Ik heb nu eindelijk 3 weken na mijn psychologische test de uitslag gehad en tjsonge, het duurde allemaal zo lang, maar nu weet ik tenminste wel wat er scheelt en wat ik eindelijk eens kan doen. Nou, de hoofdpunten die mijn psycholoog opnoemde waren de volgende: 'Een zeer ernstige depressie, moedeloosheid en op weg naar zelfmoord'. Nou, erg fijn om te weten natuurlijk. Zelf had ik het er nooit echt achter gezocht, ik was zelfs bang dat er niets uit zou komen en ik alsnog niets kon. Aan de ene kant ben ik wel opgelucht, maar aan de andere kant weet ik nog niet zo goed wat ik er allemaal mee moet. Ze raden me dus groepstherapie aan met leeftijdsgenootjes en misschien zelfs een lichte anti-depressiva om alles af te vlakken, maar ik ben helemaal geen fan van dat soort medicijnen, dus kijk ik dat nog even aan. Op het moment heb ik dan wel een gigantische terugval en gaat alles heel slecht, maar ik wil me er gewoon nog niet meteen aan wagen. Misschien krijg ik ook nog individuele therapie, maar dan moet ik eerst nog een gesprek met mijn psychiater en dat kan wel weer eens 2-3 weken gaan duren, again. Zijn er misschien mensen hier met een beetje ervaring met dit soort dingen, die er wat over kunnen vertellen? Het zou me wel een beetje opluchten voor ik ook daadwerkelijk overal aan begin.
Ik vind het trouwens wel fijn dat ik niet schizofreen ben en geen schizoaffectieve stoornis heb, wat ook nog kon omdat ik vaak stemmen hoor. Ze denken dat dat gewoon komt van de spanning die alles met zich meebrengt, iets wat best vaak voor lijkt te komen. Dat is weer ontzettend opluchtend want daar kom je een stuk gemakkelijker vanaf.
[ bericht aangepast op 25 nov 2012 - 20:02 ]
Your make-up is terrible