe story te starten. Het zal een vrij unieke story zijn (voor quizlet) Ik ga namelijk een lets-play verhaal schrijven door het perspectief van de commandant van XCOM, een organisatie die is geformeerd om te vechten tegen een zeer recente invasie door aliens. Voor de mensen die de term lets-play niet kennen: Een lets-play is een serie filmpjes/verslag over een spel dat je speelt. Dat zal dus in dit geval de recent uitgekomen XCOM: Enemy Unknown zijn.
Het word een Ironman playthrough (Dus maar 1 save, gestorven soldaten zijn gestorven) op classic difficulty. Dit betekent dat er waarschijnlijk behoorlijk wat soldaten zullen sterven. En dit brengt me op de reden waarom ik dit topic heb aangemaakt bij rollen verdeling: Ik wil de rollen gebruiken die jullie maken. XCOM heeft namelijk een uitgebreide customization: Je kunt naam, uiterlijk, geslacht en nationaliteit kiezen. Jullie bedenken een soldaat en die rekruteer ik in het spel. In het spel kun je vechten met groepjes van 4 soldaten (later 6) uit 4 verschillende klasses. Ik zal de soldaten rouleren, zodat iedereen aan de beurt komt. Let wel: Ik ga gebalanceerde squads maken. Als iedereen dus een personage maakt met dezelfde class, dan zullen al die personages minder vaak meespelen.
Enfin, op naar de rollen template:
Naam:
Leeftijd: minimum leeftijd is 22. geen uitzonderingen: Ik wil geen kindsoldaten.
Nationaliteit:
Oorspronkelijke Eenheid: (Alle XCOM soldaten worden gerekruteerd uit special forces over de hele wereld. Sommige landen hebben verschillende branches. De VS heeft bijvoorbeeld de SEALs, Rangers en Green Berets)
Uiterlijk:
Kleur Pantser:
class: *
Achtergrond:
Persoonlijkheid: Denk eraan dat de soldaten lid zijn van special forces en dat zij de besten zijn in hun eenheid.
*Over de classes: Er zijn 4 classes. Dat zijn: Heavy (Gebruikt raketwerpers en zware machine geweren. Bezit grote vuurkracht maar zijn wapens zijn moeilijk te gebruiken als hij niet stilstaat) Sniper (sluipschutters. Ze houden zich verre van de strijd en maken met hun precisiegeweren stil een einde aan hun vijanden) Assault (Snel en dodelijk, de assault is altijd de eerste die aanvalt, shotgun in de hand) Support (Support heeft geen speciale wapens of coole trucjes maar zorgt ervoor dat zijn teamgenoten in leven blijven)
Ik weet nog niet in hoeverre ik ervoor kan kiezen dat een personage de class krijgt die ik wil, dus misschien dat jullie dat niet kunnen kiezen. Mocht het niet kunnen dan update ik het topic wel even. Ik zit nu even heel erg te kijken naar mods enzo waarmee ik ervoor kan zorgen dat ik een personage een bepaalde klas of nationaliteit kan geven maar tot nu toe zijn de vooruitzichten magertjes. Dus het kan zijn dat de keuze van nationaliteit vervalt[ bericht aangepast op 3 dec 2012 - 21:46 ]
quidquid excusatio prandium pro