Nou, het vijfde en zesde lesuur (van 12:55u tot 14:35u ongeveer) ging ik met de vierdejaars naar een Vlaamse film "Adem" kijken. Misschien zullen de Belgen onder ons die film zeker kennen, maar indien van niet: een jongen met een longziekte, genaamd (even opzoeken, ik kan het niet onthouden...) mucoviscidose oftewel taaislijmziekte speelt daar vooral de hoofdrol in. Die film is zó realistisch en aangrijpend ook, ik zou jullie zeker aanraden om die film te bekijken, of een tenminste een trailer: klik hier.
Maar dat is het net. Tijdens het eerste lesuur tijdens les godsdienst kreeg elk van mijn klas een bundeltje over die film als voorbereiding. Maar niémand, maar dan niemand kan het niet laten om zijn klep niet dicht te houden. Terwijl het docent de aandacht probeert te trekken vindt mijn klas nou heel nodig om over iets anders te praten en geen interesse te tonen. Ik vond, en vind het nu nog steeds, in één woord schandalig! Ik snap het natuurlijk wel dat sommigen geen begrip kunnen tonen omdat ze het niet kennen, maar hou dan die commentaar dan ook voor jezelf en jouw leuke vriendjes als je niets nuttig kan vertellen. Respect tonen is tegenwoordig écht te veel gevraagd...
Gosh, ik stel me weer aan, maar dat is dan weer mijn mening, dat mag ik zelfs niet in de klas zeggen, dus wie houdt mij hier dan tegen?
Maar soit. Mijn vraag is: wat is jouw opinie tegenover zo'n ziektes, het hoeft niet alleen muco zijn?
“Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”