• Helleuu allemaal

    Ik moet voor mijn studie Engels een presentatie schrijven (en geven natuurlijk) en ik heb zin om mijn klas te vervelen met One Direction. Nu heb ik een stelling nodig die ik kan verdedigen, want ik moet iets beargumenteren. Dat betekent dat ik een stelling moet hebben die niet op wat voor manier dan ook lijkt op "De jongens van One Direction zijn de leukste jongens van heel Groot Brittannië en Ierland" want dat is te subjectief en daar kan ik mijn klas niet van gaan overtuigen. Ik moet dus iets anders hebben en ik hoop dat jullie als diehard directioners mij wel kunnen helpen (a)

    Wat erg belangrijk is:
    - De stelling mag dus niet te subjectief zijn
    - Ik moet het kunnen onderbouwen met 2-4 argumenten
    - Het moet te ontkennen zijn, dus iemand moet met me in discussie kunnen gaan, want een simpel feit hoef ik niet te verdedigen

    Ik hoop echt dat jullie me kunnen en willen helpen :)

    Love, Tanya <3

    One Direction is beroemd om hun zangstem( en dus niet om hun uiterlijk)
    Misschien zoiets? Iets beters weet ik nu ook niet...


    The Dutch don't have religion, they have cheese

    ''One Direction is de meest succesvolle boyband van de wereld'' Sommige mensen zijn voor, sommige mensen zijn hard tegen. Zoiets misschien? En zo kan je ook met cijfers komen, van albumverkoop etc. :')


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Het klinkt rude, maar veel jongeren denken dat One Direction gay is, misschien kun je hier iets mee doen?


    live the life you love

    1DL1D schreef:
    One Direction is beroemd om hun zangstem( en dus niet om hun uiterlijk)
    Misschien zoiets? Iets beters weet ik nu ook niet...


    Don't call me crazy, because I am a little bit different.

    Kaller schreef:
    ''One Direction is de meest succesvolle boyband van de wereld'' Sommige mensen zijn voor, sommige mensen zijn hard tegen. Zoiets misschien? En zo kan je ook met cijfers komen, van albumverkoop etc. :')


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Als ik al niet weet wat subjectief is kan ik hier al niets mee :Y)


    Pretty is just a pretty word.

    CURLYMONSTER schreef:
    Als ik al niet weet wat subjectief is kan ik hier al niets mee :Y)


    Haha daarom staat er ook een voorbeeld bij :p Subjectief is zegmaar heel persoonlijk, bijvoorbeeld als je een discussie hebt wie het leukste lid is van 1D, dan kun je elkaar bijna niet overtuigen omdat het echt een mening is ;) Dat is subjectief. Daartegenover heb je objectief, en dan kijk je ergens naar zonder je mening erbij te tellen :)
    Tsja sorry ik studeer nu dus die woorden zijn zo logisch voor mij dat de uitleg moeilijker is dan het zelf begrijpen (a)

    1DL1D schreef:
    One Direction is beroemd om hun zangstem( en dus niet om hun uiterlijk)
    Misschien zoiets? Iets beters weet ik nu ook niet...


    Wel, dat eerste wil ik toch in twijfel trekken want ze hebben een groot deel van hun roem aan hun koppies en overstylde looks te danken. Hun stemmen zijn goed, maar ik heb bijzonderder gehoord - maar ja, ik ben geen fan van 1D.

    OT: Enfin, wat is je eigen argumentatie? Een mening/stelling moet je met argumenten onderbouwen en tegenargumenten moet je kunnen beargumenteren. Je moet je mening/stelling verdedigen met argumenten en zover mogelijk doorgaan - tot het gaatje! - zodat jouw stelling/mening uitkomt als de beste.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    TanyaLeto schreef:
    (...)

    Haha daarom staat er ook een voorbeeld bij :p Subjectief is zegmaar heel persoonlijk, bijvoorbeeld als je een discussie hebt wie het leukste lid is van 1D, dan kun je elkaar bijna niet overtuigen omdat het echt een mening is ;) Dat is subjectief. Daartegenover heb je objectief, en dan kijk je ergens naar zonder je mening erbij te tellen :)
    Tsja sorry ik studeer nu dus die woorden zijn zo logisch voor mij dat de uitleg moeilijker is dan het zelf begrijpen (a)



    Ik ben hier niet zo volwassen voor ofzo D':


    Pretty is just a pretty word.

    TanyaLeto schreef:
    (...)

    Haha daarom staat er ook een voorbeeld bij :p Subjectief is zegmaar heel persoonlijk, bijvoorbeeld als je een discussie hebt wie het leukste lid is van 1D, dan kun je elkaar bijna niet overtuigen omdat het echt een mening is ;) Dat is subjectief. Daartegenover heb je objectief, en dan kijk je ergens naar zonder je mening erbij te tellen :)
    Tsja sorry ik studeer nu dus die woorden zijn zo logisch voor mij dat de uitleg moeilijker is dan het zelf begrijpen (a)


    Niet voor het één of het ander, je zegt dat je studeert. Á la. Maar waarom doe je dan in Godsnaam je essay over een boyband? -.-


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Valentino schreef:
    (...)

    Niet voor het één of het ander, je zegt dat je studeert. Á la. Maar waarom doe je dan in Godsnaam je essay over een boyband? -.-


    Omdat ik fan ben van One Direction (sorry hoor als dat je stoort) en ik het over een onderwerp moet doen dat gerelateerd is aan GB/Engeland. Ik doe het dan liever over iets dat me interesseert omdat ik totaal geen zin heb in de essays en presentaties. Nadeel is dat ik weinig stellingen kan bedenken over onderwerpen die me wel of niet interesseren, dus ik was benieuwd of mensen met stellingen zouden komen die ik zou kunnen gebruiken. Dit vind ik leuk maar ik weet niet zeker of er een betoog over gemaakt kan worden dus vandaar. Waarom zou ik dat niet kunnen doen als ik studeer? Mijn vorige presentatie ging over Harry Potter, terwijl mijn essay over de Olympische Spelen 2012 in relatie tot de economie gaat. Ik mag gebruiken wat ik zelf wil, het gaat er puur om dat mijn Engels goed is en dat ik kan argumenteren. Is het zo duidelijk?

    Kaller schreef:
    ''One Direction is de meest succesvolle boyband van de wereld'' Sommige mensen zijn voor, sommige mensen zijn hard tegen. Zoiets misschien? En zo kan je ook met cijfers komen, van albumverkoop etc. :')


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli

    TanyaLeto schreef:
    (...)

    Omdat ik fan ben van One Direction (sorry hoor als dat je stoort) en ik het over een onderwerp moet doen dat gerelateerd is aan GB/Engeland. Ik doe het dan liever over iets dat me interesseert omdat ik totaal geen zin heb in de essays en presentaties. Nadeel is dat ik weinig stellingen kan bedenken over onderwerpen die me wel of niet interesseren, dus ik was benieuwd of mensen met stellingen zouden komen die ik zou kunnen gebruiken. Dit vind ik leuk maar ik weet niet zeker of er een betoog over gemaakt kan worden dus vandaar. Waarom zou ik dat niet kunnen doen als ik studeer? Mijn vorige presentatie ging over Harry Potter, terwijl mijn essay over de Olympische Spelen 2012 in relatie tot de economie gaat. Ik mag gebruiken wat ik zelf wil, het gaat er puur om dat mijn Engels goed is en dat ik kan argumenteren. Is het zo duidelijk?


    Het was al duidelijk hoor, muts.
    Vroeg me alleen af waarom je een essay doet over een boyband als je studeert. Wij moeten een onderwerp gerelateerd aan onze opleiding doen. Wat zo is bij de meeste studie's dus vandaar.
    Het stoort me niet en je hoeft niet gelijk in de aanval te springen hoor, Jeez. Lichtgeraakt much.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Kaller schreef:
    ''One Direction is de meest succesvolle boyband van de wereld'' Sommige mensen zijn voor, sommige mensen zijn hard tegen. Zoiets misschien? En zo kan je ook met cijfers komen, van albumverkoop etc. :')


    Deze is al een paar keer gequote, moet zeggen dat ik het een best goede vind, vooral omdat je dan idd met cijfers kan komen en dat staat ook altijd professioneel :P Moet wel ff kijken of ik dan meerdere goede argumenten kan bedenken die elkaar niet overlappen, want anders wordt het een heel zielig klein betoogje haha :)

    awkw4rd schreef:
    Het klinkt rude, maar veel jongeren denken dat One Direction gay is, misschien kun je hier iets mee doen?


    Mihi hier dacht ik ook gelijk aan ^^


    Life is like a novel, you're the author and everyday is a new page