• Ik denk niet dat iemand daar ooit van gehoord heeft hier. In Memphis zijn in de jaren negentig drie jongetjes vermoord met een brute kracht. Hierop waren er drie verdachten, drie minderjarige jongens, waarvan er één zwakbegaafd was. De politie heeft de zwakbegaafde jongen zolang verhoord, meer dan twaalf uur, tot hij bekende en zijn twee vrienden aanwees als medeplichtigen. Was er bewijs tegen hen? Nee, alleen de bekentenis van een zwakbegaafde jongen die zolang verhoord was tot hij niet meer kon. Hierna bleven ze alledrie volhouden dat ze onschuldig waren. Een van hen is tot de dood veroordeeld, de anderen tot levenslange gevangenisstraf. Die jongen zag er anders uit, daarom kreeg hij levenslang. Het waren 'satanistische rituele moorden' want hij luisterde naar Metallica. Er werden verschillende beten op de lichamen aangetroffen, satanistisch volgens iedereen, hoewel experts bewijzen dat het beten waren van dieren en dat het pas had plaatsgevonden toen ze al dood waren. Ze hadden niet eens zoveel kracht om die jongetjes zo bruut te vermoorden en ze waren alledrie op een heel andere plek die bevestigd was. Voordat ze dat ook maar konden bewijzen, werden de jongens al voorgeleid en veroordeeld. Uiteindelijk zijn ze na meer dan twintig jaar vrijgelaten, nadat 'Paradise Lost' gefilmd werd en uitgebracht was, met de steun van Metallica, Johnny Depp en Eddie Vedder.
    Ik vind dat zó oneerlijk hé. Zelfs de families van de gedode jongetjes geloofden niet meer dat die drie schuldigen waren. De echte daders zijn gewoon niet opgepakt omdat de politie zich op drie ongeschuldige jongens richten en ze zoiets heeft aangedaan. Zij zijn pas daders, vreselijk dat zulke dingen gebeuren. En het gebeurt echt vaak.
    Black Veil Brides hebben trouwens een stuk uit het proces in hun intro van 'Knives and Pens' gebruikt. -staat hier onder-

    Prosecutor - "In looking at young people involved in the occult, do you see any particular type of dress?"
    Witness - "I have personally observed people wearing black fingernails, having their hair painted black, wearing black t-shirts... Sometimes they will tattoo themselves."


    [ bericht aangepast op 11 nov 2012 - 2:22 ]


    Your make-up is terrible

    *facepalm*
    Wat een stelletje on-ge-loof-lijk-e eikels. Men, wat is dat voor een bullshit.
    Dan ben ik nog blijer met een zorgpremie die op inkomens gebaseerd zijn (ook al is dat ook van de pot gerukt).


    Deep inside, I've never felt alive

    Het is even geleden, maar ik heb er 'n keer een docu over gezien. Vreselijk gewoon ><


    "I shut my eyes in order to see.'

    Nikolajevna schreef:
    *facepalm*
    Wat een stelletje on-ge-loof-lijk-e eikels. Men, wat is dat voor een bullshit.
    Dan ben ik nog blijer met een zorgpremie die op inkomens gebaseerd zijn (ook al is dat ook van de pot gerukt).


    Ja, je word bijna blij dat je hier woont.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)
    Ja, je word bijna blij dat je hier woont.


    In vergelijking met Amerika ben ik daar ook zeer blij mee. Dit is echt heel erg.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Ik heb er over gehoord.
    Is één van de zaken die ik heb moeten onderzoeken toen het ging over tunnelvisie in de opsporing en berechting.
    Helaas gebeurt het nog steeds heel vaak en is het net zo hard in Nederland in het verleden ook gebeurd. En het zal, vooral in Amerika, in de toekomst vast ook wel weer gebeuren. Gewoon omdat sommigen zo graag een zaak willen oplossen, zich zo richten op een bepaalde verdachte en zo vreselijk achterbaks aan bewijzen en verklaringen komen.

    Maar gelukkig wordt er nu onderzoek naar gedaan en komen er langzaamaan regels (zelfs in Amerika! Al zijn ze daar erg terughoudend) om juist dit soort dingen te voorkomen. Nu nog maar zien in hoeverre dat in de toekomst gaat werken.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Een van hen is tot de dood veroordeeld,
    Like, for real?
    Ik vind het erg dat ze zoiets nog maar kunnen overwegen op basis van een bekentenis van een zwakbegaafde minderjarige.
    Gelukkig zijn ze weer vrij, maar dan nog.
    Ze hebben zowat de hele jeugd van die kinderen om zeep geholpen door hen weg te steken voor iets dat ze misschien niet gedaan hadden.
    Wat een idioten (cat)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik haat Amerika voor dit soort dingen. Vre-se-lijk. De mensen die aan dat onderzoek hebben gewerkt zouden zichzelf moeten ontslaan. Zulke mensen mogen niet bij de politie werken, ze mogen zulke macht niet hebben.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    CyberLord schreef:
    Ik haat Amerika voor dit soort dingen. Vre-se-lijk. De mensen die aan dat onderzoek hebben gewerkt zouden zichzelf moeten ontslaan. Zulke mensen mogen niet bij de politie werken, ze mogen zulke macht niet hebben.


    Het gebeurt in Nederland net zo hard. Alleen zijn we hier iets minder koppig in onze fouten toegeven. Bij ons komen ze dus eerder vrij, waardoor het minder erg lijkt. Al is het dat natuurlijk niet (nouja, dat van de doodstraf is wél erger dan de gevangenisstraf, maar dat lijkt me vanzelfsprekend). Niet te vergeten dat in Nederland er een stuk minder publiciteit omheen is. Wat in Nederland groots uitgelicht wordt, wordt in Amerika nog 10x zo erg opgeblazen, waardoor je er een stuk meer van mee krijgt.

    Daarnaast natuurlijk een geluk bij een ongeluk dat we geen doodstraf hebben, anders zouden vele onschuldigen waarschijnlijk al geëxecuteerd zijn.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    (...)

    Het gebeurt in Nederland net zo hard. Alleen zijn we hier iets minder koppig in onze fouten toegeven. Bij ons komen ze dus eerder vrij, waardoor het minder erg lijkt. Al is het dat natuurlijk niet (nouja, dat van de doodstraf is wél erger dan de gevangenisstraf, maar dat lijkt me vanzelfsprekend). Niet te vergeten dat in Nederland er een stuk minder publiciteit omheen is. Wat in Nederland groots uitgelicht wordt, wordt in Amerika nog 10x zo erg opgeblazen, waardoor je er een stuk meer van mee krijgt.

    Daarnaast natuurlijk een geluk bij een ongeluk dat we geen doodstraf hebben, anders zouden vele onschuldigen waarschijnlijk al geëxecuteerd zijn.

    Agreed, agreed. Maar goed, wat doe je eraan?


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    CyberLord schreef:
    (...)
    Agreed, agreed. Maar goed, wat doe je eraan?


    Niks, helaas.
    Of, nouja, technisch gezien doe je mij eraan! :Y) Dit is een deel van mijn studie, betrokken worden bij dit soort onderzoeken om ervoor te zorgen dat er geen tunnelvisie optreedt bij de opsporing en dit soort grove fouten proberen te voorkomen.
    Er word momenteel heel veel onderzoek naar gedaan, waar we blij mee moeten zijn, eigenlijk. Niet dat het makkelijk onderzoek is, niet dat antwoorden makkelijk te vinden zijn en al helemaal niet dat het makkelijk toe te passen is. Maar een extra controlesysteem van mensen die er in getraind zijn is al een begin. Want geef toe, dit soort fouten horen gewoon niet te kunnen en zijn vooral in een moderne maatschappij onacceptabel. Je verpest gewoon iemand zijn leven door zulke fouten en lullige vooroordelen. Niet alleen doordat je ze in de gevangenis plaatst, maar ook omdat je ze meteen hun leven na de gevangenis ook afneemt. Want reken er maar niet op dat je nog een grote sociale basis zal hebben daarna, noch een baan die op je wacht.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    O dat kutgeloof ook. -.-
    Ik begrijp nog steeds niet dat mensen wérkelijk geloven dat iemand op een dag dacht: 'O, laat ik iets anders doen dan mezelf vereren! Laat ik een wereld scheppen waar mensen rondlopen!'
    Dikke facepalm naar de mensen die aan dit onderzoek hebben gewerkt.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Yoda schreef:
    (...)

    Niks, helaas.
    Of, nouja, technisch gezien doe je mij eraan! :Y)


    *hangt je aan de kapstok in een rechtbank*

    Zo! Opgelost :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik vind dit echt heel erg en kan mezelf hier ontzettend boos om maken. Ik heb er gewoonweg geen woorden voor.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Belachelijk. D:


    You are beautiful, you are love.