• Nou, het vijfde en zesde lesuur (van 12:55u tot 14:35u ongeveer) ging ik met de vierdejaars naar een Vlaamse film "Adem" kijken. Misschien zullen de Belgen onder ons die film zeker kennen, maar indien van niet: een jongen met een longziekte, genaamd (even opzoeken, ik kan het niet onthouden...) mucoviscidose oftewel taaislijmziekte speelt daar vooral de hoofdrol in. Die film is zó realistisch en aangrijpend ook, ik zou jullie zeker aanraden om die film te bekijken, of een tenminste een trailer: klik hier.

    Maar dat is het net. Tijdens het eerste lesuur tijdens les godsdienst kreeg elk van mijn klas een bundeltje over die film als voorbereiding. Maar niémand, maar dan niemand kan het niet laten om zijn klep niet dicht te houden. Terwijl het docent de aandacht probeert te trekken vindt mijn klas nou heel nodig om over iets anders te praten en geen interesse te tonen. Ik vond, en vind het nu nog steeds, in één woord schandalig! Ik snap het natuurlijk wel dat sommigen geen begrip kunnen tonen omdat ze het niet kennen, maar hou dan die commentaar dan ook voor jezelf en jouw leuke vriendjes als je niets nuttig kan vertellen. Respect tonen is tegenwoordig écht te veel gevraagd...
    Gosh, ik stel me weer aan, maar dat is dan weer mijn mening, dat mag ik zelfs niet in de klas zeggen, dus wie houdt mij hier dan tegen?

    Maar soit. Mijn vraag is: wat is jouw opinie tegenover zo'n ziektes, het hoeft niet alleen muco zijn?


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Ik vind het ook heel respectloos :O Zoiets doe je toch niet? Zeker als het een serieus onderwerp is. Dat gebeurt bij mij op school ook regelmatig en dan denk ik echt van: 'Man wees gewoon ff stil, is dat nu zo moeilijk?'
    Maar de mensen veranderen steeds meer en worden ook steeds asocialer. Ook vind ik schelden met ziektes zo erg. Tering en tyfus vallen nog wel mee, omdat die hier niet meer bestaan. Maar met kanker ofzo, als mensen daarmee schelden of het als bijvoegelijknaamwoord gebruiken, dat vind ik echt zo vreselijk. Men weet volgens mij echt niet wat het inhoud en het is hip om te zeggen ofzo? Geen idee, maar ik vind gewoon dat de mensen steeds minder respect tonen en steeds asocialer worden...


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    Ik vind het ook heel respectloos :O Zoiets doe je toch niet? Zeker als het een serieus onderwerp is. Dat gebeurt bij mij op school ook regelmatig en dan denk ik echt van: 'Man wees gewoon ff stil, is dat nu zo moeilijk?'
    Maar de mensen veranderen steeds meer en worden ook steeds asocialer. Ook vind ik schelden met ziektes zo erg. Tering en tyfus vallen nog wel mee, omdat die hier niet meer bestaan. Maar met kanker ofzo, als mensen daarmee schelden of het als bijvoegelijknaamwoord gebruiken, dat vind ik echt zo vreselijk. Men weet volgens mij echt niet wat het inhoud en het is hip om te zeggen ofzo? Geen idee, maar ik vind gewoon dat de mensen steeds minder respect tonen en steeds asocialer worden...


    Voilà, je neemt de woorden uit de mond! Ik hoor nu wel minder mensen met kanker schelden (pas op, dat gebeurt nog), maar meer met handicap en dat kwetst mij heel erg, omdat ik slechthorend en autistisch ben. Ook al gebruik je dat woord om iets te verklaren, alsnog haat ik dat woord... handicap... ver-schrik-ke-lijk!

    Echt waar, wat is met deze wereld geworden? Erg hè... hmpf :c


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Keating schreef:
    (...)

    Voilà, je neemt de woorden uit de mond! Ik hoor nu wel minder mensen met kanker schelden (pas op, dat gebeurt nog), maar meer met handicap en dat kwetst mij heel erg, omdat ik slechthorend en autistisch ben. Ook al gebruik je dat woord om iets te verklaren, alsnog haat ik dat woord... handicap... ver-schrik-ke-lijk!

    Echt waar, wat is met deze wereld geworden? Erg hè... hmpf :c


    Ja precies, ze hebben meteen hun oordeel klaar of vinden het geweldig zoiets te zeggen, omdat het "automatisch" gaat. Het is gewoon super respectloos. Dat soort mensen zouden echt een heropvoeding moeten krijgen. Want dan is er thuis iets niet helemaal goed gegaan...


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    (...)

    Ja precies, ze hebben meteen hun oordeel klaar of vinden het geweldig zoiets te zeggen, omdat het "automatisch" gaat. Het is gewoon super respectloos. Dat soort mensen zouden echt een heropvoeding moeten krijgen. Want dan is er thuis iets niet helemaal goed gegaan...

    Dat kan ik me ook voorstellen.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    nerveus schreef:
    (...)

    Ja precies, ze hebben meteen hun oordeel klaar of vinden het geweldig zoiets te zeggen, omdat het "automatisch" gaat. Het is gewoon super respectloos. Dat soort mensen zouden echt een heropvoeding moeten krijgen. Want dan is er thuis iets niet helemaal goed gegaan...


    Maar misschien is het 'm dat juist. Dat de mensen engeltjes zijn tegen hun ouders en eenmaal op straat.. Je snapt het wel.
    Geloof me, ik ken persoonlijk mensen.


    "You can't spell bass without ass" -Zacky V.

    Mijn nichtje is geboren met een enorm speciale bloedziekte, waarvoor ze toen wel een succesvolle operatie gehad heeft, maar ik was gisteren op haar zesde verjaardag en ze heeft nog steeds maatje 98, wat dus eigenlijk bedoeld is voor 3 jarigen. (nuja, dat valt waarschijnlijk niet echt onder hetzelfde als waar jij het over hebt maar goed ;3 )

    Aan de andere kant, van je klas, ik kan zelf ook niet zeggen dat ik altijd even goed oplet ;3 Niet dat ik daarom geen respect heb voor het thema of voor de leraar, maar het hangt gewoon wat af van de moment bij mij.


    effort never betrays you

    Ik kan mij daar ook zo aan ergeren. Ik weet nog dat ik in mijn mama's Libelle jaren terug ene artikel las van een vrouw met taaisleimziekte die ongeveer 35 zou worden; ze was 32. Ik was niet ouders dan 8 of 9 jaar en damn, ik vergeet dat nooit meer. Een voormalige vriendin - van de basisschool, ik zat een jaar hoger en we zijn elkaar helaas uit het oog verloren - heeft ook taaisleimziekte. Ik weet nog dat ik thuis was en ze een hele trammelant pillen moest slikken.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Dat is inderdaad super hatelijk.


    26 - 02 - '16

    Hoe bedoel je respectloos.:(( ik snap dan ook echt niet waarom mensen dat doen enzo.
    ik heb vooral een hekel aan mensen die schelden met erge ziektes.
    en als je dan commentaar hebt omdat het zo zielig beneden niveau is mag je geen eens commentaar geven.
    Hoe sneu.
    nou ik kan jullie 1 ding vertellen wees jezelf en doe normaal en doe niet stoer omdat je er anders niet bij hoort.
    ik voel me er echt niet prettiger bij, sterker nog ik wordt er gewoon ziek van.(puh)
    wat is het doel er van?tegenwoordig wordt jezelf zijn ook amper geacepteerd.
    waarom?????
    en dan heb ik nog mensen in de klas zitten die ooit hunzelf zijn geweest heel normaal en chill weet je wel maar die geest werden en nu dus zelf ook pesten.
    terwijl ze weten hoe het voelt!!!!!!!!!!!!!!!!
    daaarom ben i tegen pesters en al die rommel.
    ik zit voor mezelf op deze planeet niet voor een ander kom nou zeg......................................................


    If you can dream it, you can do it❤️

    Dit ligt niet zo zeer aan het onderwerp, maar gewoon aan je klas vrees ik. Ik zit ook in een hatelijke klas op dat vlak. Als de prof zegt dat we aan een nieuw hoofdstuk gaan beginnen begint iedereen opeens echt luid te praten en dan kan ik die natuurlijk niet meer verstaan. Ik ben dan degene die wel de moeite neemt om een samenvatting van de les te maken, maar door hun gekwebbel mis ik soms stukken en als de prof dan zegt 'dit ga ik volgende les bespreken' zien zij dat als een signaal voor dat de les gedaan is. Ik vind dat echt respectloos, want die prof is dan nog aan het spreken en iedereen ruimt dan alles luidruchtig op en begint recht te staan. Dat kan heel goed zijn dat de les gedaan is, maar laat die prof toch eerst zijn zin uitspreken. Vreselijke kinders. Ik denk niet dat ik dat nog lang ga trekken, want mijn emmer begint echt over te lopen met hun gekwebbel altijd.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Volgens mij zit je gewoon in een kutklas. Zit je misschien in BSO/TSO? Want dat zou me niet verwonderen van een BSO/TSO klas, en neen ik scheer ze niet allemaal over één kam want ik heb er zelf gezeten.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Skedaddle schreef:
    Volgens mij zit je gewoon in een kutklas. Zit je misschien in BSO/TSO? Want dat zou me niet verwonderen van een BSO/TSO klas, en neen ik scheer ze niet allemaal over één kam want ik heb er zelf gezeten.

    Jep, ik zit toevallig in het BSO c:


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Skedaddle schreef:
    Volgens mij zit je gewoon in een kutklas. Zit je misschien in BSO/TSO? Want dat zou me niet verwonderen van een BSO/TSO klas, en neen ik scheer ze niet allemaal over één kam want ik heb er zelf gezeten.
    Dat zou heel veel van mijn klas verklaren, want 7/10 heeft TW gedaan.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Pyromancer schreef:
    (...)Dat zou heel veel van mijn klas verklaren, want 7/10 heeft TW gedaan.

    Ah, dan zit je waarschijnlijk in het unief/hogeschool? En dan jouw klasgenoten (ik bedoel daarmee jou niet) nog zo'n gedrag vertonen, sorry, maar dit slaat alles. Als je daar zit, dan hoor je toch volwassen te zijn? Maar soit, ik heb daar nog niet veel verstand van.

    En mijn schoolbegeleidster en al zeggen dat het goed zal komen met mijn klas. Nou ja, eens een kutklas altijd een kutklas, zeker als je zo reageert op ziektes en al. Ugh, daar wordt een mens kotsmisselijk van.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2012 - 19:12 ]


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Keating schreef:
    (...)
    Ah, dan zit je waarschijnlijk in het unief/hogeschool? En dan jouw klasgenoten (ik bedoel daarmee jou niet) nog zo'n gedrag vertonen, sorry, maar dit slaat alles. Als je daar zit, dan hoor je toch volwassen te zijn? Maar soit, ik heb daar nog niet veel verstand van.

    En mijn schoolbegeleidster en al zeggen dat het goed zal komen met mijn klas. Nou ja, eens een kutklas altijd een kutklas, zeker als je zo reageert op ziektes en al. Ugh, daar wordt een mens kotsmisselijk van.
    Ja ik zit op de hogeschool. Ik kom wel van de unief, dus ik ben al wat ouder dan de rest, maar hun mentaliteit vind ik soms echt storend. Ik praat soms ook wel eens, maar er is een verschil tussen fluisteren en luid praten. Soms doen ze dat gewoon midden in een uitleg. Ik vind dat echt niet kunnen. Op de unief ging dat echt nooit gepakt hebben.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?