• Hoi allemaal!
    De reden dat ik dit topic open is dat ik met een vraag zit. Omdat de meesten onder ons verstandig omgaan met de maatschappij, dacht ik dat Q toch een geschikte doelgroep is. Dus zie hier mijn vraag.

    Hebben jullie een simpele verklaring voor Muco (taaislijmziekte)?


    [Dit voor een boekbespreking die ik geef. Ik zit in het eerste middelbaar.]


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik geloof niet dat daar echt 'n 'simpele verklaring' voor is :'D


    "I shut my eyes in order to see.'

    Longclaw schreef:
    Ik geloof niet dat daar echt 'n 'simpele verklaring' voor is :'D


    Dit vond ik op een website:

    MUCO
    Wat is mucoviscidose?
    Mucoviscidose is de meest voorkomende levensbedreigende erfelijke ziekte in ons land. 1 op 20 Belgen is drager van het muco-gen en kan de ziekte dus doorgeven aan zijn kinderen. Ongeveer 1200 Belgen lijden aan deze ziekte en elke week wordt ergens in ons land een kind met muco geboren!

    Als je muco hebt, blokkeert taai slijm de ademhaling en spijsvertering. De meest voorkomende symptomen zijn chronische luchtweginfecties, longontstekingen, slijm dat moeilijk opgehoest wordt, buikpijn en andere spijsverteringsproblemen.

    Mucoviscidose genezen is spijtig genoeg nog niet mogelijk. Toch zijn kinderen, jongeren en volwassenen met muco enkele uren per dag bezig met hun therapie, om de symptomen te behandelen en waar mogelijk te voorkomen: elke dag opnieuw aerosols, kinesitherapie, tientallen pillen, hoge dosissen antibiotica en allerlei medicijnen om complicaties te behandelen. Mucopatiënten vechten elke dag tegen de ziekte, in de hoop dat in de nabije toekomst nieuwe behandelingen een beter en langer leven mogelijk maken.


    Maar ik zou graag iets verder uitbreiden.

    [ bericht aangepast op 13 okt 2012 - 14:02 ]


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Er bestaat een Vlaamse film van: 'Adem'. Hij is echt mooi. :')
    OT: Ik heb echt geen flauw idee.


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    Souvenir schreef:
    (...)[/i]

    Maar ik zou graag iets verder uitbreiden.

    Maar je verwacht dat iemand op Q zoiets kan verklaren? (krul)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Longclaw schreef:
    Ik geloof niet dat daar echt 'n 'simpele verklaring' voor is :'D


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Het zit in sommige mensen hun genen, en is dus erfelijk. Valt niet veel aan te verklaren, lijkt mij.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    En ik snap ook niet wat dit te maken heeft met 'mensen die verstandig omgaan met de maatschappij"


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Oke. Toch bedankt voor jullie tijd.

    ->Hier mag een slotje op!


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Hakuna schreef:
    Er bestaat een Vlaamse film van: 'Adem'. Hij is echt mooi. :')
    OT: Ik heb echt geen flauw idee.

    Jep, indeed. Binnen een week of paar weken ga ik 'm zien met de school.

    OT: Volgens mij is dat een hele zware ziekte aan de longen, en het kan erfelijk zijn ;o

    EDIT: Ik heb dit berichtje hierboven niet gezien, excuses!

    [ bericht aangepast op 13 okt 2012 - 14:06 ]


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Souvenir schreef:
    Oke. Toch bedankt voor jullie tijd.

    ->Hier mag een slotje op!

    Even nog, ik bedoel 't verder niet gemeen, hoor. Maar ik vind 't persoonlijk nogal een vreemde vraag om hier op Quizlet te stellen. Veel succes met je zoektocht, tho'


    "I shut my eyes in order to see.'

    Longclaw schreef:
    (...)
    Even nog, ik bedoel 't verder niet gemeen, hoor. Maar ik vind 't persoonlijk nogal een vreemde vraag om hier op Quizlet te stellen. Veel succes met je zoektocht, tho'

    Thanks. Ik dacht dat het wel zou lukken...


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Souvenir schreef:
    Oke. Toch bedankt voor jullie tijd.

    ->Hier mag een slotje op!

    Slotje op vraag van maker topic.


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."